Gå til innhold

Gravid, reservere studieplass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er gravid og har termin i begynnelse av juni 2015. 

Dersom jeg reserverer en studieplass for høsten 2015, som jeg dermed ville tatt høsten 2016, men allikevel ikke velger ta denne året etter, vil jeg allikevel få foreldrestipend av lånekassen? 

Eller vil disse pengene da bli gjort om til lån? 

Håper noen vet noe om dette!!

Anonymous poster hash: 4e2ec...37f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du student nå? Du må ihvertfall hatt rett på stipend fra lånekassen 6 av de siste 10 mnd før du tar permisjon! Så om du er student nå, og er ferdig til våren kan du godt søke deg inn på et studie/årsstudium som starter høsten 2015, ta permisjon med foreldrestipend, og begynne året etter! Men husk at foreldrestipendet er på 49 uker, inkludert sommeren, så da vil du gå noen uker uten utbetaling sommeren 2016!

Anonymous poster hash: a0897...692

Skrevet

Ser nå at du ikke har tenkt å begynne, kun ha plassen for å få stipend.. Tror ikke det er et krav at du må bestå eksamener eller fullføre, så antar at du kan "droppe ut" høsten 2016 da! Men du kan jo høre med en saksbehandler i lånekassen om du er pliktet til å starte på et studie du har søkt om permisjon fra. Og igjen, det forutsetter at du er student nå for å kunne få foreldrestipend i juni 2015 :)

Anonymous poster hash: a0897...692

Skrevet

Er student nå ja :) Tusen takk for svar! Får ringe de å høre :) 

Anonymous poster hash: 4e2ec...37f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...