Gå til innhold

Litt skuffet over bursdagsgave fra mannen.... Igjen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg føler jeg har det meste jeg trenger, men dersom jeg kan ønske meg noe til gave så er det fordi jeg vil ha det, og ingenting annet.

Han vet godt hva jeg ønsker meg så jeg trodde jeg kanskje fikk noe fint i år.

Og tro meg, jeg er ingen storforlagende og utakknemlig person, men jeg ble skuffet da han kom med en lang vinterkåpe (noe som er det siste jeg trenger, har mer enn nok jakker) og et hjemmelaget Gavekort på kjærestetur. Selvfølgelig, en veldig flott gave,- men når jeg VET at han overhodet ikke har penger til en reise?! Han har ikke en krone til overs en eneste måned pga gamle lån og bidrag, så jeg drar lasset økonomisk her i huset.

Da blir det jo jeg selv som må betale denne reisen, noe JEG heller ikke kan prioritere penger til.

Æsj, jeg blir bare litt.... Skuffa?

En flaske cava og noe annet personlig og gjennomtenkt hadde betydd mye mer.

Den reisen har jeg ingen tro på at det vil bli noe av dessverre.

Anonymous poster hash: 4dbf8...b28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tidligere fått kokebøker, alkomåler og brodder til sko i gaver fra samboer.

HI

Skrevet

Her tror jeg faktisk jeg hadde sagt det rett ut, så fikk han bli sur. Rett og slett. Han ga deg sikkert turen fordi han ikke hadde penger og han vet at han ikke kommer til å få penger heller. Så kan liksom ikke du si noe for da er du utakknemlig.

Anonymous poster hash: f84a7...652
Skrevet

Virker ikke som han legger så mye tanke bak gavene dine egentlig ... Brodder og alkomåler? Og GAVEKORT på en tur DU må betale? Nei, her hadde jeg nok sagt ifra. 

Anonymous poster hash: 51fd7...493
Skrevet (endret)

Gratulerer med dagen og klem i alle fall :)

Jeg forstår at du er skuffet. Jeg er helt enig i at det var lite gjennomtenkt. I en slik situasjon hadde det vært mye bedre med avskårne blomster og en flaske med noe godt, fancy sjokolade eller en fin bok.

Kan du få byttet kåpen, tror du?

Brodder og alkomåler??? :o

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Skjønner deg godt. det skal ikke så mye til, hvis de bare tenker litt. jeg fikk ingen gave sist jeg hadde bursdag, han syntes jeg hadde alt jeg trengte.. ble veldig lei meg da, men det forsto han ikke.. og han har nok av penger, men vil helst ikke bruke noe.

se om du kan få byttet jakken. turen ville jeg droppet.

Anonymous poster hash: dc8e5...3a9

Skrevet

Og forresten, brodder og alkomåler? ha ha!

altså, jeg elsker broddene mine, men sånt kjøper man da selv!

Skrevet

Vel, en kjærestetur trenger ikke koste mange kronene. Å gå hånd i hånd i skogen eller på fjellet, tenne bål, spise litt, og kanskje til å med elske? Koster ikke mange penger, men kan gi svært gode opplevelser. Kanskje det er en sånn kjærestetur han har i tankene. En vinterkåpe kan du forøvrig ha i mange, mange år, hvis den er av klassisk modell. Syns du er en smule utakknemlig. 

Anonymous poster hash: 46cf2...065
Skrevet

Gratulerer med dagen og klem i alle fall :)

Jeg forstår at du er skuffet. Jeg er helt enig i at det var lite gjennomtenkt. I en slik situasjon hadde det vært mye bedre med avskårne blomster og en flaske med noe godt, fancy sjokolade eller en fin bok.

Kan du få byttet kåpen, tror du?

Brodder og alkomåler??? :o

Takk takk😊 det er veldig lite gjennomtenkt. Siden han aldri spør hva jeg ønsker meg til bursdag eller jul så viser jeg han liste der det står flere forslag han kan velge i. Likevel går han ut og kjøper noe jeg ikke har bruk for eller ønsker meg.

Kåken skal jeg bytte, så den er grei.

Gavekortet.... Tja i fjor fikk jeg hjemmelaget gavekort på 1 t massasje

og en massasje"såpe". Har enda ikke fått en døyt av massasje selv om jeg har spurt flere ganger. Han klarer ikke sier han, dessuten er han dårlig til å massere. Skikkelig dårlig. Hvorfor gi meg det da?!

Brodder er praktisk det, og jeg bruker de, men ikke i gave...? Alkomåleren tror jeg hsn egentlig kjøpte til seg selv.

Alt er så lite gjennomtenkt og han blir blodig fornærmet hvis jeg sier det rett ut. Han gjør ikke noe med det uansett, jeg har baller nok til å si fra, men det går ikke inn.

HI

Skrevet

Vel, en kjærestetur trenger ikke koste mange kronene. Å gå hånd i hånd i skogen eller på fjellet, tenne bål, spise litt, og kanskje til å med elske? Koster ikke mange penger, men kan gi svært gode opplevelser. Kanskje det er en sånn kjærestetur han har i tankene. En vinterkåpe kan du forøvrig ha i mange, mange år, hvis den er av klassisk modell. Syns du er en smule utakknemlig.

Nei det er ikke en slik kjærestetur han mener. Det er utenlandstur med fly, hotell og full pakke. Koster fort 6000 kr det.

Klassisk vinterdunkåpe har jeg, og det vet han. Jeg trenger ikke to, det er unødvendig. Da skulle jeg ønsket han heller kunne spurt hva JEG ønsker meg.

Nei, jeg synes ikke jeg er utakknemlig.

Hva ville du følt i min situasjon?:)

HI

Skrevet

Jeg synes ikke du er utakknemlig. Min samboer har dårlig råd, så jeg forventer ikke dyre gaver eller gaver i det hele tatt forsåvidt. Ifjor på bursdagen min fikk jeg kun en blomsterbukett, men det syns jeg var helt greit for jeg vet han hadde dårlig råd og andre ting å prioritere. I år fikk jeg syv bursdagsgaver av han, så han tar det igjen når han kan :P  Men når du tilogmed gir han tips om hva du kunne tenke deg så burde saken være enkel. Når det gjelder sånne gavekort så er det topp om det faktisk blir noe av, men i realiteten så er det jo bare bullshit mesteparten av gangene man får noe sånt. Jeg vil heller få meg en blomsterkvast fra grøftekanten fremfor gavekort på 1 times massasje fra min kjære, for jeg vet at den massasjen kan jeg se langt etter^^ 

Anonymous poster hash: 219ca...6d1
Skrevet

Han virker litt ung?

Har dere barn oppi dette surret? 

Han vil jo egentlig ikke gi deg det du vil ha da, hvis ikke prisene er ublu.. Reisen tenkte han kanskje dere spleiser på? Selv om du sitter igjen med utgiften.

Kan ikke massere?? Hva er det slags tull? Mannen her har alltid massert så ofte han har mulighet, for da føler han at han har en mulighet for litt kos etterpå :P 

Anonymous poster hash: 9763c...093
Skrevet

Han virker litt ung?

Har dere barn oppi dette surret?

Han vil jo egentlig ikke gi deg det du vil ha da, hvis ikke prisene er ublu.. Reisen tenkte han kanskje dere spleiser på? Selv om du sitter igjen med utgiften.

Kan ikke massere?? Hva er det slags tull? Mannen her har alltid massert så ofte han har mulighet, for da føler han at han har en mulighet for litt kos etterpå :P

Anonymous poster hash: 9763c...093

Mannen er 41 år og vi har to barn sammen. Han har to særkullsbarn.

Reisen skulle han spandere (eller som han sa: "ta seg råd til").

Fint det, men jeg vet at

1. Han har ingen penger å spare av

2. Han betaler alt på kredittkort og det blir enda større utgifter i ettertid

3. Jeg betaler turen

Hvis han massere så varer det i maks 2 minutter før han "blir sliten i fingrene", han klemmer så det gjør vondt/tar ikke i i det hele tatt, eller knar på ryggvirvlene (mmmmm).

HI

Skrevet

Nei det er ikke en slik kjærestetur han mener. Det er utenlandstur med fly, hotell og full pakke. Koster fort 6000 kr det.

Klassisk vinterdunkåpe har jeg, og det vet han. Jeg trenger ikke to, det er unødvendig. Da skulle jeg ønsket han heller kunne spurt hva JEG ønsker meg.

Nei, jeg synes ikke jeg er utakknemlig.

Hva ville du følt i min situasjon? :)

HI

Au da... Den var verre. Enig i det. 

Hva er det som gjør at han ikke evner å se situasjonen, da? At han ikke evner å se at han ikke har råd til en slik tur, at du ikke trenger to "like" dunkåper? Han trenger hjelp!

Og ja, du trenger gaver du ønsker deg. Dunkåpen kan du vel bytte, håper jeg. Og turen? Hmm... Han har jo ikke råd til den, og da kan dere vel ikke dra? Da ender det jo opp med at du betaler din egen bursdagsgave. Da ville jeg nok heller foreslått en kjærestetur av den typen jeg skisserte i forrige innlegg. 

Sorry at jeg til en viss grad tok mannen din i forsvar, men jeg trengte tilleggsopplysningene du gav for å se hele bildet. ;-)

Skrevet

Da tror jeg at jeg hadde sagt jeg ikke ville han skulle kjøpe noen ting, ønsket meg noe hjemmelaget (type kort, dikt, bilde ol) og at opplevelser dere kan gjøre sammen ikke trenger koste noe særlig (piknik, telttur, skogstur sammen ol.)

Med mindre du vil at han skal kjøpe akkurat det du bestiller til bursdag da.

Anonymous poster hash: 152f2...7f5

Skrevet

Jeg har lest litt de andre svarene over her nå, og jeg forstår hvorfor du blir skuffet.

Ikke pga tingene du ikke får, men pga hans manglende evne til å gjøre noe for deg, om det så er en massasje.

Hvis det er noe du hadde satt pris på kunne han i det minste satt av 30 min til det en gang i året, koster ingenting.

Ville tatt en skikkelig prat med han. Hilsen anonym rett over her.

Gratulerer med dagen foresten

Anonymous poster hash: 152f2...7f5

Skrevet

Jeg foreslår at du til mannens neste bursdag gir ham et helgekurs i massasje, og så skriver du nederst på kortet at du gleder deg til å få innkassere massasjegavekortet du fikk av ham til bursdagen i fjor.... :P

Gratulerer med dagen :)

Som nr 16 skriver så tror jeg ikke det verste er at gavene hans ikke er riktige, men det at han ikke følger opp og ikke virker særlig interessert i å gjøre noe som er bra for deg. Vinterkåpen var nok godt ment, men det hjelper jo ikke når det uansett blir feil og du heller ikke har bruk for den.

Nei - gi ham det helgekurset i massasje til neste bursdag! Jeg tok faktisk med meg en brosjyre fra et sted jeg var i dag. Slo opp nå - axelsons har kurs i "Massasje til husbruk" som går over en helg, to dager. Neste kurs er i slutten av februar ;)

Og en eller annen gang dere kanskje har barnefri noen timer eller en dag eller to, da tar du ham med på en romantisk gåtur, en fjelltur eller noe lignende, be ham om å ordne en ordentlig matpakke til dere begge - blir han sur eller ikke vil så ser du oppriktig overrasket og uskyldig på ham og sier "men kjære, dette er jo innkasseringen min av gavekortet jeg fikk til bursdagen min på kjærestetur av deg, så regner med at du ordner det praktiske nå, jeg går og skifter nå".

Anonymous poster hash: b739d...121
Skrevet

Skjønner deg godt. det skal ikke så mye til, hvis de bare tenker litt. jeg fikk ingen gave sist jeg hadde bursdag, han syntes jeg hadde alt jeg trengte.. ble veldig lei meg da, men det forsto han ikke.. og han har nok av penger, men vil helst ikke bruke noe.

Sa du det til han at du var skuffet? Det er litt sånn her og, men jeg føler meg utakknemmlig og smålig om jeg sier noe..så det gjør jeg aldri. Fikk en blomst sist gang jeg hadde bursdag da, mest fordi barna masa om hva dem skulle gi meg.. Og han tjener veldig bra så det er ikke et økonomis spørsmål heller. 

Anonymous poster hash: 1c929...61f

Skrevet

Jeg har ikke en gang åpnet bursdagsgaven fra mannen jeg. Han ga meg brodder - jeg bruker kun sko og støvletter med høye hæler, det vet han. Så jeg har ikke bruk for brodder - når jeg skal ut på glatta på en søndag så går jeg på ski. Har aldri brukt brodder i hele mitt liv, og synes i tillegg det er sånn gammel kjerring-gave. Han er klar over at presangen fortsatt ligger uåpnet, håper det er hint til neste år.

Anonymous poster hash: b7ebc...764
Skrevet

Sa du det til han at du var skuffet? Det er litt sånn her og, men jeg føler meg utakknemmlig og smålig om jeg sier noe..så det gjør jeg aldri. Fikk en blomst sist gang jeg hadde bursdag da, mest fordi barna masa om hva dem skulle gi meg.. Og han tjener veldig bra så det er ikke et økonomis spørsmål heller.

Anonymous poster hash: 1c929...61f

å ja da, sa absolutt i fra. neste uke har han bursdag, han får selvfølgelig gave fra meg og ungene. spent på om jeg får julegave! tror han har skjønt at han bør fikse det, men neimen ikke sikkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...