Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #1 Skrevet 5. desember 2014 Man skal jo ikke ha for mye klær på i bilstolen pga sikkerhet, men nå på vinteren når det er kaldt ute må de jo ha jakke/ dress på til og fra diverse. Hvordan gjør dere det? Er det trygt med en litt tykk boblejakke i stolen? Vi strammer så godt vi kan, men det blir jo mindre stramt inntil barna pga klærne... Skal vi kjøre lengre, feks en time varmer vi opp bilen og setter de inn uten jakker også for at de ikke skal smelte. Anonymous poster hash: 0282d...2ce
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #2 Skrevet 5. desember 2014 Skal du sikkre barnet ditt godt skal det ikke ha på tykke vinterklær. Ved en evt bilulykke vil beltet som ligger utenpå jakken strammes inntil kroppen å barnet vil være mer utsatt for skader. Det samme gjelder voksne. Det finnes egne kjøreposer for barn med hull til bilstolen. Her vil bilbelte sitte inntil barnets kropp. Evt la bilen stå å gå for å bli varm og dekk barnet med tepper når du går ut 😊 Anonymous poster hash: 49681...f90
SuperFries Skrevet 5. desember 2014 #3 Skrevet 5. desember 2014 Har på fleece eller ulldress. Og så evt teppe over på grusomt kalde dager. Ingen dør av å fryse litt før varmen kommer.
scarecrow2011 Skrevet 5. desember 2014 #4 Skrevet 5. desember 2014 Jeg har en ulldress samt pledd i bilen.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #5 Skrevet 5. desember 2014 Bruker tepper eller tar av store dresser og jakker når vi kommer ut i bilen. På større barn med sko og sånn drar vi ned dressen til nedenfor knærne når vi sitter i stolen. Som andre her skriver mister beltene virkningen om vi har tjukke klær under. Anonymous poster hash: b3ea7...440
❤lille stjerne❤ Skrevet 5. desember 2014 #6 Skrevet 5. desember 2014 Jeg bruker en bilstolpose når det er kjempekaldt. Det er veldig praktisk, da åpner jeg opp posen når det blir varmt i bilen og slipper å vekke ungen.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #7 Skrevet 5. desember 2014 Skal du sikkre barnet ditt godt skal det ikke ha på tykke vinterklær. Ved en evt bilulykke vil beltet som ligger utenpå jakken strammes inntil kroppen å barnet vil være mer utsatt for skader. Det samme gjelder voksne. Det finnes egne kjøreposer for barn med hull til bilstolen. Her vil bilbelte sitte inntil barnets kropp. Evt la bilen stå å gå for å bli varm og dekk barnet med tepper når du går ut Anonymous poster hash: 49681...f90 Bilposer for barn på 1,5 og 3,5? Ser ikke for meg den prosedyren der med såpass store barn altså... Anonymous poster hash: 0282d...2ce
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #8 Skrevet 5. desember 2014 Bruker tepper eller tar av store dresser og jakker når vi kommer ut i bilen. På større barn med sko og sånn drar vi ned dressen til nedenfor knærne når vi sitter i stolen. Som andre her skriver mister beltene virkningen om vi har tjukke klær under. Anonymous poster hash: b3ea7...440 Gjør du dette hver dag til og fra bhg, butikk osv? Det er jo et himla pes og ta av og på jakker i en trang bil og kaldt er det utenfor og døra oppe... Anonymous poster hash: 0282d...2ce
Mother Gothel Skrevet 5. desember 2014 #9 Skrevet 5. desember 2014 Bruker tepper eller tar av store dresser og jakker når vi kommer ut i bilen. På større barn med sko og sånn drar vi ned dressen til nedenfor knærne når vi sitter i stolen. Som andre her skriver mister beltene virkningen om vi har tjukke klær under. Anonymous poster hash: b3ea7...440 Gjør du dette hver dag til og fra bhg, butikk osv? Det er jo et himla pes og ta av og på jakker i en trang bil og kaldt er det utenfor og døra oppe... Anonymous poster hash: 0282d...2ce Det er mer pes å måtte bygge om huset fordi ungen har blitt handicappet etter å ikke ha vært sikret riktig i bil...
Jezebel Skrevet 5. desember 2014 #10 Skrevet 5. desember 2014 Bruker tepper eller tar av store dresser og jakker når vi kommer ut i bilen. På større barn med sko og sånn drar vi ned dressen til nedenfor knærne når vi sitter i stolen. Som andre her skriver mister beltene virkningen om vi har tjukke klær under. Anonymous poster hash: b3ea7...440 Gjør du dette hver dag til og fra bhg, butikk osv? Det er jo et himla pes og ta av og på jakker i en trang bil og kaldt er det utenfor og døra oppe... Anonymous poster hash: 0282d...2ce Det er mer pes å måtte bygge om huset fordi ungen har blitt handicappet etter å ikke ha vært sikret riktig i bil... For å ikke snakket om peset med å arrangere begravelse. Her har ungene krinkelull når det er litt kaldt, og ekstra teppe hvis det er veldig kaldt. ALDRI tykke vinterklær. Det gjelder oss voksne også.
Gjest Minnieropptatt Skrevet 5. desember 2014 #11 Skrevet 5. desember 2014 (endret) Bruker tepper eller tar av store dresser og jakker når vi kommer ut i bilen. På større barn med sko og sånn drar vi ned dressen til nedenfor knærne når vi sitter i stolen. Som andre her skriver mister beltene virkningen om vi har tjukke klær under. Anonymous poster hash: b3ea7...440 Gjør du dette hver dag til og fra bhg, butikk osv? Det er jo et himla pes og ta av og på jakker i en trang bil og kaldt er det utenfor og døra oppe... Anonymous poster hash: 0282d...2ce Hvis det er for mye pes, kan dere bruke tepper da. Eller er du keen på sjansen for skader grunnet for mye klær? Endret 5. desember 2014 av Minnieropptatt
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #12 Skrevet 5. desember 2014 Merkelig fenomen. Her på DIB er alle helt perfekt. De kler av barna i bilen og sikrer de perfekt. Men står du utenfor en hvilken som helst barnehage så er det INGEN som tar av barna jakka før de reiser hjem. Å ja, det stemmer. DIB damer har jo barna hjemme. Tror folk overdriver litt her. Anonymous poster hash: 25b48...929
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #13 Skrevet 5. desember 2014 Bruker tepper eller tar av store dresser og jakker når vi kommer ut i bilen. På større barn med sko og sånn drar vi ned dressen til nedenfor knærne når vi sitter i stolen. Som andre her skriver mister beltene virkningen om vi har tjukke klær under. Anonymous poster hash: b3ea7...440 Gjør du dette hver dag til og fra bhg, butikk osv? Det er jo et himla pes og ta av og på jakker i en trang bil og kaldt er det utenfor og døra oppe...Anonymous poster hash: 0282d...2ce Det er mer pes å måtte bygge om huset fordi ungen har blitt handicappet etter å ikke ha vært sikret riktig i bil... Ja såklart, men ser aldri andre i butikker og bhg uten jakker på barna på vintertid, så tror de fleste har jakker i stolen og er jo derfor jeg spør. For å gjøre det riktig. Trenger ikke være spydig. Anonymous poster hash: 0282d...2ce
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #14 Skrevet 5. desember 2014 Bruker tepper eller tar av store dresser og jakker når vi kommer ut i bilen. På større barn med sko og sånn drar vi ned dressen til nedenfor knærne når vi sitter i stolen. Som andre her skriver mister beltene virkningen om vi har tjukke klær under. Anonymous poster hash: b3ea7...440 Gjør du dette hver dag til og fra bhg, butikk osv? Det er jo et himla pes og ta av og på jakker i en trang bil og kaldt er det utenfor og døra oppe...Anonymous poster hash: 0282d...2ce Det er mer pes å måtte bygge om huset fordi ungen har blitt handicappet etter å ikke ha vært sikret riktig i bil... For å ikke snakket om peset med å arrangere begravelse. Her har ungene krinkelull når det er litt kaldt, og ekstra teppe hvis det er veldig kaldt. ALDRI tykke vinterklær. Det gjelder oss voksne også. MÅ dere være spydige? Går an å svare saklig. Jeg spør jo fordi jeg vil vite ikke fordi jeg gir f. Så dere tar på jakkene etter dere går ut av bilen da? Eller pakkes de inn i teppe inn og ut fra hus og bhg og? Anonymous poster hash: 0282d...2ce
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #15 Skrevet 5. desember 2014 Bruker tepper eller tar av store dresser og jakker når vi kommer ut i bilen. På større barn med sko og sånn drar vi ned dressen til nedenfor knærne når vi sitter i stolen. Som andre her skriver mister beltene virkningen om vi har tjukke klær under. Anonymous poster hash: b3ea7...440 Gjør du dette hver dag til og fra bhg, butikk osv? Det er jo et himla pes og ta av og på jakker i en trang bil og kaldt er det utenfor og døra oppe... Anonymous poster hash: 0282d...2ce Hvis det er for mye pes, kan dere bruke tepper da. Eller er du keen på sjansen for skader grunnet for mye klær? Hva er galt med dere? Herregud, dere svarer jo så stygt! Jeg spør for å høre hva som er greit, ikke fordi jeg ikke bryr meg. Skjerp dere! Anonymous poster hash: 0282d...2ce
Jezebel Skrevet 5. desember 2014 #16 Skrevet 5. desember 2014 Merkelig fenomen. Her på DIB er alle helt perfekt. De kler av barna i bilen og sikrer de perfekt. Men står du utenfor en hvilken som helst barnehage så er det INGEN som tar av barna jakka før de reiser hjem. Å ja, det stemmer. DIB damer har jo barna hjemme. Tror folk overdriver litt her. Anonymous poster hash: 25b48...929 Merkelig fenomen. Her på DIB har mange problemer med å forstå at de damene du ser gjør en ting i virkeligheten og de damene som skriver en annen ting på nett, ikke nødvendigvis er de samme damene. De damene som er "uperfekte" gidder vel ikke svare i tråden fordi de regner med de vil få kjeft.
