Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #1 Skrevet 4. desember 2014 Og jeg merker jeg blir så irritert!! Jeg har knapt nok tid til å kjøpe våre egne gaver... Seriøst, full jobb, 3 små barn + at vi skal ha hele bøttebaletten her i julen, så vi har "litt" å gjøre det også. Er jeg urimelig? Hun jobber jo ikke engang & har allverdens av tid og penger. Anonymous poster hash: 7e887...c13
Elsker livet Skrevet 4. desember 2014 #2 Skrevet 4. desember 2014 Kjøp gavekort på internett fra henne. Da kan dere handle når dere får tid og lyst.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #3 Skrevet 4. desember 2014 Kjedelig for barna? Anonymous poster hash: 7e887...c13
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #4 Skrevet 4. desember 2014 Hun er kanskje redd for å kjøpe noe barna ikke liker. Kanskje du er veldig kravstor og ikke vil kjøpe noe feil Anonymous poster hash: aa2b1...f47
Elsker livet Skrevet 4. desember 2014 #5 Skrevet 4. desember 2014 Kjedelig for barna? Anonymous poster hash: 7e887...c13 Hvor gamle er de? Mine elsker å få kjøpe seg noe på nettet og vente på at det blir levert. I jula får de fleste mer enn nok å kose seg med i jula allikevel.
☆☆☆ Skrevet 4. desember 2014 #6 Skrevet 4. desember 2014 Kan du prøve å la tvil kome ho til gode og tru det var godt meint? Kanskje ho er redd ho ikkje veit kva ungar ønskar seg for tida? Kanskje tenker ho de kan koordinere og kjøpe noko ungane treng eller passar med gåva de gir?
*Miss Marple* Skrevet 4. desember 2014 #7 Skrevet 4. desember 2014 Det samme skjer her. I tillegg til egne gaver må jeg kjøpe inn fra besteforeldrene på begge sider. Tanken bak er god, da, da de ikke klarer å følge mwd på hva barna ønsker seg og trenger. Men det blir pes å finne på tre forholdsvis dyre gaver, de skal jo helst være nyttig også, og ikke bare kjøpe noe for å få det gjort. Men alt i alt er det et microproblem og ikke noe jeg orker å irritere meg så veldig over. Ungene får pakker fra bestemor og bestefar og det er det viktige her🎅
2 små orkaner Skrevet 4. desember 2014 #8 Skrevet 4. desember 2014 Jeg hadde også gjort som Elsker Livet sier. Kjøp gavekort så kan dere handle nå det blir utsalg i januar og dere har tid. Og hva som om det blir kjedeligt. De får vel andre presanger. Kanskje svigermor også får opp øynene for at det ikke bare er å dra ut å kjøpe for deg som er travlt opptatt.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #9 Skrevet 4. desember 2014 Jeg set virkelig ikke problemet. Ved å kjøpe fra besteforeldre kan du kjøpe noe de både ønsker seg og trenger, samt unngå at ungene får dobbelt så dere slipper å bytte gaven. Det blir også riktig størrelse dersom det skulle være klær. Dette er jo bedre for dere slik jeg ser det! Anonymous poster hash: 3d87a...59f
guggu Skrevet 4. desember 2014 #10 Skrevet 4. desember 2014 Genialt mener nå jeg:-D da får du kjøpt akkurat det du mener barna trenger og vil ha (rett farge og strørrelse eks på klær). Her ender vi ofte opp med klær som knapt brukes pga har 2 jakker fra før eller bare bumull som brukes en veldig kort sommersesong. Eller så får de akkurat de lekene de ønsker seg. Så se det positive i det mener jeg!!!
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #11 Skrevet 4. desember 2014 Min svigermor er lik og selv om jeg i alle år har prøvd å si fra om at jeg ikke har tid og at jeg syns de heller burde snakke med sønnen sin(min mann) gjør hun ikke det. Jeg har derfor holdt meg borte i hele høst og har så langt unngått både å måtte kjøpe gaver for de og hun har ikke kunnet komme med sine egne ønsker til meg. Mannen har vært der noen ganger sammen med ungene, men hun har ikke sagt noe til han. Jeg har 20 stk å kjøpe gave til og han har 3 stk + meg Spennende å se hva ungene får i år og hva mannen kjøper til de Jeg har i alle fall fått nok etter 14 år. Anonymous poster hash: d781a...ddd
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #12 Skrevet 4. desember 2014 Foreldrene mine er også sånn. For å slippe å ordne så mye har jeg begynt å sende de bilder eller link på eksakt hva de kan kjøpe og hvilken butikk de finner det i. I år har de for første gang kjøpt selv til barna Anonymous poster hash: 6d574...c74
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #13 Skrevet 4. desember 2014 Både oldemor og svigermor gjør det samme, men jeg skjønner det godt. Det er ikke lett for 80-90 år gamle damer å vite hva dagens unger liker og trenger. Jeg har bestil alle gavene til ungene fra dem på nett, helt greit for meg å bruke en liten kveldstime på det. Anonymous poster hash: e8cba...7f2
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #14 Skrevet 4. desember 2014 Jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Og vi har kjøpt fra begge besteforeldrene. Det gjør vi ofte. Vi vet hva de ønsker seg, så det går helt fint. Besteforeldrene setter pris på det, og det gjør meg så lite. Anonymous poster hash: 8f619...6f2
*Miss Marple* Skrevet 4. desember 2014 #15 Skrevet 4. desember 2014 Min svigermor er lik og selv om jeg i alle år har prøvd å si fra om at jeg ikke har tid og at jeg syns de heller burde snakke med sønnen sin(min mann) gjør hun ikke det. Jeg har derfor holdt meg borte i hele høst og har så langt unngått både å måtte kjøpe gaver for de og hun har ikke kunnet komme med sine egne ønsker til meg. Mannen har vært der noen ganger sammen med ungene, men hun har ikke sagt noe til han. Jeg har 20 stk å kjøpe gave til og han har 3 stk + meg Spennende å se hva ungene får i år og hva mannen kjøper til de Jeg har i alle fall fått nok etter 14 år. Anonymous poster hash: d781a...ddd Men selv om hun spør deg kan jo du sette mannen på saken? Dumt å holde seg borte pga en sånn filleting da...
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #16 Skrevet 4. desember 2014 Min svigermor er lik og selv om jeg i alle år har prøvd å si fra om at jeg ikke har tid og at jeg syns de heller burde snakke med sønnen sin(min mann) gjør hun ikke det. Jeg har derfor holdt meg borte i hele høst og har så langt unngått både å måtte kjøpe gaver for de og hun har ikke kunnet komme med sine egne ønsker til meg. Mannen har vært der noen ganger sammen med ungene, men hun har ikke sagt noe til han. Jeg har 20 stk å kjøpe gave til og han har 3 stk + meg Spennende å se hva ungene får i år og hva mannen kjøper til de Jeg har i alle fall fått nok etter 14 år. Anonymous poster hash: d781a...ddd Men selv om hun spør deg kan jo du sette mannen på saken? Dumt å holde seg borte pga en sånn filleting da... Jeg gjør det og dette er bare en av 1000 ting. Skal uansett bli med dit i romjulen. Bare prøver å holde det på ett minimum. Anonymous poster hash: d781a...ddd
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #17 Skrevet 4. desember 2014 Sett pengene inn på barnas konto. Problem solwed. Ikke lag problemer! Anonymous poster hash: 5baaa...4af
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #18 Skrevet 4. desember 2014 Både fordeler og ulemper med det. Min mor gjør det samme med min manns to barn. Han får pengene og han får beskjed om å KJØPE noe til de, og hun vil høre hva de får slik at hun ikke står der helt i ørska når de takker. Min mor vet nemlig at jeg ordner alle andre og syns ikke det er så ille at han ordner dette. Hun får litt fart på han også, siden hun ikke vil gi penger. Han er slik som kan komme på at han har glemt å kjøpe gave til sine egene unger på julaften om han har sagt han skal ordne det, noe han lenge før jul har lyst til å gjøre. Men utover dette så kjøper vi ikke for noen. Det hadde vært veldig lurt om vi gjorde dette for min manns mor, for der er det mye rart som kommer. Og ungene her pleier å være veldig flinke med å skrive ønskelister, men en strømpebukse i ti nr for liten har hun ene fått, mens hun andre har fått en pc. Mulig hun kjøpte den ene først og så oppdaget at hun var blakk, men slikt blir så veldig synlig. Hadde også vært greit om det var den dyre til barnebarnet og strømpebuska til bonusbarnebarnet, men det var begge barnebarna. Oldemor har noen ganger tatt med seg olebarna i butikken og bedt de peke på tingene de ønsker seg, for hun sliter når hun får en ønskeliste. Mange rare navn og det meste aner hun ikke hva er, men når hun har sett det så syns hun det er gøy å handle leker. De koser seg på kafe etterpå, så de koser seg i byen noen timer. Skal si at olemor er veldig frisk og oppegående, og jul er veldig koselig. I år vet jeg det kommer en kjempefin gave derfra, selv uten at ungene har vært i butikken med henne. Begynt å bruke internett for å søke etter det hun vil kjøpe også, så verden går fremover. Anonymous poster hash: a855a...551
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #19 Skrevet 4. desember 2014 Ja jeg syns du er urimlig! Jeg hadde blitt kjempe glad hvis de som ikke aner hva de skal kjøpe til småen heller hadde gitt penger så jeg kunne kjøpe noe han virkelig vil ha,istedenfor å få klær han ikke bruker eller leker som ikke intresserer han. Anonymous poster hash: 2b61f...ca7
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #20 Skrevet 4. desember 2014 Det spørr våre foreldre om noen ganger og. Helt uproblematisk for vår del. Men hvis dere har det travelt, kan du ikke sende henne barnas ønskelister og si at du ikke har mulighet til å ta ekstra gavehandel i år, så er problemet ute av verden. Anonymous poster hash: 8fd34...d48
moota m storebror&lillebror Skrevet 4. desember 2014 #21 Skrevet 4. desember 2014 Jeg er gjerne helt på viddene. Men hvis hun ber deg, altså spør? kan du ikke høflig takke nei? Si at du ikke har tid og foreslå at hun kan gi penger om hun synes det er vanskelig. Jeg har også tidvis kjøpt til barna fra andre, men jeg elsker å kjøpe til egne barn og blir glad for den muligheten. Tid har jeg nok av. Ork derimot.. Har blitt masse netthandling i år.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #22 Skrevet 4. desember 2014 Jeg har ingen problemer med å handle fra besteforeldrene, men når svigers de siste to årene har gitt beskjed på lille julaften, og de kommer til middag hos oss både denne dagen og julaften (og jeg dermed er fullt opptatt med forberedelser) blir det litt stress. I år har jeg derfor bedt mannen høre med dem om vi skal kjøpe gaver igjen, så vi har litt tid på oss. Vil jo gjerne finne noe skikkelig, og det tar tid med fem barn med totalt ulike interesser. Lille julaften er det ikke bare å nett-shoppe heller. Anonymous poster hash: df2de...8dc
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #23 Skrevet 4. desember 2014 Det må vi også for svigermor. Vi må og betale de for hun gidder ikke betale de engang. Anonymous poster hash: 51426...dd0
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #24 Skrevet 4. desember 2014 Jeg kjøper alle julegavene mine foreldre gir bort, jeg. Og da snakker vi om gaver til barn, barnebarn og oldebarn, og verdier for 12-14 000. Dette vet jeg jo hele året, så det handler bare om å få det gjort. Ikke no' stress, det. Anonymous poster hash: cb356...c61
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #25 Skrevet 5. desember 2014 Jeg gjør det ganske ofte siden vi bor i utlandet, mine foreldre sender penger og jeg kjøper for dem. Og mannen kommer til å kjøpe på vegne av farmor i helgen. Jeg sybes det er helt greit, det sikrer at gutten får noe han ønsker seg, og i riktig størrelse dersom det er klær. Jeg bruke mye nettshopping, så selv om det blir mer arbeid har jeg i det minste mulighet til å gjøre det i ro og mak i sofaen på kveldstid. Jeg foretrekker definitivt å kjøpe for svigermor enn de gavene som ikke faller i smak (skjønner ikke hvorfor man ber om ønskeliste når man ikke har tenkt å bruke den og nei, gutten liker fremdeles ikke å leke med biler) og klær som ikke passer (tøfler istr 7 år for en 2-åring, really?) som gutten har fått fra min svigerinne og den ene tanten min. Anonymous poster hash: f7adb...29f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå