Gå til innhold

Penger i julegave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to svigerinner som alltid ønsker seg penger i julegave og det irriterer meg. Jeg synes det å kjøpe julegave er kjempekoselig, jeg legger alltid litt arbeid bak det sånn at folk for en fin presang de har bruk for. Men svigerinnene øsnker seg alltid veldig spesielle ting som man bare for kjøpt i den en lille spesial butikken som bare de vet om (bare et eksemel) så da er det bedre at vi bare gir penger så de kan ordne det selv.

Men jeg er ikke noe glad i å gi penger, føler at litt av vitsen med julegave er borte da. Hvert år får de massevis av konvolutter meg penger i og bare et par pakker. Og de gir jo penger til hverandre, like mye, så da kunne man jo i prinsippet latt vær for da går det jo opp i opp... ?

Er jeg bare sær, eller er penger i julegave en uting?

Anonymous poster hash: 8bf3d...884
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vår familie gir vi penger.

Det er aldri noen som ønsker seg noe så istedrt for å kjøpe unyttige ting så er dette enklere. Kjøper en fin juledekrasjon med blomster til den delen av familien som holder selskap. Til barna er det pakker.

Anonymous poster hash: ad17f...16d

Skrevet

Det er aldri noen som ønsker seg noe så istedrt for å kjøpe unyttige ting så er dette enklere. Kjøper en fin juledekrasjon med blomster til den delen av familien som holder selskap. Til barna er det pakker.

Men hvis man ikke har noe man ønsker seg er det ikke da bedre å avstå fra pengene. Hva skal man bruke pengene til hvis man ikke ønsker seg noe? Kunne dere ikke gitt dem til et veldedig formål i stedet?

Skrevet

Penger er en kjip gave å legge under juletreet. Bedre med gavekort.

Anonymous poster hash: ac99b...5cd
Skrevet

Jeg synes det er ok å gi penger til barn.  Og ok at "barn" får penger, altså f.eks. at jeg får penger fra de som er en generasjon eller mer eldre enn meg.  Men at min mann og jeg skal gi penger til min bror og hans kone blir litt rart.  Da bør dere heller avtale å slutte med gaver, eventuelt gi noe symbolsk (blomst, julegodter eller lignende).  

Anonymous poster hash: bc41d...2b6
Skrevet

Men hvis man ikke har noe man ønsker seg er det ikke da bedre å avstå fra pengene. Hva skal man bruke pengene til hvis man ikke ønsker seg noe? Kunne dere ikke gitt dem til et veldedig formål i stedet?

Vi gir til veldedig formål fra hele familien. Pengene blir spart eller brukt på ekstra kos.

Jeg ønsker meg aldri noe til nettopp fordi jeg har alt jeg trenger der og da. Penger jeg får blir brukt på ting vi eventuelt måtte trenge senere.

Sånn er det nå her. Hva andre gjør bryr meg ikke om. Folk er forskjellige.

Skrevet

At voksne bytter pengegaver seg imellom blir jo bare dumt. Hva er vitsen med å gi søsteren sin 500 kr, og så kommer hun med 500 tilbake.

Da er det like greit å bli enige om å kutte ut gaver, så kan man heller bruke pengene på seg selv med en gang.

Anonymous poster hash: f5338...b62

Skrevet

Liker ikke å gi penger i julegave, suns det er en uting. MEN har et par unntak. Min manns bror var student og BLAKK. Da fikk han penger fordi det var det han trengte. Samt at jeg nå at et par søsken barn i den "perfekte" fjortis alder der ingenting er bra nok uansett. De får penger. eller så nei nei nei, ikke penger gaver her i fra.

Anonymous poster hash: b128f...f2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...