Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #1 Skrevet 5. desember 2014 Mannen min og jeg har lite fri, men vi har ei nabojente p å14.. Hun har passet barna 1 døgn, og noen timer hre og der. Familien er fattige(ca 450 000 i året...), så de har ikke råd til syden selv, akkurat. Men vi skal til syden, og kunne tenke oss å slå ut håret litt. Er det ok å ta henne med på 14 dagers charter, for så å la henne være alene med barna i en helg så vi kan stikke til Ayia Napa(rett over sundet...). Vi har med telefon og bor på et norsk hotell.. Hun er veldig kompetent her hjemme i alle fall.. Hun drikker ikke såvidt vi vet.. så.. to do.. or not to do? Anonymous poster hash: 9efe9...13a
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #2 Skrevet 5. desember 2014 Hva? nei, absolutt ikke! Anonymous poster hash: 49fba...fa4
HvittHus Skrevet 5. desember 2014 #3 Skrevet 5. desember 2014 Jeg regner med at dette er tull, men så er det så mye galskap der ute at dette faktisk kan være sant. Så nei man lar ikke en 14 passe små barn alene en helg i syden, ansvarlig eller ikke!!
DramaMama Skrevet 5. desember 2014 #4 Skrevet 5. desember 2014 Å ta henne med til syden - ok. La henne passe barna på hotellrommet mens dere er ute - ok. Reise "over sundet" en hel helg (!) mens hun passer barna alene i et fremmed land - ikke ok. Hun er tross alt bare 14 år.
NormaJean Skrevet 5. desember 2014 #5 Skrevet 5. desember 2014 Det hadde jeg gjort hvis foreldrene er enige, jenta har veldig lyst og dere setter litt rammer for hvor mye hun skal være barnevakt! Jeg ble med naboen på tur flere ganger som tenåring for å være barnevakt. Syns det var kjekt. Bo på hotell, kose meg og se på film på kveldene.
NormaJean Skrevet 5. desember 2014 #6 Skrevet 5. desember 2014 Så nå at dere skulle la henne være alene en helg i syden. Det hadde jeg aldri funnet på......
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #7 Skrevet 5. desember 2014 Jeg synes fint dere kan ta henne med for noen timers avlastning av og til på dag eller kveld. Men jeg synes det er fullstendig galskap å overlate henne alene med barn en hel helg. Det virker som om dere ikke kjenner henne så godt heller. Hvor gamle er barna og hvor mange? Anonymous poster hash: 5ff7d...488
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #8 Skrevet 5. desember 2014 Det hadde jeg gjort hvis foreldrene er enige, jenta har veldig lyst og dere setter litt rammer for hvor mye hun skal være barnevakt! Jeg ble med naboen på tur flere ganger som tenåring for å være barnevakt. Syns det var kjekt. Bo på hotell, kose meg og se på film på kveldene. Tusen takk for seriøst svar. Hun er veldig ansvarlig, og håndterer barna bra. Hun blir 15 før vi reiser, ikke at en mnd har så mye å si. Hun har jo passet disse før, spes når vi har vær i festlig lag. Foreldrene sier det er ok. Det er bare fre-mandag hun skal passe barna alene.. Hun er jo her hver dag, så ser ikke problemet nei. Tusen takk for at du tok deg tid! Anonymous poster hash: 9efe9...13a
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #9 Skrevet 5. desember 2014 Hva slags foreldre ønsker seg sydenfesting mens en 14 åring passer barna?! Anonymous poster hash: f1c4e...573
Gjest Antarctica Skrevet 5. desember 2014 #10 Skrevet 5. desember 2014 Ikke en hel helg mens dere er et annet sted, nei. Men ta henne med for å være hos dem på rommet når de har lagt seg, for eksempel?
NormaJean Skrevet 5. desember 2014 #11 Skrevet 5. desember 2014 Det hadde jeg gjort hvis foreldrene er enige, jenta har veldig lyst og dere setter litt rammer for hvor mye hun skal være barnevakt! Jeg ble med naboen på tur flere ganger som tenåring for å være barnevakt. Syns det var kjekt. Bo på hotell, kose meg og se på film på kveldene. Tusen takk for seriøst svar. Hun er veldig ansvarlig, og håndterer barna bra. Hun blir 15 før vi reiser, ikke at en mnd har så mye å si. Hun har jo passet disse før, spes når vi har vær i festlig lag. Foreldrene sier det er ok. Det er bare fre-mandag hun skal passe barna alene.. Hun er jo her hver dag, så ser ikke problemet nei. Tusen takk for at du tok deg tid! Anonymous poster hash: 9efe9...13a Men som jeg skrev i neste kommentar, så hadde jeg ikle sett at dere planla å dra vekk en helg i løpet av denne turen. Det syns jeg er litt over grensen for hva som er ansvarlig! At hun blir med på tur høres jo hyggelig ut, men å reise vekk fra barna med en 14 åring som "sjef" i en helg i syden er en dårlig ide!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #12 Skrevet 5. desember 2014 Det hadde jeg gjort hvis foreldrene er enige, jenta har veldig lyst og dere setter litt rammer for hvor mye hun skal være barnevakt! Jeg ble med naboen på tur flere ganger som tenåring for å være barnevakt. Syns det var kjekt. Bo på hotell, kose meg og se på film på kveldene. Tusen takk for seriøst svar. Hun er veldig ansvarlig, og håndterer barna bra. Hun blir 15 før vi reiser, ikke at en mnd har så mye å si. Hun har jo passet disse før, spes når vi har vær i festlig lag. Foreldrene sier det er ok. Det er bare fre-mandag hun skal passe barna alene.. Hun er jo her hver dag, så ser ikke problemet nei. Tusen takk for at du tok deg tid! Anonymous poster hash: 9efe9...13a Kanskje du skal lese det andre svaret henne og. Må bare si at de andre svarene nok og er seriøse, selv om de ikke svarer det du vil Anonymous poster hash: 5ff7d...488
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #13 Skrevet 5. desember 2014 Stakkars så fattige de er. 450.000.- Regner med de får støtte fra nav ved siden av. Anonymous poster hash: 940ec...c1c
DramaMama Skrevet 5. desember 2014 #14 Skrevet 5. desember 2014 Det hadde jeg gjort hvis foreldrene er enige, jenta har veldig lyst og dere setter litt rammer for hvor mye hun skal være barnevakt! Jeg ble med naboen på tur flere ganger som tenåring for å være barnevakt. Syns det var kjekt. Bo på hotell, kose meg og se på film på kveldene. Tusen takk for seriøst svar. Hun er veldig ansvarlig, og håndterer barna bra. Hun blir 15 før vi reiser, ikke at en mnd har så mye å si. Hun har jo passet disse før, spes når vi har vær i festlig lag. Foreldrene sier det er ok. Det er bare fre-mandag hun skal passe barna alene.. Hun er jo her hver dag, så ser ikke problemet nei. Tusen takk for at du tok deg tid! Anonymous poster hash: 9efe9...13a Regnes svaret bare som seriøst når du får det svaret du vil ha?
Elsker livet Skrevet 5. desember 2014 #15 Skrevet 5. desember 2014 Det er ikke ofte jeg roper troll, trollemor. Men denne var en god en. "Takk for seriøst svar...." til den eneste som svarte "riktig", ho ho ho
soleia Skrevet 5. desember 2014 #16 Skrevet 5. desember 2014 Kor mange, og kor gamle er desse ungane? Det vert jo fort bading i basseng eller i sjøen i syden, og ein må følge med mindre ungar som ein hauk. Synes det høyres heilt galematias ut å overlate ungane til ein 15 åring ei heil langhelg i syden. Det er ikkje det same som å vere heime.
Gjest Minnieropptatt Skrevet 5. desember 2014 #17 Skrevet 5. desember 2014 Hvor går fattigdomsgrensen for deg HI? Svar på spm ditt: Ville ikke latt jenta hatt ansvaret over så lang tid.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #18 Skrevet 5. desember 2014 Ville synes dette var supert som 14-åring selv. Vi hadde ikke all verdens til råd, 4 søsken. Og jeg elsket og passe barn :-) MEN ville ikke valgt og reise fra dem over lengre tid. Noen timer etter de var lagt på hotellrommet ja, men ikke reise med båt eller annen transport lang unna. Tenk om noe skjer med barna når dere er borte? Stakkars jente som skal stå til ansvar for det. Anonymous poster hash: 67ddd...1a3
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #19 Skrevet 5. desember 2014 Barna våre er 10 og 12. De kan selvsagt svømme. Glemte å nevne at besteforeldrene bor på samme hotell som nabojenta skal være på. Men de kan ikke passe barna, for de orker ikke det.. Anonymous poster hash: 9efe9...13a
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #20 Skrevet 5. desember 2014 Har dere tenkt på at dere er ansvarlige for denne jenta på turen? Dersom det skjer noe er det DU som står ansvarlig. Anonymous poster hash: 488f5...7d6
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #21 Skrevet 5. desember 2014 Hvor går fattigdomsgrensen for deg HI? Svar på spm ditt: Ville ikke latt jenta hatt ansvaret over så lang tid. Når man har 6 barn og under femhundretusen i året så ja, da er man veldig fattig. Anonymous poster hash: 9efe9...13a
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #22 Skrevet 5. desember 2014 Har dere tenkt på at dere er ansvarlige for denne jenta på turen? Dersom det skjer noe er det DU som står ansvarlig. Anonymous poster hash: 488f5...7d6 Du, vennen min, dette barnet bor nesten hos oss altså. Tror vi greier å være ansvarlige selv om vi er på en liten voksentur på Ayia. Anonymous poster hash: 9efe9...13a
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #23 Skrevet 5. desember 2014 Dette er IKKE greit.. Blir faktisk sjokkert over hvor uansvarlig det går an å bli når man engang tenker på å gjennomføre dette. Tenk på Madeleine-saken f.eks. Det er mye galninger der ute, mange pedofile som vil se at en barneflokk er alene der nede og er lette bytter. Hvordan skal de gjøre det med mat f.eks? Skal 14.åringen ta de med ut å spise eller på all inclusive alene?! Det vil de hotell ansatte reagere på, og mest sannsynlig de ansatte fra ving osv og.. Jeg ble ufrivillig tvunget til å klare meg alene i syden som 14 åring da min far la seg på flayfylla resten av ferien første kvelden.. Ikke visste jeg hvor jeg skulle henvende meg eller noe. Ble dehydrert fordi en 14 åring ikke tenker på hvor mye væske man må ha i seg i syden. Ble flyttet til et annet hotell alene og det kom en lokal person å banket på døra første dagen å spurte om jeg var alene der så folk følger virkelig med på små barn alene. Var så livredd at jeg ikke tørre ha opp gardinene på rommet etter det. Så tenk deg godt om før du forlater barna dine alene i syden, det er ikke som hjemme.. Syns ærlig talt dere heller burde dra alene på ferie og la besteforeldre passe barna hjemme hvis dere ikke er voksne nok til å reise på familieferie for ungenes skyld.. Må nesten velge- festelivet eller familien. Anonymous poster hash: c11fb...e00
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #24 Skrevet 5. desember 2014 So many levels of wrong! Anonymous poster hash: f40c7...3a0
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #25 Skrevet 5. desember 2014 Troll. Og om du ikke er det velger jeg å tro at du har hatt i deg noe du burde unngått. Anonymous poster hash: 1d8d4...68a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå