Gjest Antarctica Skrevet 3. desember 2014 #1 Skrevet 3. desember 2014 ..for det ødelegger for alle dem som både kan og vil. Les denne: http://www.dagbladet.no/2014/12/03/nyheter/amming/barn/foreldre/helse/36544725/
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #3 Skrevet 3. desember 2014 Skal mye til for å oppleve dette i Norge tror jeg Anonymous poster hash: 444d6...aa1
LivetErEnLek Skrevet 3. desember 2014 #4 Skrevet 3. desember 2014 Verre enn hva? Synes det er tåpelig, men tror ikke akkurat det hadde ødelagt for ammingen.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #5 Skrevet 3. desember 2014 Jeg syns ikke det er så mye å forlange at man dekker seg litt til når man skal amme offentlig. Spesielt på cafeer, restauranter der mennesker sitter og spiser. Kvinner skal selvfølgelig få amme offentlig, men på slike steder burde man klare å ta med seg et sjal eller lignende så man kan dekke til litt Anonymous poster hash: 096db...630
Gjest Antarctica Skrevet 3. desember 2014 #6 Skrevet 3. desember 2014 Ikke enig. Jo mer det blir gjort til noe "eksotisk" eller skambelagt, jo mer vil vi se ammetallene gå ned.
Chl85 Skrevet 3. desember 2014 #7 Skrevet 3. desember 2014 Kan ikke se for meg at dette hadde skjedd her i Norge ved mindre man kledde seg helt baris på overkroppen og lufttørka puppa over suppetallerkenen til folk;) Ellers så synes jeg de henger litt etter på det med å amme offentlig
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #8 Skrevet 3. desember 2014 http://mobil.an.no/nyheter/article7703852.ece Det skjer i Norge ogaå, utrolig nok... Anonymous poster hash: 34420...976
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #9 Skrevet 3. desember 2014 Alle skal gi flaske og amming er ekkelt. Føler med unormal som ammer barnet mitt Anonymous poster hash: cd81b...ef9
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #10 Skrevet 3. desember 2014 Jeg ammet min datter på 3 uker på en café på kjøpesenteret her i byen. Da servitøren kom med maten vår fikk jeg beskjed om at de hadde ammerom og pekte i retning mot et område hvor toalettene ol er.. Ble helt paff, men mannen min sa ifra at jeg kunne amme hvor enn jeg ville. Vi ble ikke sittende lenge for å si det sånn.. Ekkelt å skal bli stuet inn på et trist rom for å amme.. Anonymous poster hash: 5b015...74f
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #11 Skrevet 3. desember 2014 Jeg ble flere ganger verbalt angrepet for å amme. Jeg mistet flere venninner pga det også. Det var irriterende for dem,de anså meg som prekende. Enda jeg så de slet med amminga og sa ingenting. Men hele situasjonen rundt mating av barn da vi var sammen var litt vanskelig for dem. De så seg selv som mindre verdt. Og jeg kjenner noen som var faktisk litt glaglad da mitt barn ble syk. Han hadde virose men de konkluderte med at amming har ikke så stor beskyttelse mot sykdommer. Latterlig,men det viser hvor langt enkelte kan gå for å forsvare sine valg. Anonymous poster hash: ce95e...cdc
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #12 Skrevet 3. desember 2014 Ikke enig. Jo mer det blir gjort til noe "eksotisk" eller skambelagt, jo mer vil vi se ammetallene gå ned. I dette eksempelet virker det jo som at kvinnen ammet ganske diskret, så jeg kan ikke bruke henne som eksempel. Men det går an å sette seg litt skjermet til, ha på en stor genser eller snu seg litt. Slik som dette: https://www.google.no/search?q=rannveig+heitmann+amme&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=YEl_VJu0LYXcywP65YHwCQ&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1517&bih=741&dpr=0.9#facrc=_&imgdii=_&imgrc=Bd5HYGCzrLaPuM%253A%3BxXeMUKKjwK0qKM%3Bhttp%253A%252F%252Fbloggfiler.no%252Frannveigheitmann.blogg.no%252Fimages%252F1137594-10-1379356625638.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Frannveigheitmann.blogg.no%252F1379357315_amming_med_silikon__o.html%3B800%3B796 Ikke greit i sentrum av en restaurant hvor folk sitter og spiser Anonymous poster hash: 096db...630
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #13 Skrevet 3. desember 2014 Gleder meg til jeg får neste barn. Da skal jeg jammen amme over alt. Fikk heldigvis ingen stygge kommentarer forrige gang, og da slang jeg ut puppen titt og ofte. Ungen må jo ha mat den og Anonymous poster hash: a1666...892
runag Skrevet 3. desember 2014 #14 Skrevet 3. desember 2014 Det beste man kan gjøre for å ta vare på en kultur hvor kvinner skal kunne amme barna sine hvor som helst, er å fortsette å amme barna våre hvor som helst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå