Gå til innhold

Halvsøsken som ikke treffes


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med en gutt. Pappaen har fått et barn med en annen dame.

Pga. Sykdom har det vært lite kontakt mellom far og sønn.

Når barnet var mindre og når far var sammen med nye kjæresten kjøpte vi julegaver og bursdagsgaver til hverandres barn.

Nå er det slutt mellom de og barnet bor i fosterhjem. Jeg kjøper fremdeles gave til dette barnet.

Jeg klarer ikke å slutte. Det er samtidig rart å kjøpe gave til et barn jeg ikke kjenner.

Hadde du fortsatt å kjøpe gave? Hva gjør andre i lignende situasjoner?

Jeg vet ikke hva fosterforeldrene gjør. Dette er hennes første jul i ny familie.

 

Anonymous poster hash: 85363...37b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du kontakt med fosterforeldrene da? Vil de ha kontakt med deg? 
Jeg hadde gjort alt i min makt for at søsknene skulle få vokse opp med å kjenne hverandre

Skrevet

Om jeg var i samme situasjon så ville jeg ha fortsatt å kjøpe gave til barnet.

 

Kan det være en mulighet for at dere også møter barnet med fosterfamilien slik at søsknene kan bli kjent og få felles minner fra oppveksten?

 

Du har et godt hjerte som fortsetter å kjøpe gave til barnet :)

Det vil bety noe for henne på sikt, det er jeg sikker på.



Anonymous poster hash: fc8ab...a02
Skrevet

Burde være mulig at søsknene får treffes. Stebarnet til en venninne av meg har en halvbror i fosterhjem, de treffes iblandt :)



Anonymous poster hash: 75a6b...60c
Skrevet

Så snilt gjort av deg. Jeg tenker at det betyr mye for barnet å kunne få gave av sitt søsken. Har du mulighet er det veldig snilt av deg om du fortsetter. Jeg fikk en gave fra min voksne halvbror som 6åring. Kjente han ikke men det betydde utrolig mye. Har gaven enda 😊

 

Anonymous poster hash: 8e56d...4d6

Skrevet

Jeg ville kjøpt. Og så ville jeg kontaktet bv og hørt om det er muligheter for at barna kan treffes. Så de vet hvem som er søster/ bror.

 

Anonymous poster hash: 87c10...2d5

Skrevet

Hadde det skjedd slikt i vår familie hadde dette barnet stått på lista over hvem som skulle få julegaver til vi evt fikk beskjed av barnet eller bv om å ikke gjøre dette.

 

Min mor sendte julekort hvert år til en gutt hun hadde på sfo når hun var vikar der. De laget julekort på sfo og han hadde aldri sett slikt, før de fikk sendt kortene på sfo så ble han flyttet sv bv. Min mor fikk add hans, og hun har sendt julekort i 15år. Fått nesten like lenge også. Den lille tingen var det han gledet seg mest til hvert år, kun ett lite kort. Små ting, men små ting kan gjøre store forskjeller for barn. Mamma syns det var så koselig for hun fikk ett langt julebrev tilbake av han.

 

Men hadde ine barn hatt halvsøsken som bodde hos fosterforeldre hadde jeg strekt meg langt for at barna skulle kunne ha kontakt. Jeg aner ikke hvorfor barnet er i fosterhjem, men jeg hadde prøvd å få kontkt på en eller annen måte om barnet ikke skulel være helt skjermet for familie.

 

Anonymous poster hash: 86892...cef

Skrevet

Fortsett å sende, og forhør deg gjerne med bv om det er mulighet for kontakt mellom søsknene. Jeg har tre halvsøsken som jeg aldri har møtt, for meg er det en stor sorg, hvis jeg hadde fått gave fra dem som liten hadde jeg satt utrolig stor pris på det!



Anonymous poster hash: bd0b3...010
Skrevet

Far er kronisk syk og ikke i stand til å ta seg av et barn. Moren til dette barnet kjenner jeg ikke, men etter hva jeg har hørt er det bra at barnet flyttet i fosterhjem.

 

Dere har rett, det betyr nok mye at jeg kjøper gave til henne.

Hun har snart bursdag også. Da får hun kort i tillegg til gave.

Synes dere det er greit å skrive noen ord om at jeg håper hun trives i sitt nye hjem?

