Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #1 Skrevet 5. desember 2014 Jeg ble voldtatt av en venn når jeg var 17. Det var en grov voldtekt der jeg fikk revner, masse blåmerker, bitemerker og kutt. Jeg havnet på legevakten og politiet kom og tok bilder av skadene og legen sa at om ikke denne voldtekten endte i dom kom hun til å slutte å tro på rettsystemet. Saken ble selvsagt henlagt på grunn av bevisets stilling, altså bevisene var ikke god nok. Advokaten min tok det videre, men riksadvokaten var enig med politiet. Videre søkte hun om voldskadeerstatning og hun advarte meg om at jeg kanskje ikke kom til å få, og om jeg fikk kom det til å være en lav sum. Jeg endte opp med å få nesten full erstatning..De sa at bevisene var så tydelig, det var sjelden de hadde sett så mye skade der saken var henlagt.. Pengene fikk det ikke til å forsvinne, det gjorde det ikke bedre, men det hjalp at noen trodde på meg. Jeg fikk da "bevist" at det jeg opplevde var sant, at jeg ikke diktet eller gjorde noe gale når jeg anmeldte mannen..Det er ikke det samme som disse på utøya har opplevd, men det er min historie og jeg fikk plutselig et behov for å dele den. Jeg ble vel påminnet når jeg leste tråden. Rart hvordan ting plutselig dukker opp igjen.. Anonymous poster hash: d7dbf...0f7
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #2 Skrevet 5. desember 2014 Jeg syns vanligvis det er veldig kleint med cyberklemmer, men jeg sender deg en klem ;-) Jeg får også behov for å fortelle historien min iblant. Jeg ble utsatt for overgrep av en eldre bror. Og det vondeste i ettertid er at moren min ikke anerkjente følelsene mine rundt det som hadde skjedd. Så du har helt rett, det å bli trodd betyr mye. Jeg håper du har fått bearbeidet hendelsen. Anonymous poster hash: 37b42...5f1
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #3 Skrevet 5. desember 2014 Trøsteklem Anonymous poster hash: a0f18...7f4
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #4 Skrevet 5. desember 2014 Trist at du har måtte oppleve noe sånt. Dessverre så er det nesten ingen sånne saker som vinner. Har selv hørt om flere saker med helt klare bevis, og fortsatt går gjerningsmannen fri. I det minste godt du fikk erstatning, og ble trodd og tatt på alvor der. Vurderte selv og søke om det, da jeg ble voldtatt jevnlig fra jeg var 6 år. Men de går ut fra tiden det skjedde, med tanke på erstatningssummen. Så har funnet ut at jeg vil jo få så lite, at det mere blir som et hån. Et helt ødelagt liv, og jeg får kanskje nok til å betale advokaten. Anonymous poster hash: 50477...698
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #5 Skrevet 5. desember 2014 Det er forferdelig at slike overgrep ikke tas alvorlig i rettssystemet og ikke fører til dom. Når bevisene er så sterke som i ditt tilfelle, HI, så gjør det at man mister tillit til rettssystemet. Godt du i hvert fall ble trodd av noen til slutt, HI. Forstår godt behovet for å bli trodd. Jeg har ikke vært utsatt for fysiske overgrep, men har en familiehistorie som nesten ingen tror på. De ytterst få som vet og som tror meg er viktige for meg. Håper HI og dere andre som har opplevd slike forferdelige overgrep har fått og får den hjelpen dere trenger! Anonymous poster hash: 647b8...936
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #6 Skrevet 6. desember 2014 Jeg syns vanligvis det er veldig kleint med cyberklemmer, men jeg sender deg en klem ;-) Jeg får også behov for å fortelle historien min iblant. Jeg ble utsatt for overgrep av en eldre bror. Og det vondeste i ettertid er at moren min ikke anerkjente følelsene mine rundt det som hadde skjedd. Så du har helt rett, det å bli trodd betyr mye. Jeg håper du har fått bearbeidet hendelsen. Anonymous poster hash: 37b42...5f1 Ja, jeg er kommet forbi det og tenker vanligvis ikke på det, men noen ganger dukker det opp.. Jeg vil gi deg en klem tilbake, det er vondt å ikke bli trodd og sett! Trist at du har måtte oppleve noe sånt. Dessverre så er det nesten ingen sånne saker som vinner. Har selv hørt om flere saker med helt klare bevis, og fortsatt går gjerningsmannen fri. I det minste godt du fikk erstatning, og ble trodd og tatt på alvor der. Vurderte selv og søke om det, da jeg ble voldtatt jevnlig fra jeg var 6 år. Men de går ut fra tiden det skjedde, med tanke på erstatningssummen. Så har funnet ut at jeg vil jo få så lite, at det mere blir som et hån. Et helt ødelagt liv, og jeg får kanskje nok til å betale advokaten. Anonymous poster hash: 50477...698 Stor klem til deg! Det er forferdelig at slike overgrep ikke tas alvorlig i rettssystemet og ikke fører til dom. Når bevisene er så sterke som i ditt tilfelle, HI, så gjør det at man mister tillit til rettssystemet. Godt du i hvert fall ble trodd av noen til slutt, HI. Forstår godt behovet for å bli trodd. Jeg har ikke vært utsatt for fysiske overgrep, men har en familiehistorie som nesten ingen tror på. De ytterst få som vet og som tror meg er viktige for meg. Håper HI og dere andre som har opplevd slike forferdelige overgrep har fått og får den hjelpen dere trenger! Anonymous poster hash: 647b8...936 Jeg syns rettssystemet er helt latterlig når det gjelder slike saker, det er ikke rart det er store mørketall.. Jeg har jobbet meg gjennom det og har et fint liv, men selvsagt har det preget med på noen områder. Anonymous poster hash: d7dbf...0f7
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #7 Skrevet 6. desember 2014 Klem til deg. Det er godt å bli trodd. Da jeg ble voldtatt av min eldre brors kamerat, tenkte jeg å fortelle min mor det et år eller to senere. Hun lo godt, og sa at slikt måtte jeg aldri finne på å tulle om. Jeg tror hun havnet i en slags sjokktilstand (fordi hun lo). Hun trodde meg noen minutter senere, da jeg er dårlig til å lyve, og hun så at jeg snakket sant. Anonymous poster hash: bef06...67b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå