Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #1 Skrevet 5. desember 2014 Ble mamma til nr 3. Ammer han. Lurer på om det er vanlig at baby får vondt i magen av vanlig melk som mor drikker. Er biola eventuelt bedre? Anonymous poster hash: c0504...e0f
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #2 Skrevet 5. desember 2014 Det er ikke så uvanlig nei, ihvertfall ikke første 3-4 månedene mens tarmen til den lille er temmelig umoden. Her var det fjerde barnet som reagerte veldig når jeg drakk melk, da ble det kolikksmerter og bare grining på henne. Når jeg kuttet ut melk var det som vi fikk en ny unge. Jeg kunne ikke ha i meg yoghurt heller, da reagerte hun med en gang. Først da hun var 4 mnd gammel kunne jeg igjen spise yoghurt til frokost uten at hun skrek i timevis. Anonymous poster hash: b7ba3...d04
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #3 Skrevet 5. desember 2014 Datteren min tålte ikke melkeprotein. Så jeg kunne ikke spise noe med melkeprotein i seg. Hun fikk vondt i magen, bæsjet slim og gråt mye. Det tar en stund før melkeprotein er ute av kroppen, ca 2 uker. Så du må vente litt med å få se resultatet. Vi fikk en ny unge Prøvd med provokasjon tre ganger, med samme resultat - vondt mage og grining.. Hun er nå snart 1 år, og vi forsøkte provokasjon igjen for to dager siden. Og det ser ut til å gå bra Prøvde kun laktose (melkeerstatning uten melk, men med laktose) provokasjon for 2 uker siden - det gikk IKKE bra. Så krysser fingrene for at hun nå bare reagerer på laktosen - det er MYE enklere!! Anonymous poster hash: 2c252...6d0
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #4 Skrevet 5. desember 2014 Det kan skje. Dropp melk i størst mulig grad en periode og se om det hjelper (altså produker med melk i - f.eks. pølser osv er ok, men å drikke melk, spise is osv hopper du over). Barnet kan ha en intoleranse som du ikke har lyst til å provosere. Anonymous poster hash: cdace...d61
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #5 Skrevet 5. desember 2014 Det er vanlig og det er ikke melken i seg selv nødvendigvis men maten kua spiser. De fleste kuer får silo. Dette er næringsrik mat men veldig kraftig. Altså. Ikke noe å gjøre med og reagerer barnet må du holde deg unna. Bestemor og bestefar hadde gård og der hadde vi alltid en ku som fikk "skånemat" da denne melken ikke gav barn mageknip. Anonymous poster hash: c9724...2a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå