Gå til innhold

Hvordan enklest finne hjertelyd med doppler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestilt meg en Angelsounds, men tenkte å høre med dere som har brukt den, hvordan finner man enklest hjertelyden? Er det noen triks som gjorde at du fant den lettere? Er i uke 14+2.

Har bestilt meg den mini modellen til 295,- som er uten display.

Anonymous poster hash: 5c18b...d4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fant den veldig enkelt i begge to svangerskap, og i uke 14 som du er nå var det iallefall ikke noe vanskelig. Fant faktisk i uke 10 med første og 9 med andre. Rundt uke 12 merket jeg at jeg traff rett på og lyden kom enda lettere frem. Husk å bruk en gele eller babyolje som gir friksjon, legg deg flatt og let langt ned i området mellom skambenet og navlen. Hold en hånd på din egen puls slik at du merker hvor mye roligere dine hjerteslag er i forhold. Når du hører babyens hjerteslag er du ikke i tvil!

Skrevet

Er det helt ufarlig å gjøre dette selv? Jeg har mye bekymringer da jeg i perioder kjenner lite liv, men har tenkt at de profesjonelle bør ta seg av en evt vurdering om ting er bra eller ikke...?

Anonymous poster hash: a3a88...27b

Skrevet

Er det helt ufarlig å gjøre dette selv? Jeg har mye bekymringer da jeg i perioder kjenner lite liv, men har tenkt at de profesjonelle bør ta seg av en evt vurdering om ting er bra eller ikke...?

Nei, det er ikke ufarlig. Studier indikerer at det ufødte barnet ikke bør utsettes for doppler/ul mer enn høyst nødvendig. 

Anonymous poster hash: e3bac...d24

Skrevet

Nei, det er ikke ufarlig. Studier indikerer at det ufødte barnet ikke bør utsettes for doppler/ul mer enn høyst nødvendig.

Anonymous poster hash: e3bac...d24 [/i

Dopplerteknoligien har vært brukt i over 40 år uten at man har funnet noe skadelige effekter, men hadde nok holdt meg til velkjente merker som har dokumentasjon på sikkerhet og som er CE og FDA godkjente. Ikke akkurat doppler jeg hadde kjøpt på Ebay eller et sted der man kan risikere å få en piratkopi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...