Jezebel Skrevet 5. desember 2014 #17 Skrevet 5. desember 2014 Bruker tepper eller tar av store dresser og jakker når vi kommer ut i bilen. På større barn med sko og sånn drar vi ned dressen til nedenfor knærne når vi sitter i stolen. Som andre her skriver mister beltene virkningen om vi har tjukke klær under. Anonymous poster hash: b3ea7...440 Gjør du dette hver dag til og fra bhg, butikk osv? Det er jo et himla pes og ta av og på jakker i en trang bil og kaldt er det utenfor og døra oppe...Anonymous poster hash: 0282d...2ce Det er mer pes å måtte bygge om huset fordi ungen har blitt handicappet etter å ikke ha vært sikret riktig i bil... For å ikke snakket om peset med å arrangere begravelse. Her har ungene krinkelull når det er litt kaldt, og ekstra teppe hvis det er veldig kaldt. ALDRI tykke vinterklær. Det gjelder oss voksne også. MÅ dere være spydige? Går an å svare saklig. Jeg spør jo fordi jeg vil vite ikke fordi jeg gir f. Så dere tar på jakkene etter dere går ut av bilen da? Eller pakkes de inn i teppe inn og ut fra hus og bhg og? Anonymous poster hash: 0282d...2ce Ungen fryser ikke ihjel på de 10 sekundene det tar å transportere dem fra bilen og inn i huset/barnehagen, så nei, jeg pakker ikke inn i tepper under "transportettappen". Teppe i bilen holder.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #18 Skrevet 5. desember 2014 Merkelig fenomen. Her på DIB er alle helt perfekt. De kler av barna i bilen og sikrer de perfekt. Men står du utenfor en hvilken som helst barnehage så er det INGEN som tar av barna jakka før de reiser hjem. Å ja, det stemmer. DIB damer har jo barna hjemme. Tror folk overdriver litt her. Anonymous poster hash: 25b48...929 Merkelig fenomen. Her på DIB har mange problemer med å forstå at de damene du ser gjør en ting i virkeligheten og de damene som skriver en annen ting på nett, ikke nødvendigvis er de samme damene. De damene som er "uperfekte" gidder vel ikke svare i tråden fordi de regner med de vil få kjeft. Vil tro at damene i barnehagen er et nogenlunde speilbilde av de her inne. Slik det er i de fleste andre forum på nettet. Selvsagt vil alle barnas beste og jeg kler ikke på barnet mitt masse klær i bilstolen. Vi har en "biljakke" (tynn vattert)som vi bruker. Å kle av barnet ned til longs i bilen synes jeg virker litt merkelig, og jeg mistenker at de som svarer slik (da også i frekke vendinger om at du er idiot om du ikke gjør det) bare juger. Folk som må dele sitt syn med å drite ut andre.... Jeg tror ikke på slike folk. Angrep er det beste forsvar. Anonymous poster hash: 25b48...929
Jezebel Skrevet 5. desember 2014 #19 Skrevet 5. desember 2014 Merkelig fenomen. Her på DIB er alle helt perfekt. De kler av barna i bilen og sikrer de perfekt. Men står du utenfor en hvilken som helst barnehage så er det INGEN som tar av barna jakka før de reiser hjem. Å ja, det stemmer. DIB damer har jo barna hjemme. Tror folk overdriver litt her. Anonymous poster hash: 25b48...929 Merkelig fenomen. Her på DIB har mange problemer med å forstå at de damene du ser gjør en ting i virkeligheten og de damene som skriver en annen ting på nett, ikke nødvendigvis er de samme damene. De damene som er "uperfekte" gidder vel ikke svare i tråden fordi de regner med de vil få kjeft. Vil tro at damene i barnehagen er et nogenlunde speilbilde av de her inne. Slik det er i de fleste andre forum på nettet. Selvsagt vil alle barnas beste og jeg kler ikke på barnet mitt masse klær i bilstolen. Vi har en "biljakke" (tynn vattert)som vi bruker. Å kle av barnet ned til longs i bilen synes jeg virker litt merkelig, og jeg mistenker at de som svarer slik (da også i frekke vendinger om at du er idiot om du ikke gjør det) bare juger. Folk som må dele sitt syn med å drite ut andre.... Jeg tror ikke på slike folk. Angrep er det beste forsvar. Anonymous poster hash: 25b48...929 Det er vel ikke akkurat snakk om at man skal kle av ned til longsen, men heller at man skal unngå tykke vinterjakker. De som unngår tykke vinterjakker må nesten få lov til å gjøre det uten å bli anklagd for å overdrive/lyve. Og nei, jeg tror på ingen måte at det man leser på forumet gjenspeiler virkeligheten. Som sagt, på nett ser du kun det folk er villig til å dele. De som vet at de kanskje ikke gjør ting på en optimal måte vil i større grad holde kjeft enn de som gjør det rett. Folk er mye gladere i å fortelle om hvor flinke de er enn å fortelle om sine feil. Ute i den virkelige verden er alt mer synlig og du får derfor se "de uperfekte" mødrene som tilsynelatende ikke eksisterer på DIB.
☆☆☆ Skrevet 5. desember 2014 #20 Skrevet 5. desember 2014 Tenker at ungane ikkje blir kalde til/frå bilen. Kler på ei tynn softshelljakke el.l. Tjukkare uteklede blir ikkje brukt under transport til bhg, ein tur på butikken osv. Må innrømme at det ikkje er grundige risikoanalyser som ligg til grunn for praksisen, men rein latskap. Det tek mykje lenger tid å få på ein dress, så dress blir til utebruk, ikkje til bilbruk.
Jezebel Skrevet 5. desember 2014 #21 Skrevet 5. desember 2014 Tenker at ungane ikkje blir kalde til/frå bilen. Kler på ei tynn softshelljakke el.l. Tjukkare uteklede blir ikkje brukt under transport til bhg, ein tur på butikken osv. Må innrømme at det ikkje er grundige risikoanalyser som ligg til grunn for praksisen, men rein latskap. Det tek mykje lenger tid å få på ein dress, så dress blir til utebruk, ikkje til bilbruk. Hæ, foretar du virkelig ikke grundige risikoanalyser før alle valg som tas når det kommer til ungene? Hva slags mor er du egentlig?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #22 Skrevet 5. desember 2014 Jeg skal være ærlig og si at vi har kjørt med tykk vinterjakke noen ganger. Rett og slett fordi ungen er et stabeis som nekter å ta av seg jakken. Det er ikke en veldig tykk jakke, og jeg har åpnet den så mye som mulig, for å få selene nærmere kroppen (altså er jakken på bak, men åpen foran, så selene ligger innafor). Hvis det bare er korte turer fra og til bilen (noe det som vanligvis er), brukes som oftest en ullgenser av det tykke, strikkede slaget, eller en softshell jakke. Anonymous poster hash: d8458...13a
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #23 Skrevet 5. desember 2014 Jeg bruker den vindtette fleecejakken fra Pop. De er tynne og med en ullgenser under fungerer den fint i bilen også, blir ikke for tykk. Ellers har jeg også hatt ullfleecejakker fra Devold som jeg bytter på med når det ikke er så kaldt eller vindstille. I bilen har jeg ulltepper som de har over bena på de kaldeste dagene. Mine sitter aldri i vinterdress i bilen. Anonymous poster hash: 60bf7...15f
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #24 Skrevet 5. desember 2014 Bruker tepper eller tar av store dresser og jakker når vi kommer ut i bilen. På større barn med sko og sånn drar vi ned dressen til nedenfor knærne når vi sitter i stolen. Som andre her skriver mister beltene virkningen om vi har tjukke klær under. Anonymous poster hash: b3ea7...440 Gjør du dette hver dag til og fra bhg, butikk osv? Det er jo et himla pes og ta av og på jakker i en trang bil og kaldt er det utenfor og døra oppe...Anonymous poster hash: 0282d...2ce Det er mer pes å måtte bygge om huset fordi ungen har blitt handicappet etter å ikke ha vært sikret riktig i bil... For å ikke snakket om peset med å arrangere begravelse. Her har ungene krinkelull når det er litt kaldt, og ekstra teppe hvis det er veldig kaldt. ALDRI tykke vinterklær. Det gjelder oss voksne også. MÅ dere være spydige? Går an å svare saklig. Jeg spør jo fordi jeg vil vite ikke fordi jeg gir f. Så dere tar på jakkene etter dere går ut av bilen da? Eller pakkes de inn i teppe inn og ut fra hus og bhg og? Anonymous poster hash: 0282d...2ce Ungen fryser ikke ihjel på de 10 sekundene det tar å transportere dem fra bilen og inn i huset/barnehagen, så nei, jeg pakker ikke inn i tepper under "transportettappen". Teppe i bilen holder. 10 sekunder? har dere drive in bhg? Det tar kanskje 5-10 min å få begge ungene ut av bilen, hente sekkene og utstyr ut av bilen, komme seg bort til bhg, komme seg gjennom porten MED alt dette, og så inn i bhg. Ikke alltid unger går akkurat dit de skal da de skal. De hadde rukket å bli ganske kalde på denne tiden om de gikk uten jakker og det var under 0, hvertfall 15 minus. Og det tar også litt tid å komme inn i bilen fra huset, skal den ene stå inne og vente da? Anonymous poster hash: 0282d...2ce
Jezebel Skrevet 5. desember 2014 #25 Skrevet 5. desember 2014 Bruker tepper eller tar av store dresser og jakker når vi kommer ut i bilen. På større barn med sko og sånn drar vi ned dressen til nedenfor knærne når vi sitter i stolen. Som andre her skriver mister beltene virkningen om vi har tjukke klær under. Anonymous poster hash: b3ea7...440 Gjør du dette hver dag til og fra bhg, butikk osv? Det er jo et himla pes og ta av og på jakker i en trang bil og kaldt er det utenfor og døra oppe...Anonymous poster hash: 0282d...2ce Det er mer pes å måtte bygge om huset fordi ungen har blitt handicappet etter å ikke ha vært sikret riktig i bil... For å ikke snakket om peset med å arrangere begravelse. Her har ungene krinkelull når det er litt kaldt, og ekstra teppe hvis det er veldig kaldt. ALDRI tykke vinterklær. Det gjelder oss voksne også. MÅ dere være spydige? Går an å svare saklig. Jeg spør jo fordi jeg vil vite ikke fordi jeg gir f. Så dere tar på jakkene etter dere går ut av bilen da? Eller pakkes de inn i teppe inn og ut fra hus og bhg og? Anonymous poster hash: 0282d...2ce Ungen fryser ikke ihjel på de 10 sekundene det tar å transportere dem fra bilen og inn i huset/barnehagen, så nei, jeg pakker ikke inn i tepper under "transportettappen". Teppe i bilen holder. 10 sekunder? har dere drive in bhg? Det tar kanskje 5-10 min å få begge ungene ut av bilen, hente sekkene og utstyr ut av bilen, komme seg bort til bhg, komme seg gjennom porten MED alt dette, og så inn i bhg. Ikke alltid unger går akkurat dit de skal da de skal. De hadde rukket å bli ganske kalde på denne tiden om de gikk uten jakker og det var under 0, hvertfall 15 minus. Og det tar også litt tid å komme inn i bilen fra huset, skal den ene stå inne og vente da? Anonymous poster hash: 0282d...2ce Hvis du bruker 10 minutter på å få ungen fra bilen og inn i barnehagen så tror jeg kanskje dere gjør noe feil:-) Vi er to voksne og to barn, hver voksen tar 1 unge. Fra vi løfter ungen ut av bilen tar det 10 sekunder til vi er inne i gangen i barnehagen, da går vi rolig og uten å stresse. Så kler den ene forelderen av ungene mens den andre henter ryggsekker og det som skal med. Må dere sette ifra dere bilen 1 km fra døra til barnehagen siden dere presterer å bruke 10 minutter på denne seansen? Nå er jo vi to voksne, så når vi er alene tar det litt lengre tid...kanskje 20 sek.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå