Gå til innhold

er jeg umulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen var sur i 3 timer fordi jeg takket ja til kaffe med foreldrene til vår sønns kamerat da jeg skulle hente sønnen vår etter en ettermiddag sammen.

45 min etter jeg kom dit ringte han meg, som han alltid pleier å gjøre så snart jeg er ute av døra. Jeg fikk beskjed om at jeg faen meg burde stå fast i ei grøft et sted, for vi burde vært hjemme for 30 min siden.

Vi dro hjem, og mannen var kjempesur og mente jeg burde si unnskyld, fordi jeg alltid bruker lengre tid enn han har estimert.

Han selv derimot drar på kameratbesøk kl 17-18 og kommer hjem mellom 00-06 en gang. Og det er bare greit, for han sa ikke når han kom hjem. Eller sover 6 timers ettermiddagshviler 5 av 7 dager i uka når han sier 1 time. Bryter omtrent alle avtaler han gjør med meg. Og så må JEG si unnskyld!!

Jeg begynte å ramse opp alt han burde beklage og skjerpe seg på, men innså at det var barnslig, så jeg sa at jeg beklaget at jeg ikke gav beskjed om at jeg tok en kaffe og at jeg visste jeg burde skjerpe meg på det punktet.

Da blir han enda mer sur fordi en beklagelse ikke var en unnskyldning!

Bare jeg sommer vanskelig her??

Anonymous poster hash: 710e9...f8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det at du spørr om dette sier desverre bare alt .... Er det ikke innlysende?

Hadde mannen fått meg til å bli så usikker på meg selv hadde jeg dratt.

Anonymous poster hash: 03925...6ce

Skrevet

Ehh, sliter han med noe? Du skal ikke like greit bruke gps-halsbånd da, så slipper han å ringe deg for å få vite hvor du er..

Alvorlig talt, hva hastet så hjemme at du MÅTTE løpe hjem til ham?

Anonymous poster hash: 3c510...40b

Skrevet

Ble han redd for at noe hadde skjedd, tror du?

Anonymous poster hash: e74cf...421

Skrevet

Les innlegget ditt selv.

Litt lite å gå på her, men han høres jo ut som en kontrollfreak når det kommer til deg. Ikke godta det!

Skrevet

Hvorfor i alle dager finner du deg i at han estimerer hvor lang tid du kan bruke på ting?

Han høres kontrollerende ut og det høres ikke ut som et sunt forhold

Anonymous poster hash: 02de5...f69
Skrevet

Hvorfor har dere forskjellige regler å leve etter?

Skrevet

Har han angst? Er han funksjonshemmet? Er det gode grunner til at han ikke klarer seg alene?

Regner med at svaret er nei. Da tenker jeg at du har et stort problem som finner deg i dette. Han kontrollerer deg langt utenfor det rimelige og du må stoppe det. Ved å akseptere, vil du nok merke at det blir verre og verre.

Skrevet

Oj, kjenner jeg blir bekymret for deg når konklusjonen din er at du ber HAM om unnskyldning.. Han virker svært kontrollerende, langt over grensen til hva som er sunt. Er du sikker på at du vil dele resten av livet ditt med denne mannen?

Skrevet

Herregud for en skremmende fyr! Vil du virkelig la barnet ditt vokse opp med å se at slik oppførsel er greitt?

Anonymous poster hash: e70fb...653

Skrevet

Mannen er medisinert mot depresjon.

men jeg ser nå selv, at dette er feil. Det føles feil også, men jeg vet snart ikke opp ned i dette forholdet.

Går på eggeskall.... Hi

Skrevet

Kom deg vekk.

Om du ikke klarer det, snakk med familievernkontoret for råd. Om han ikke vil bli med dit er det hans problem. Da får du uansett lagt frem din side av saken.

Anonymous poster hash: e70fb...653

Skrevet

Kom deg vekk. Beklager å måtte si det, men gjør det.

Skrevet

Forbannade guttunge!?

Hadde mannen min snakka sånn til meg så hadde jeg trøkka den klokka inn i urinrøret hans!

Skrevet

Har han angst? Er han funksjonshemmet? Er det gode grunner til at han ikke klarer seg alene?

Regner med at svaret er nei. Da tenker jeg at du har et stort problem som finner deg i dette. Han kontrollerer deg langt utenfor det rimelige og du må stoppe det. Ved å akseptere, vil du nok merke at det blir verre og verre.

Enig i dette, og i tillegg er det helt urimelig at han skal sove i timevis hver ettermiddag og ha fri fra alle huslige plikter hver kveld.

Dette er et forhold med stor skjevfordeling, og der mannen sitter med alt for mye makt over deg og til å kunne definere hva som er greit å ikke.

Skrevet

Det er i hvert fall godt å få bekreftet at jeg egentlig ikke har gjort et stort overtramp.

Hi

Skrevet

Kan ikke du være like ufyselig mot han hver gang han er borte? Ei venninne av meg behandlet samboeren sin som han behandlet henne. Han fikk sammenbrudd til slutt, han tålte ikke "sin egen" behandling.

Skrevet

*Kvelningsfornemmelse*

Skal du la barna dine vokse opp i den tro at det er slik et forhold skal være?

Skrevet

Skremmende å lese. Han har deg i sin hule hånd og det er ikke en trygg hånd... Jeg syns virkelig du bør komme deg vekk.

Skrevet

Har du virkelig lyst til at barna dine skal lære at det er greit at mor blir kontrollert? Barn modellerer oppførselen sin etter foreldrenes! Det de lærer er at det er greit at ene parten gjør som den vil, og at den andre må føye seg, og til og med be om unnskyldning for noe som er helt normalt! 

Enten må dere endre dynamikken i parforholdet, eller så bør du gå. Finn deg noen å snakke med ASAP, før du blir altfor forvirret og virkelig begynner å tro at det er slik det skal være. Det skal det IKKE! Sier som HeiDuDer, hadde mannen prøvd noe sånt hadde jeg klikket (med mindre jeg og mannen hadde en avtale/han trengte beskjed av en eller annen grunn. Men hadde det vært noe som plutselig kom opp hadde det og vært hans ansvar å ringe). Kontrollerende oppførsel = IKKE greit!

Anonymous poster hash: 74e71...aa0
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Han er gal. Rett og slett. Høres ut som min eks...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...