 

Familien har tidligere prøvd å legge til rette for at de skal treffes. Moren har stoppet dette, men nå er det håp. Hvis vi får tilatelse av barnevernet.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 85363...37b

Skrevet

Far er kronisk syk og ikke i stand til å ta seg av et barn. Moren til dette barnet kjenner jeg ikke, men etter hva jeg har hørt er det bra at barnet flyttet i fosterhjem.

 

Dere har rett, det betyr nok mye at jeg kjøper gave til henne.

Hun har snart bursdag også. Da får hun kort i tillegg til gave.

Synes dere det er greit å skrive noen ord om at jeg håper hun trives i sitt nye hjem?

 

Familien har tidligere prøvd å legge til rette for at de skal treffes. Moren har stoppet dette, men nå er det håp. Hvis vi får tilatelse av barnevernet.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 85363...37b

Du er ei flott mamma hi. Skulle ønske min mor var slik i min barndom ovenfor mitt halvsøsken. Jeg ville kanskje ikke skrevet "håper du trives i ditt nye hjem ", men heller håper du har det bra og at du trives på skolen f.eks.

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 8e56d...4d6

Skrevet

Jeg tenker det er kjempeviktig at du opprettholder kontakten mellom søsknene. En gang i fremtiden vil de begge være voksne, og det grunnlaget du legger nå vil gjerne bety mer enn alt for dem. En gang er det de som trenger å stå sammen, det er de to som deler biologi og gener, det er de to som sammen skal være der for hverandre. Barna deres vil være fettere og kusiner. Familie er en gave, uansett hvilken form den kommer i. Heier på deg!



Anonymous poster hash: b7b3f...74c
Gjest Antarctica
Skrevet

Hold kontakten, på vegne av din sønn. En vakker dag kan det vise seg å være godt for begge.

Skrevet

Jeg er alene med en gutt. Pappaen har fått et barn med en annen dame.

Pga. Sykdom har det vært lite kontakt mellom far og sønn.

Når barnet var mindre og når far var sammen med nye kjæresten kjøpte vi julegaver og bursdagsgaver til hverandres barn.

Nå er det slutt mellom de og barnet bor i fosterhjem. Jeg kjøper fremdeles gave til dette barnet.

Jeg klarer ikke å slutte. Det er samtidig rart å kjøpe gave til et barn jeg ikke kjenner.

Hadde du fortsatt å kjøpe gave? Hva gjør andre i lignende situasjoner?

Jeg vet ikke hva fosterforeldrene gjør. Dette er hennes første jul i ny familie.

 

Anonymous poster hash: 85363...37b

Helt greit det. Men jeg ville kanskje skrevet at gaven var fra barnet og ikke deg. Altså en gave fra bror til søster/bror. Det er fint med familie, og de kan få er godt forhold til hverandre som voksne. Du kan sikkert også ta initiativ til at de skal ha litt kontakt og treffe hverandre innimellom? :)

 

Anonymous poster hash: 931ef...bd4

Skrevet

 

Jeg er alene med en gutt. Pappaen har fått et barn med en annen dame.

Pga. Sykdom har det vært lite kontakt mellom far og sønn.

Når barnet var mindre og når far var sammen med nye kjæresten kjøpte vi julegaver og bursdagsgaver til hverandres barn.

Nå er det slutt mellom de og barnet bor i fosterhjem. Jeg kjøper fremdeles gave til dette barnet.

Jeg klarer ikke å slutte. Det er samtidig rart å kjøpe gave til et barn jeg ikke kjenner.

Hadde du fortsatt å kjøpe gave? Hva gjør andre i lignende situasjoner?

Jeg vet ikke hva fosterforeldrene gjør. Dette er hennes første jul i ny familie.

 

Anonymous poster hash: 85363...37b

Helt greit det. Men jeg ville kanskje skrevet at gaven var fra barnet og ikke deg. Altså en gave fra bror til søster/bror. Det er fint med familie, og de kan få er godt forhold til hverandre som voksne. Du kan sikkert også ta initiativ til at de skal ha litt kontakt og treffe hverandre innimellom? :)

 

Anonymous poster hash: 931ef...bd4

Ja, jeg skriver alltid gutten sitt navn. Gavene er fra broren.

 

Hi

 

 

Anonymous poster hash: 85363...37b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...