Gå til innhold

En kaffemaskin som er enkel i bruk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe en kaffemaskin til min kjære mamma, men er helt blank på hva som finnes på markedet.

Den må kunne lage både vanlig svart kaffe og litt mer fancy typer. Og så må den være veldig, veldig enkel å betjene.

Noen som har tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Alle er veldig enkle, i alle fall de som "alle" har.

Man åpner en luke/drar ut en "skuff", putter inn kapsel/pute, og trykker på "start" så fyller koppen seg.

Skal man lage fancy, er det derimot 2 kapsler, og man må bytte halveis. (en med melkepulver og en med kaffepulver)

Jeg har dolce gusto. Hvis moren din er glad i svart kaffe, vil jeg IKKE anbefale denne. Selv om det er mange forskjellige svarte typer, smaker alle helt likt, og alle smaker SURT. 
De fancy derimot, er veldig gode!

Endret av Bustetroll
Skrevet

Vi har en Nespresso som vi har hatt i endel år nå og vi fremdeles er veldig fornøyd med. Veldig enkel i bruk og man kan variere smak på kaffen ut fra hvilken kapsel man putter i. Easy-peasy ;) Jeg drikker ikke kaffe selv, men er visst veldig god kaffe fra den har jeg skjønt ;)

Skrevet

Man åpner en luke/drar ut en "skuff", putter inn kapsel/pute, og trykker på "start" så fyller koppen seg.

Skal man lage fancy, er det derimot 2 kapsler, og man må bytte halveis. (en med melkepulver og en med kaffepulver)

Jeg har dolce gusto. Hvis moren din er glad i svart kaffe, vil jeg IKKE anbefale denne. Selv om det er mange forskjellige svarte typer, smaker alle helt likt, og alle smaker SURT. 

Er alle sånn at man må bytte når man skal ha latte, cappucino osv? Såg for meg en kapsel til det også jeg :P

Og ja, jeg tror det blir helst svart kaffe, men at det er greit å ha valget om andre typer.

Så dolce gusto går ut, skjønner jeg :)

Flere med tips og råd?

Skrevet

Er alle sånn at man må bytte når man skal ha latte, cappucino osv? Såg for meg en kapsel til det også jeg :P

Og ja, jeg tror det blir helst svart kaffe, men at det er greit å ha valget om andre typer.

Så dolce gusto går ut, skjønner jeg :)

Flere med tips og råd?

Den jeg bruker er latte med 2-i-en kapsel. Men den smaker jo ikke skikkelig latte. Mere svak kaffe med melk. Men den er i alle fall god da. Og det dumme med de fancy, er jo at man får bare 8 kopper kafffe. Det er 16 kapsler i hver eske, men på de fancy er jo 8 av dem melkekapsler :P

Her er det lignende tråd:

http://vgd.no/forbruker/mat-og-drikke/tema/1737113/tittel/hvilken-kapselmaskin-skal-vi-velge

Skrevet

Vet ikke om miljø er en faktor som spiller inn på valget ditt, men Dolce Gusto har palmeolje i de fleste av sine kaffer og teer, og nespresso sin er uten palmeolje, men kapslene lages av aluminium noe som er veldig lite miljøvennlig og med mindre de leveres inn til leverandøren er svært skadelig for miljøet. Bare noe å ta med i betraktning :)

Skrevet

Vi har tassimo, den er veldig enkel, men kapslene er ganske dyre. Du får evergood kapsler til den, så den er fullt brukbar til svart kaffe. To kapsler for spesialkaffe på den også.

Anonymous poster hash: 52e59...325
Skrevet

Jeg elsker min Dolce Gusto. Ikke enig med Bustetrollet om at de smaker surt. Noen typer er litt vel kraftige, men Grande mild er nydelig! Andre ting som latte og cappuchino er ikke så interessant for min del, men det finnes jo en god del typer.

Anonymous poster hash: 0cb6a...e61

Skrevet

Ikke kjøp den aller billigste tassimo, men de andre tassimoene er et godt alternativ :) heller det enn dolce gusto. Om hun bare vil ha svart kaffe er jo nespresso suveren.

Skrevet

Jeg har en nespresso DeLonghi maskin som jeg er veldig fornøyd med. Den har integrert melkeskummer så jeg synes hvertfall jeg får god latte med den! Veldig enkel også :-)

Anonymous poster hash: 6c7c7...86f

Skrevet

Har dolce gusto. Superenkel i bruk, kaffien er grei (men ingen opplevelse). Hadde senseo før, men den tok større plass og var ubrukelig på alt anna enn svart kaffi. Til gjengjeld var den svarte kaffien rett god.

Skrevet (endret)

Har dolce gusto, er fornøyd med den jeg :)

Nå drikker ikke jeg veldig mye kaffe, men funker ypperlig til oss i allefall :)

Endret av storepus
Skrevet

Fornøyd med tassimo! Den kostet 299 på tilbud. Kapslene koster omtrent det samme som til dolce gusto maskinene.

Må ha to kapsler til latte o.l men det er bare å ta ut den første, sette i ny,trykke på knappen igjen.

Anonymous poster hash: 049fd...f4f

Skrevet

Har nespresso maskin med melkesteamer. Masse forskjellige smaker å velge mellom, enkel å bruke og veldig god på smak. Gå i en nespresso butikk å spør litt, de har ekstrem god service og det er mange forskjellige maskiner å velge mellom👍😀

Anonymous poster hash: e5262...9ee

Skrevet

Har selv tassimo, kan nesten ikke bli enklere :P men kapslene er dyr :/ 

Skrevet

Fordelen med nespresso er at de bruker ordentlig melk til latte ol. Jeg liker ikke "kapselmelk" som de andre har, da kan jeg like gjerne kjøpe de posene som man blander med vann, smaker det samme.

Anonymous poster hash: 83b56...3ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...