Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #1 Skrevet 6. desember 2014 Han er 6 år. Kom inn til oss nå i morges og klaget på vondt i magen og i brystet. Gråt og klarte ikke rette seg ut. Da gjør det vondere. Han har prøvd å gå på do, men det kommer ikke noe. Virker som om det kommer i "tak". Nå har han mest vondt i magen rundt navlen og på sier han. Han vil jeg skal ringe legen på tross av legeskrekk. Noen som har vært borti noe av dette? Anonymous poster hash: 9f9f1...12d
Miamimom Skrevet 6. desember 2014 #2 Skrevet 6. desember 2014 Det samme skjedde vår seksåring. Han skrek av smerte i " takene " og sovnet mellom de til slutt. Omtrent som rier..da dro vi på legevakta! Legen mente det var tarmene. Fikk en forklaring som enkelt forklart var at på små barn er tarmene mindre, og i svinger kan det bli innsnevringer som kan gjøre ting skikkelig trangt/ vondt å passere. Han hadde vondt i flere dager, men ikke så ille som når vi dro. Det hjalp med paracet og ligge rolig. Når dette er sagt, er det jo slett ikke sikkert det er dette som feiler ditt barn. Lykke til, håper det går over snart!
Babykilo Skrevet 6. desember 2014 #3 Skrevet 6. desember 2014 Hmmm... Jeg er ikke lege, bare så det er sagt. Men i din situasjon hadde jeg nok ringt legevakta og spurt. De kan gi deg råd. Mage kan være veldig bagatellmessige ting, men det kan også være tarmslyng og andre skumle saker. Er han bedre nå?
Husbygger Skrevet 6. desember 2014 #4 Skrevet 6. desember 2014 Jeg hadde ringt legevakten, det kan være blindtarmen.
GeeGee Skrevet 6. desember 2014 #5 Skrevet 6. desember 2014 Dra på legevakten. Det kan godt være blindtarmbetennelse, for der "vandrer" smertene, begynner gjerne i hele magen, eller midten av magen, og vandrer til høyre. Og når han har så vondt, og ikke pleier å ha vondt, er legevakten rette sted. God bedring til gutten din!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #6 Skrevet 6. desember 2014 Takk for svar. Han er helt bra nå heldigvis! Eller smertefri iallefall. Har spist og leker som vanlig. Ringte ikke legevakta da det gikk forholdsvis raskt over. Har selv erfaring med at legevakta ikke gjør noe med magevondt når det går over før man kommer dit. Kan se ut som om det han opplevde nå er det samme som skjedde for noen år siden når han var rundt 4 år. Da ringte vi legevakta, men de ville ikke ta han inn. Vi skulle vente å se om det ble verre. Da kunne vi komme inn. Om det kommer igjen i løpet av helga drar vi inn med engang sånn at de kan se at han har vondt. Om ikke blir det å ringe legen på mandag tenker jeg. Ikke noe all right å se barna ha det vondt😯 Anonymous poster hash: 9f9f1...12d
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #7 Skrevet 6. desember 2014 Han har forresten en del vondt i magen i förbindelse med skolen og sånne ting. Så man må liksom prøve å utelukke magevondt pga engstelse. Men i dag var det ikke noe tvil når jeg spurte om det føltes som når han er litt redd. Igjen, takk for gode ord. Hi Anonymous poster hash: 9f9f1...12d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå