Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #1 Skrevet 4. desember 2014 Bidrag går gjennom nav nå. Faren er lat så først nå en stund etter fristen har han levert. Spørsmålet mitt er om han kan levere inn feil info til nav eller hva slags opplysninger er det nav har bedt far sende inn?? Han er jo liiiivredd for å betale for mye selv om han tjener rett under 1 mill i året. Kjenner jeg han rett har han levert inn falsk lønnslipp etc, kan jeg spør nav hva han har levert inn? Vært sammen i mange år tidligere og vet han kan snakke rundt folk oxo.. Anonymous poster hash: ba8fd...bd6
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #2 Skrevet 4. desember 2014 F.eks at han skriver han har mer lån enn han har bare for å få betale mindre bidrag..slike ting. Anonymous poster hash: ba8fd...bd6
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #3 Skrevet 4. desember 2014 Veldig lett for NAV å sjekke slike ting via skatteetaten så ikke lurt for far om han oppgir feil opplysninger med vilje. Du oppdager nok fort om du får for lite når du vet hva han tjener. Da kan du bare høre med NAV. Anonymous poster hash: 39af0...f4c
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #4 Skrevet 4. desember 2014 Hva om far overhodet ikke leverer noe som helst til NAV? Hva skjer og hvor lang tid vil det ta? Anonymous poster hash: 1ad74...986
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #5 Skrevet 4. desember 2014 Hva om far overhodet ikke leverer noe som helst til NAV? Hva skjer og hvor lang tid vil det ta? Anonymous poster hash: 1ad74...986 Er i samme situasjon som deg, og lurer veldig på det samme!!! Anonymous poster hash: e9001...2c2
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #6 Skrevet 4. desember 2014 Hva om far overhodet ikke leverer noe som helst til NAV? Hva skjer og hvor lang tid vil det ta? Anonymous poster hash: 1ad74...986 De vil da innhente opplysninger og sende han krav om betaling. Du vil ha rett på bidragsforskudd mens du venter. Anonymous poster hash: 39af0...f4c
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #7 Skrevet 4. desember 2014 Hva om far overhodet ikke leverer noe som helst til NAV? Hva skjer og hvor lang tid vil det ta?Anonymous poster hash: 1ad74...986 De vil da innhente opplysninger og sende han krav om betaling. Du vil ha rett på bidragsforskudd mens du venter. Anonymous poster hash: 39af0...f4c Takk Jeg får bidragsforskudd per. d.d. ca. 1000kr i mnd. Går helt greit for oss, men vil på en måte ikke at far skal slippe unna heller. Det som bekymrer meg mest. Vet at han prøver så godt han kan å slippe. Derfor lurer jeg på tidsaspektet. Det er nå fire mnd siden jeg søkte om bidrag. Anonymous poster hash: 1ad74...986
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #8 Skrevet 4. desember 2014 Hva om far overhodet ikke leverer noe som helst til NAV? Hva skjer og hvor lang tid vil det ta?Anonymous poster hash: 1ad74...986 De vil da innhente opplysninger og sende han krav om betaling. Du vil ha rett på bidragsforskudd mens du venter. Anonymous poster hash: 39af0...f4c Takk Jeg får bidragsforskudd per. d.d. ca. 1000kr i mnd. Går helt greit for oss, men vil på en måte ikke at far skal slippe unna heller. Det som bekymrer meg mest. Vet at han prøver så godt han kan å slippe. Derfor lurer jeg på tidsaspektet. Det er nå fire mnd siden jeg søkte om bidrag. Anonymous poster hash: 1ad74...986 Du vil få pengene etter hvert. Han kan trenere betalingen, men det er han som opparbeider seg bidragsgjeld. Han slipper ikke unna å forsørge sine barn. Anonymous poster hash: 39af0...f4c
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #9 Skrevet 4. desember 2014 Hva om far overhodet ikke leverer noe som helst til NAV? Hva skjer og hvor lang tid vil det ta?Anonymous poster hash: 1ad74...986 De vil da innhente opplysninger og sende han krav om betaling. Du vil ha rett på bidragsforskudd mens du venter. Anonymous poster hash: 39af0...f4c Takk :)Jeg får bidragsforskudd per. d.d. ca. 1000kr i mnd. Går helt greit for oss, men vil på en måte ikke at far skal slippe unna heller. Det som bekymrer meg mest. Vet at han prøver så godt han kan å slippe. Derfor lurer jeg på tidsaspektet. Det er nå fire mnd siden jeg søkte om bidrag.Anonymous poster hash: 1ad74...986 Du vil få pengene etter hvert. Han kan trenere betalingen, men det er han som opparbeider seg bidragsgjeld. Han slipper ikke unna å forsørge sine barn. Anonymous poster hash: 39af0...f4c Flotterspotters. Så lenge han opparbeider seg gjeld skal han bare fortsette og ikke betale, jeg har ikke spurt han en gang hva han tenker. Jeg sier som deg, man skal ikke slippe unna å forsørge sine barn. Jeg var tross alt ikke alene som å produsere dette livet. Selvom jeg skulle ønske det noen ganger når jeg ser hvor håpløse enkelte kan være Anonymous poster hash: 1ad74...986
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #10 Skrevet 4. desember 2014 Nav bryr seg ikke om hvor mye lån han har, det er ikke sånn at fedre kan ta opp masse lån for å få ned bidraget. De tar hensyn til hva han tjener, samvær og hvor mange barn han skal forsørge. Hva han tjener får nav oppgitt fra skatteetaten. Anonymous poster hash: ab309...fc9
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #11 Skrevet 4. desember 2014 Hva om far overhodet ikke leverer noe som helst til NAV? Hva skjer og hvor lang tid vil det ta?Anonymous poster hash: 1ad74...986 De vil da innhente opplysninger og sende han krav om betaling. Du vil ha rett på bidragsforskudd mens du venter. Anonymous poster hash: 39af0...f4c Takk Jeg får bidragsforskudd per. d.d. ca. 1000kr i mnd. Går helt greit for oss, men vil på en måte ikke at far skal slippe unna heller. Det som bekymrer meg mest. Vet at han prøver så godt han kan å slippe. Derfor lurer jeg på tidsaspektet. Det er nå fire mnd siden jeg søkte om bidrag. Anonymous poster hash: 1ad74...986 Du vil få pengene etter hvert. Han kan trenere betalingen, men det er han som opparbeider seg bidragsgjeld. Han slipper ikke unna å forsørge sine barn. Anonymous poster hash: 39af0...f4c Han slipper ikke unna for å si det sånn! Vet om en som måtte betale tilbake 7 års barnebidrag! Anonymous poster hash: 42128...6c0
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #12 Skrevet 4. desember 2014 Om far ikke betaler så INNHENTER de opplysningene selv så ikke noe å tenke på Her har far levert inn heldigvis, men jeg er litt redd han leverer feil lønnslipp etc, men da tar jeg kontakt med NAV for jeg vet hvor mye han tjener etc. Han betaler meg forresten privat enda, selv om NAV har bedt han stoppe det. Latsabben vet tydeligvis ikke at han må tilbake betale alt for de månedene han ikke har betalt nå mens nav behandler søknaden. Han skal selvf få de pengene igjen av meg, jeg er ikke ute etter å lure han, men han er lite smart.... HI Anonymous poster hash: ba8fd...bd6
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #13 Skrevet 4. desember 2014 Nav bryr seg ikke om hvor mye lån han har, det er ikke sånn at fedre kan ta opp masse lån for å få ned bidraget. De tar hensyn til hva han tjener, samvær og hvor mange barn han skal forsørge. Hva han tjener får nav oppgitt fra skatteetaten. Anonymous poster hash: ab309...fc9 Her har far bedt om skjønnsberegning av bidrag. Dvs endring av bidraget som står i dag pga hans samboer er uten arbeid og de har høy gjeld og høy kredittkortgjeld pluss høy gjeld på bolig osv. Brevet jeg fikk fra nav var det oppgitt alle kreditorene han hadde inkludert boliglån og at han søkte endring av bidrag pga dette. Dvs at han ikke klarer å betjene dagens bidrag pga høy gjeld. Han har betalt fire ganger på 1,5 år. Jeg har da fått 720 kr i mnd av nav de mnd han ikke har betalt. Da virker det jo som om det betyr at han kan søke om endring av bidrag pga gjeld. Venter spent på vedtaket. Har jo selv boliglån,studielån å betjene. Er jo ikke akkurat som jeg slutter å forsørge barnet mitt i nesten 2 år fordi jeg prioriterer alt annet først. Anonymous poster hash: 853ea...ade
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #14 Skrevet 4. desember 2014 Nav bryr seg ikke om hvor mye lån han har, det er ikke sånn at fedre kan ta opp masse lån for å få ned bidraget. De tar hensyn til hva han tjener, samvær og hvor mange barn han skal forsørge. Hva han tjener får nav oppgitt fra skatteetaten. Anonymous poster hash: ab309...fc9 Her har far bedt om skjønnsberegning av bidrag. Dvs endring av bidraget som står i dag pga hans samboer er uten arbeid og de har høy gjeld og høy kredittkortgjeld pluss høy gjeld på bolig osv. Brevet jeg fikk fra nav var det oppgitt alle kreditorene han hadde inkludert boliglån og at han søkte endring av bidrag pga dette. Dvs at han ikke klarer å betjene dagens bidrag pga høy gjeld. Han har betalt fire ganger på 1,5 år. Jeg har da fått 720 kr i mnd av nav de mnd han ikke har betalt. Da virker det jo som om det betyr at han kan søke om endring av bidrag pga gjeld. Venter spent på vedtaket. Har jo selv boliglån,studielån å betjene. Er jo ikke akkurat som jeg slutter å forsørge barnet mitt i nesten 2 år fordi jeg prioriterer alt annet først. Anonymous poster hash: 853ea...ade Her bor far alene, er singel. Så om han får samboer så skal han betale mindre for sine egne barn?? Helt utrolig!! HI Anonymous poster hash: ba8fd...bd6
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #15 Skrevet 4. desember 2014 Nav bryr seg ikke om hvor mye lån han har, det er ikke sånn at fedre kan ta opp masse lån for å få ned bidraget. De tar hensyn til hva han tjener, samvær og hvor mange barn han skal forsørge. Hva han tjener får nav oppgitt fra skatteetaten. Anonymous poster hash: ab309...fc9 Her har far bedt om skjønnsberegning av bidrag. Dvs endring av bidraget som står i dag pga hans samboer er uten arbeid og de har høy gjeld og høy kredittkortgjeld pluss høy gjeld på bolig osv. Brevet jeg fikk fra nav var det oppgitt alle kreditorene han hadde inkludert boliglån og at han søkte endring av bidrag pga dette. Dvs at han ikke klarer å betjene dagens bidrag pga høy gjeld. Han har betalt fire ganger på 1,5 år. Jeg har da fått 720 kr i mnd av nav de mnd han ikke har betalt. Da virker det jo som om det betyr at han kan søke om endring av bidrag pga gjeld. Venter spent på vedtaket. Har jo selv boliglån,studielån å betjene. Er jo ikke akkurat som jeg slutter å forsørge barnet mitt i nesten 2 år fordi jeg prioriterer alt annet først. Anonymous poster hash: 853ea...ade Her bor far alene, er singel. Så om han får samboer så skal han betale mindre for sine egne barn?? Helt utrolig!! HI Anonymous poster hash: ba8fd...bd6 Nei det skal han ikke. Men eksen min har prestert å få to unger med denne dama. Men han har ikke råd til å forsørge eldstemann da. Men to til skal han ha. Så da tenker han at det like greit å søke nav om å slippe unna mest mulig. Stor enebolig, båt, to biler og 1 mill i kredittkortgjeld. Da skjønner jeg godt at de ikke har penger å rutte med. Men da må man sette inn tiltak. Ikke sette fyr på barnebidraget til sin eldste datter. Anonymous poster hash: 853ea...ade
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå