Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #1 Skrevet 5. desember 2014 Jeg har ikke vært i spesielt mange selskaper selv i forhold til dåp. Vi har flere venner med barn, inviterer man barna også? Føler dåp er barnas dag å tenker det er naturlig at barn blir invitert. Bryllup er mer for voksne. Da blir vi 11 barn pluss dåpsbarnet. Hva er standard? Anonymous poster hash: b51b1...50a
fisken2015 Skrevet 5. desember 2014 #2 Skrevet 5. desember 2014 Jeg vil absolutt si at en inviterer barna i dåp :-) Her hadde vi nærmeste famile-beste/oldeforeldre, søsken med barn, et vennepar (fadder) med barn.
Klompelompe Skrevet 5. desember 2014 #3 Skrevet 5. desember 2014 Vi inviterte dåpsbarnets søskenbarn, ellers ikke. Vi var allerede over 40 stk, og ville nærmet oss 60 hvis vi skulle bedt barna til resten av gjestene..
Elsker livet Skrevet 5. desember 2014 #4 Skrevet 5. desember 2014 Er helt normalt å invitere hele familier i dåp. Har ikke hørt om noen som kun har invitert foreldre, unntatt her.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #5 Skrevet 5. desember 2014 Fettere og kusiner inviteres selvsagt. Anonymous poster hash: 4c4e5...f28
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #6 Skrevet 5. desember 2014 Alltid vært i barnedåp med barn! Anonymous poster hash: 56b0c...9b6
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #7 Skrevet 5. desember 2014 Aldri vært i dåp uten barn, men det er vanlig å be bare familie så barna er dåpsbarnets søskenbarn. Masse vennefamilier i dåp har jeg aldri opplevd, det er ikke vanlig hverken i min familie (østlandet), mannens familie (sørlandet) eller blant vennene våre. Anonymous poster hash: f1a10...873
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #8 Skrevet 5. desember 2014 Vi ber venner også fordi jeg rett og slett ikke har familie. Har kun en far som stiller opp grunnet psykisk sykdom hos min mor og bror. Så isteden for å bare ha mannens familie inviterer vi venner også for å skape mer "fest" 😊 Hi Anonymous poster hash: b51b1...50a
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #9 Skrevet 5. desember 2014 Vi hadde ikke barn i dåpen, guttene her var nemlig første barnebarn på begge sider. Hadde barna hatt søskenbarn, så hadde vi invitert de. Barn er selvsagt invitert i dåp, merkelig å unnlate de. Anonymous poster hash: 5d8c8...da2
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #10 Skrevet 5. desember 2014 Det er en selvfølge at barn er invitert i dåp. Det er vanlig å be familie og ett par venner, de som har barn, tar med barna sine. Anonymous poster hash: 60f6c...192
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #11 Skrevet 5. desember 2014 Vi ber venner også fordi jeg rett og slett ikke har familie. Har kun en far som stiller opp grunnet psykisk sykdom hos min mor og bror. Så isteden for å bare ha mannens familie inviterer vi venner også for å skape mer "fest" Hi Anonymous poster hash: b51b1...50a En dåp er da vel ingen "fest". Anonymous poster hash: 4c4e5...f28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå