Gå til innhold

Lyst til å søke ny jobb....men

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er vanskelig å spørre min nåværende sjef om å være referanse. Det er fordi jeg kun jobber som ekstravakt. Vet av erfaring at tidligere ekstravakter som ønsket å bytte jobb ikke lenger ble prioritert til å få vakter. På den andre siden har jeg et godt forhold til henne og tviler ikke på at hun ville gitt meg en god referanse.

Er jo ikke sikkert jeg får jobber jeg søker og trenger denne jobben jeg har nå mens jeg finner en annen. Så synd vis jeg ikke får nok vakter til å betale regninger fremover.

Grunnen til at jeg vil slutte er fordi det er veldig dårlig arbeidsmiljø der. Mye baksnakking osv. Kun kvinner som jobber der så er vel fort at det blir sånn. Derfor føler jeg ikke at jeg kan spørre noen kolleger om å være referanse heller.

Skulle jeg spurt noen så måtte det vært noen av de nye som begynte i sommer men det ser kanskje rart ut? De har jeg god kontakt med og de er ikke med i denne "baksnakkeklikken". De som har jobbet der en stund er jeg redd sier til sjefen at jeg søker andre jobber.

Ny arbeidsgiver vil kanskje snakke med noen som har jobbet der en stund?

Anonymous poster hash: d2961...908

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du oppgir kun referanser i aller siste runde, dvs når du blir vurdert som aktuell for stillingen.

På CVen skriver du: referanser oppgis ved behov

Anonymous poster hash: 1e5b2...301

Skrevet

Du oppgir kun referanser i aller siste runde, dvs når du blir vurdert som aktuell for stillingen.

Er det jeg har pleid å Gjøre tidligere også. Men er vel flere som kommer til intervju så ikke bankers at man får jobben anyway.

Jeg har i tillegg det siste året tatt en videreutdanning uten at arbeidsplassen vet det. Jobber jo bare som tilkallingsvikar så turte ikke si noe i frykt om å miste vakter. Nå er det utlyst en stilling som jeg har videreutdannet meg til.

Det hadde vært midt i blinken. Men angrer på at jeg ikke har vært ærlighet om det...... uff. ..men dette er en mulighet til å slippe turnus.

H.i

Skrevet

Har du andre referanser du kan bruke enn lederen din i dag?

Jeg jobber med rekruttering, og forventer aldri at nåværende sjef skal oppgis og kontaktes

Anonymous poster hash: 348df...81d

Skrevet

Er det jeg har pleid å Gjøre tidligere også. Men er vel flere som kommer til intervju så ikke bankers at man får jobben anyway.

Jeg har i tillegg det siste året tatt en videreutdanning uten at arbeidsplassen vet det. Jobber jo bare som tilkallingsvikar så turte ikke si noe i frykt om å miste vakter. Nå er det utlyst en stilling som jeg har videreutdannet meg til.

Det hadde vært midt i blinken. Men angrer på at jeg ikke har vært ærlighet om det...... uff. ..men dette er en mulighet til å slippe turnus.

H.i

Det er ikke de som kommer til intervju. Jeg oppgir alltid referanser dersom jeg får beskjed om at jeg er (den mest) aktuelle etter 2. gangs intervju.

Skrevet

Har du andre referanser du kan bruke enn lederen din i dag?

Jeg jobber med rekruttering, og forventer aldri at nåværende sjef skal oppgis og kontaktes

Anonymous poster hash: 348df...81d

Jeg har jobbet der i 2 år og forrige lederen min har sluttet. Var heldig at hun sa ja til å være referanse for jobben jeg har nå selv om hun da var hjemme sykemeldt. Men nå har hun sluttet.

Kan jeg evt bruke lederen for videreutdanningen min da? Hun har observert meg både teoretisk og praktisk. Har gått der i 1 år nå og er ferdig i des.

H.i

Skrevet

H.i

Det er ikke de som kommer til intervju. Jeg oppgir alltid referanser dersom jeg får beskjed om at jeg er (den mest) aktuelle etter 2. gangs intervju.

Ok jeg pleier alltid å skrive at jeg oppgir referanse ved et evt intervju og så tar jeg det med på intervjuet. Hvis vi da er 5-10 stk på intervju så risikerer jeg jo at de ringer sjefen selv om de ikke har bestemt seg.

Er bare så redd for å bli stående uten særlig vakter :(

Aldri opplevd 2.gangs intervju. Hørt om det men det sikkert ikke alle steder de praktiserer det.

H.i

Skrevet

Men hvorfor i alle dager har du tatt en videreutdannelse hvis du ikke en gang tør søke når aktuelle jobber dukker opp???

Anonymous poster hash: 0b64d...03d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...