Gå til innhold

Endel fattige folk er jaggu frekke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir rett og slett satt ut! Har en mor i klassen til min sønn som ikke har så god råd. Javel, forstår hun har det vanskelig. Men hun har da virkelig ikke noe med hva jeg kjøper til mine barn?

I dag så fikk jeg kjeft av hun fordi min sønn både har iPhone og iPad. Det var vist også galt at mine barn får merkeklær og klær av god kvalitet. Det gikk jo utover hennes sønn må du forstå, han ble jo så lei seg. Kjære vene, jeg gir da hva jeg vil til mine barn! Både andre klassing og 5 åringen her har iPhone og iPad. De har også masse gode leker i kvalitet, det samme med klær og annet utstyr. Hvorfor jeg kjøpe drit i dårlig kvalitet fordi noen foreldre er fattige?

Anonymous poster hash: 874b0...e11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og rike folk er jaggu meg dumme som brød!

Anonymous poster hash: c9361...b0a
Skrevet

5 åring med iphone? Trur jaggu at du har for mye penger jeg.

Anonymous poster hash: f8cb5...7a8

Skrevet

Hva skal en 5 og 7 åring med iphone? Sønnen min går i 2.klasse, og der har da ikke barna telefon ennå. De har jo ikke behov for det nå.

Skrevet

Dine penger, dine valg. Frekt av folk å legge seg opp i slike ting. Det blir det samme som å spørre hvorfor gutten har jakke fra jm når andre merker er bedre.

Anonymous poster hash: 2aa80...07d

Skrevet

Her har 6 åringen og 3 åringen ipad. Merkelig av denne moren å bry seg med sånt.

Anonymous poster hash: a7ee4...f4b

Skrevet

mine på 8 og 5 har ingen av delene.. de har heller ikke merkeklær... jeg bryr meg ikke om andre eller hva andre tenker om meg.. 

Hver mann for feie forran egen dør

Anonymous poster hash: 0acfe...48a
Skrevet

Det er ikke riktig av henne å legge seg opp i hvordan dere bruker pengene deres, men du virker ikke som en sympatisk type du heller. Det kan hende det er sårt for henne at dere flasher penger, når hun ikke kan gi sitt barn det samme (for merkeklær er bare å flashe penger. De har ikke noe bedre kvalitet enn andre klær). At hun synes det er sårt kan du jo ha litt forståelse for.

Anonymous poster hash: 95917...160

Gjest Antarctica
Skrevet

Du må gjerne skjemme bort ungene dine, og hun bør holde seg for god til å skjelle deg ut. Men det er likevel sånne som deg som skaper det berømmelige "merkepresset". Det er ditt valg, og du har dine verdier. Ikke forvent noen hyllest for det...

Skrevet

Haha, ja man er nok kjempe rik som har råd til iPhone og iPad ...,? Tror de fleste har råd til dette til en femåring, men hvem søren gidder? Hadde blitt mye mye mer imponert om du hadde satt inn et par tusen hver mnd på sparekonto så barna dine kunne fått seg en utdannelse uten å bruke Lånekassen..... Sånne tiltak det imponerer. Det du snakker om er jo bare fjas.

Anonymous poster hash: 46483...368

Skrevet

Dere kjøper det dere vil til deres barn og denne dama må lukke brødhølet for sånt fjas. Hun har da ingenting med å legge seg oppi deres pengebruk fattig eller ei

Anonymous poster hash: 9476e...c01

Skrevet

Er enig i prinsippet, selv om jeg synes pengebruken din er helt bak mål. Ingen kan diktere hva du skal kjøpe til dine barn.

Anonymous poster hash: 487bb...809

Skrevet

Jeg blir rett og slett satt ut! Har en mor i klassen til min sønn som ikke har så god råd. Javel, forstår hun har det vanskelig. Men hun har da virkelig ikke noe med hva jeg kjøper til mine barn?

I dag så fikk jeg kjeft av hun fordi min sønn både har iPhone og iPad. Det var vist også galt at mine barn får merkeklær og klær av god kvalitet. Det gikk jo utover hennes sønn må du forstå, han ble jo så lei seg. Kjære vene, jeg gir da hva jeg vil til mine barn! Både andre klassing og 5 åringen her har iPhone og iPad. De har også masse gode leker i kvalitet, det samme med klær og annet utstyr. Hvorfor jeg kjøpe drit i dårlig kvalitet fordi noen foreldre er fattige?

Anonymous poster hash: 874b0...e11

Penger har du, men å skille hun/henne har du ikke lært deg.

Flaut!

"....fikk kjeft av hun....?"

Fikk kjeft av HENNE...

Anonymous poster hash: 9a943...f27

Skrevet

Ja fysj for en mamma. Fattigslask.

Mine tvilliger på tre har hver sin bil, klær fra gucci og parajump.

Jeg syns ikke noen har noe med det.

I hvert fall ikke de fattige.

Anonymous poster hash: 43d6f...aa2

Gjest Julia1984
Skrevet

Tenker du overdriver. ..på flere områder her!

Skrevet

Hun har ikke noe med det å gjøre i det hele tatt. Vi som har ressurser må imidlertid tenke oss godt om så vi ikke får bortskjemte drittunger som ikke er takknemmelige for noe som helst.

Mitt barn skal rekke å ønske seg ting uten å få det rett opp i hendene. Pakkekalenderen er nok av den litt dyrere sorten i år pga det. Småting hun har ønsket seg de siste mnd, men som hun ikke har fått (men det hadde vært enklere å bare plukke det med seg i butikken der og da), har fått plass i kalenderen.

MEN hun har både gode klær, masse sportsutstyr osv. Mye av sportsutstyret gitt til bursdag og jul, også litt av klærne.  Ipad fikk hun i presang av besteforeldre til bursdag. Hun har en svært enkel telefon rett og slett fordi vi har hund som må luftes også etter sengetid. Da legger vi frem telefonen. 

Mange unge tror (og dette har vært en trend de siste 20 årene) at de kan tjene gode penger sånn helt av seg selv og uten å ha peiling på hva som egentlig kreves i en jobb og hva en lønn er og hva den skal gå til av utgifter. Jeg tror mange unge i dag har bedre råd en foreldrene når det kommer til klær, opplevelser og duppedingser.

Jeg mener det er svært viktig å lære barna våre to ting i denne forbindelse: Man får ikke alt man peker på av seg selv akkurat nå (altså utsatt behovtilfredsstillelse). OG det aller viktigste. Lære å streve for å oppnå noe.

Anonymous poster hash: 2ce2a...c8f
Skrevet

Haha, ja man er nok kjempe rik som har råd til iPhone og iPad ...,? Tror de fleste har råd til dette til en femåring, men hvem søren gidder? Hadde blitt mye mye mer imponert om du hadde satt inn et par tusen hver mnd på sparekonto så barna dine kunne fått seg en utdannelse uten å bruke Lånekassen..... Sånne tiltak det imponerer. Det du snakker om er jo bare fjas.

Det er ikke alle som har råd til det. Det blir flere og flere fattige her i landet, er ca 80 000 fattige barn i Norge. De sliter nok med å få penger til mat og klær til barna. De har ikke råd til iphone og ipad.

Skrevet

Tenker du burde investere litt penger i et rettskrivningskurs i stedet for epleprodukter og dyre klær til barna.

Tviler på hun er så veldig misunnelig, men heller irriterer seg over at sånne som deg skaper unødvendig press blandt barna om å ha dyre, flotte ting.

Anonymous poster hash: 95af2...33d

Skrevet

Det er ikke alle som har råd til det. Det blir flere og flere fattige her i landet, er ca 80 000 fattige barn i Norge. De sliter nok med å få penger til mat og klær til barna. De har ikke råd til iphone og ipad.

Nei, det er kanskje sant det du skriver. Jeg tenkte bare på det på den måten at mange har nok råd til både det ene og det andre, men velger alikevel å sette foten ned både for å slippe bortskjemte barn og at det går ut over andre barn fra familier som sliter økonomisk. Synes det er helt utrolig at HI føler seg som kongen på haugen fordi hun har råd til disse tingene. Bare overskriften på innlegge hennes gjør meg kvalm. Mulig jeg lever litt i min egen verden som tror at alle har råd til disse tingene, men jeg er såpass lite interessert i iPhone og iPad til barn at jeg faktisk ikke skjønner at hun gidder å skrive innlegg om det. Hvis det er slik at mange ikke har råd, bør man som voksen gå i seg selv og prøve å få de små barna til å føle seg like. Har man penger kan man vel heller spare til å hjelpe barna med utdannelse eller inn på boligmarkedet. Når den tid kommer er barna store og takler bedre forskjellene på folk. Kjenner jeg får vondt av å tenke på små barn som føler seg annerledes fordi de ikke får iPhone. Vi har alle et ansvar for at alle de små har det best mulig. Jeg vil ikke kjøpe ting til min datter hvis det bidrar til at andre smårollinger blir lei seg. Gaver skal være hyggelig!

Skrevet

Jeg spurte i går hva folk ville trolle om. Hyggelig å se at HI har brukt kreativiteten godt og funnet på dette.

Anonymous poster hash: 9156d...d9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...