Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #1 Skrevet 5. desember 2014 Jeg har jobbet som sykepleier i 3 år nå, og merker at jeg vil noe mer enn dette. Vil bli virkelig flink til noe! Ikke bare kunne litt om alt som jeg føler jeg blir nå som sykepleier i hjemmetjenesten. Vurderer derfor å søke jordmorutdannelsen. Problemet mitt er jo at jeg har tre barn fra 1 år og opp til 6 år, og utdannelsen er 3,5 timer unna meg. Dersom det er mulig å få praksisplass i nærheten tenker jeg at det skal gå bra? Så er det vel samlinger på skolen som varer en uke i slengen? Er bare 26 år så vil ikke gi meg her. Usikker på dette med stipend og lån da. Noen som har gått denne veien? Anonymous poster hash: a8c34...02c
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #2 Skrevet 5. desember 2014 Jeg ble ferdig jordmor i 2010, da var det sånn at vi ble rangert etter diverse ting som hvor mange barn vi hadde, alenemor eller ikke, barn med særskilte behov osv, så fikk dem høyest rangering velge først. Nå vet ikke jeg hvor du tenker å gå, men det er vel ikke alle stedene det er nok plasser i umiddelbar nærhet slik at noen må påregne å reise vekk i praksisen som stort sett varte i 3 mnd. Teoriperiodene varte ca 1 mnd med fulle uker bortsett fra annenhver fredag, da hadde vi studiedag så de som bodde langt unna fikk reist hjem. Det er nok en tøff utdannelse iom at man må være mye borte fra familien, mye mer krevende enn sykepleiern i arbeidsmengde også. Men absolutt verdt det:) Jeg var "heldig" og var alenemor og fikk praksisplass i nærheten. Du kan få praksisplass hjemme vil jeg tro, men hos oss var det en regel som sa at hvis jeg for eksempel gikk i trondheim men kom fra Mosjøen, så kunne jeg ikke få praksisplass på mosjøen fordi det hører til nord norge og tromsøstudentene. Anonymous poster hash: 0b708...e3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå