Gå til innhold

Store menstruasjonsplager - noen gode råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter sist fødsel har jeg fått voldsomme plager rundt menstruasjonen. Det starter 3-4 dager før mensen kommer, med sterke magesmerter (takvise smerter, omtrent som rier), kvalme, oppkast, svimmelhet, diare.. Føles som en kraftig omgangssyke hver gang. Disse smertene og plagene vedvarer 1 eller 2 dager etter at mensen har kommet før det gradvis blir bedre. Jeg blir selvfølgelig svak etter en slik runde, da det meste av næring kommer opp igjen, eller renner rett gjennom. Jeg sliter også med å fungere på jobb når det er slik. Jeg jobber et sted der jeg ikke bare kan skulke unna de tyngste oppgavene, jeg må være istand til å hjelpe kollegaer ved utagering, og jeg må selv klare å løpe unna hvis det oppstår farlige situasjoner (noe som skjer flere ganger hver uke). Jeg har hatt mensen 4 ganger siden fødsel, 5. gang er på gang nå med smerter og doturer som vanlig.

De rådene jeg får av blant annet kollegaer (helsepersonell) er å sette inn hormonspiral eller begynne med p-piller. Dette er uaktuelt for meg da min lege mener det er en forhøyet risiko for sykdom hos meg ved bruk av hormonpreparater. Jeg er ikke villig til å ta den risikoen, men nå begynner jeg å bli rimelig desperat. Er det noen som har det på samme måte, eller som har hatt det slik men funnet noe som hjelper?

Anonymous poster hash: 3e055...09e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Naproxen når det starter. Skal hemme hormonene som fører til smerter og de andre tegnene.

Anonymous poster hash: fab55...746

Skrevet

Vet mange som har blitt så godt som helt fri fra slike problemer med akupunktur - verdt et forsøk.

Finn en dyktig akupunktør (klassisk akupunktur) som har erfaring med kvinneproblemer.

Anonymous poster hash: cf1fa...6cd
Skrevet

Naproxen ja, må man ha resept på det? Hadde vært greit å kunne fått tak i det allerede i morgen, for det tar litt tid å få legetime..

Akupunktur kan kanskje være verdt et forsøk ja, skal sjekke ut om det finnes en god akupunktør i nærheten her.

Anonymous poster hash: 3e055...09e
Skrevet

Naproxen får du uten resept.

Jeg har hatt store problemer med blødninger og smerter i årevis. Hadde i våres et svangerskap utenfor livmor og måtte fjerne den ene egglederen. Etter dette har jeg blitt mye bedre, så mest sannsynlig har det vært cyster.

Har planer om å fjerne den andre eggleder også når jeg er ferdig med barn

Anonymous poster hash: 2717f...dc5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...