Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #1 Skrevet 4. desember 2014 Skal ut i permisjon med tvillinger fra januar, og synes dette er totalt kaos. Tenker 100% uttak, ingen ferie og spare feriepengene til en måned permisjon uten lønn på slutten før far går ut i permisjon. Jeg har ingen jobb å komme tilbake til, dessverre ikke noe fast å få men kan håpe det dukker opp noe vikariat. Mister jeg rett på dagpenger etter permisjon uten lønn i 4 uker? Noen bedre måte å gjøre dette på? Hadde ikke permisjon sist (4 mnd) og ønsker å nyte tida med mine små denne gangen :-) Anonymous poster hash: bac15...834
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #2 Skrevet 4. desember 2014 Det er forskjell på ferie uten lønn og ferie, du mister ikke dagpengerettigheter ved å ta ut lovbestemt ferie. Men for å være helt sikker på å unngå misforståelser ville jeg nok tatt ut ferien midt i permisjonen min istedenfor på slutten. Om du f.eks tar ut 4 uker ferie i juni stoppes foreldrepengene så permisjonstiden blir forlenget med 4 uker på slutten. Du mister ikke permisjon ved å ta ferie midt i. Permisjon uten lønn ville jeg ikke tatt, da mister du alt av trygderettigheter, også sykepenger. Anonymous poster hash: 00059...177
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #3 Skrevet 4. desember 2014 Takk for svar :-) mister man retten på dagpenger etter permisjon uten lønn? HI Anonymous poster hash: bac15...834
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #4 Skrevet 4. desember 2014 Takk for svar :-) mister man retten på dagpenger etter permisjon uten lønn? HI Anonymous poster hash: bac15...834 Men hvorfor søker du ikke heller om ferie og så dagpenger? Permisjon uten lønn er jo ikke lurt for deg. Anonymous poster hash: e945a...18f
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #5 Skrevet 4. desember 2014 Tenkte det sånn at da har vi litt ekstra å rutte med som vi kan fordele, men tror kanskje vi heller går for å ta ut ferie på sommeren og forskyve permisjonen da😃. så får vi være flinke å spare ellers. Greit med litt innspill! HI Anonymous poster hash: bac15...834
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #6 Skrevet 4. desember 2014 Ta ut 100%, men spar 20% av dem. Da har du penger hver mnd som om du hadde tatt ut 80%, og har penger til overs på slutten. Virker som det er litt individuelt hvordan bedrifter gjør det med trygdeytelser, jeg fikk beskjed om at det ikke var noen fare selv om jeg tok ut ulønnet perm på slutten, ferie ble også tatt ut da (hadde ti uker+ferie). Lønningskontoret på jobb som sa det. Husk at dagpenger forutsetter at du har barnepass, så om dere ikke har fått barnehageplass, ev. har bestemødre ol. som beviselig kan stille opp på dagen kan du få problemer om du søker dagpenger rett etter perisjon når planen var å ta ulønnet (vet ikke om du hadde tenkt å vente med barnehage). Anonymous poster hash: 4710d...564
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #7 Skrevet 4. desember 2014 Du bør ta ferien midt inne i permisjonen, ikke til slutt. Det er den beste måten å sikkre at du får dagpenger hvis du ikke klarer å skaffe deg en jobb før permisjonen er slutt. Anonymous poster hash: 43f6a...cf4
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #8 Skrevet 4. desember 2014 Takk! Jeg blir å gå over på dagpenger når far er i permisjon, så blir det barnehage etter han er ferdig. Så jeg er reell jobbsøker med barnepass etterpå. Hvis ikke har vi hele vår familie her som har mulighet for å stille opp hvis noe dukker opp :-) men da ser det ut til at jeg legger inn ferie i sommer :-) dessverre vanskelig å legge seg opp så mye, nytt hus og ny bil når det ble to i samme slengen😱 Anonymous poster hash: bac15...834
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå