Gå til innhold

Om jeg blir fullt sykmeldt nå - penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brått fått mye verre smerter i rygg og bekken, er gravid i uke 22, skal til legen på mandag og tenkte da å høre om delvis sykmelding.

Jeg har hatt ulønnet permisjon nå ei mnd pga skole og praksis, har det betydning for sykepengene?

Og noen som vet ang eksamen, kan de taes selv om jeg er sykmeldt?

Anonymous poster hash: cc788...52a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg glemte å ta med var at om smertene fortsetter slik så må jeg bli fullt sykmeldt, men håper jeg slipper det da.

Skrevet

Om du ikke har jobbet siste mnd har du vel ikke rett på sykepenger lengre og må jobbe 4 uker før du har rett på det.

Anonymous poster hash: 377ee...520
Skrevet

Du må jobbe 4 uker før du har krav på sykepenger.. Altså 4 uker etter permisjonen.

Anonymous poster hash: f3dd9...634

Skrevet

Oi, da sliter jeg, men må vel bare trosse smerter og holde ut da, for penger må jeg ha.

Skrevet

Ett ekstra spørsmål, har ferie i jula, telles den uka med som jobb??

Skrevet

Ett ekstra spørsmål, har ferie i jula, telles den uka med som jobb??

Ja hvis det er avtalt ferie 😊 Hold ut 4 uker du om du klarer! Har vært i samme situasjon som deg. Heldigvis går 4 uker fort. Du kan evt bytte bort noen vakter i mellomtiden/bruke egenmelding hvis det er skikkelig gale? Lykke til 😊

Anonymous poster hash: f3dd9...634

Skrevet

Har man rett på egenmelding da, når man har hatt ulønnet perm i en mnd?

Skrevet

Er dere sikker på at hun må begynne forfra med opptjening av rettigheter etter bare en kort permisjon? Vet ikke jeg, men synes det høres rart ut. Ville ha sjekka det iallfall!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Sjekk det ut... tror det er noe regler for hvor lang permisjon du har hatt i forhold til hvor lenge du må jobbe for å ha krav på det igjen. Sjekket ut dette selv når jeg var gravid og jeg kunne hvertfall ha 2 uker permisjon uten å miste retten...

Skrevet

Da skal jeg sjekke i morgen, er vel nav som har svaret?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...