Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei! Jeg er ferdig utdannet sykepleier til våren og har spørsmål om ferie. Jeg vet at jeg ikke trenger å tenke på det i 2015, men i 2016. Må jeg ta ut ferie? Eller kan jeg få lov etter eget ønske å jobbe sammenhengende i et år? Jeg har ikke barn dersom det skulle ha spilt noen rolle :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må ha ferie

Anonymous poster hash: c76e3...5ca

Skrevet

Man må ta ut 3 uker ferie, jf. arbeidsmiljøloven.

Anonymous poster hash: 536d4...916
Skrevet

Jeg mener du må ta ut to ukers ferie. To uker kan du overføre til neste år og en uke er frivillig, så den kan du ta ut i lønn(?)

Anonymous poster hash: 14e2a...a36
Skrevet

Du må ikke ta ut mer ferie enn du har opptjent. Begynner du å jobbe sommeren 2015 har du ikke fullt opptjent ferie i 2016. Du kan da søke om å ikke ta ut de resterende ukene (som jo i prinsippet vil bli ferie uten lønn).

Anonymous poster hash: 8e102...613

Skrevet

Du må ikke ta ut mer ferie enn du har feripenger til å dekke opp. Når du ikke har fullt opptjente feripenger kan du redusere ferien tilsvarende.

Men ellers må du ta ut ferie ja, det er arbeidsgivers ansvar i følge arbeidsmiljøloven å sørge for at alle ansatte tar ut lovbestemt ferie.

Hilsen en arbeidsgiver.

Anonymous poster hash: 8003a...b7a

Skrevet

Du må ikke ta ut mer ferie enn du har feripenger til å dekke opp. Når du ikke har fullt opptjente feripenger kan du redusere ferien tilsvarende.

Men ellers må du ta ut ferie ja, det er arbeidsgivers ansvar i følge arbeidsmiljøloven å sørge for at alle ansatte tar ut lovbestemt ferie.

Hilsen en arbeidsgiver.

Rart jeg ble tvunget ut i ulønnet ferie mitt første år på jobb. Jeg ble fortalt at jeg MÅTTE ta ut ferie i 3 uker, selv om jeg ikke hadde feriepenger å dekke opp ferien.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hilsen en arbeidsgiver.