Gå til innhold

Barnet kaller mørkhudet for apekatt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelpes!

Skjønningen på 2 år og 9 mnd bruker å komme og vil prate med min søster og kjæresten hennes når vi er på Skype. Kjæresten er nordafrikaner.

Kjæresten hennes lager ablegøyer til stor glede for barnet. Og barnet roper Se apekatta!

Forferdelig flaut :/

Anonymous poster hash: abeb4...a94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var nok ingen bevisst rasistisk handling, så du kan nok roe ned ;)

Selv kom jeg for å hente datteren en dag i 1. klasse, hun og noen andre holdt på på klatrestativet og var var "over alt" på det. Så jeg kalte de apekatter..Akkurat når ordene ramlet ut av munnen min innså jeg at tre av dem var mørkhudede :P Ingen av dem tok det heldigvis for noe annet enn det jeg mente da ;) 

Anonymous poster hash: 2a2e2...439
Skrevet

Ja, hvor har ungen lært det tro? ?

Anonymous poster hash: 89668...499

Skrevet

Barnet trenger da ikke å ha "lært det" noe sted! Kanskje mannen i hennes hode ligner på en apekatt? Mørk i huden, og i tillegg lager han ablegøyer... Tror ikke dette har noe med rasisme å gjøre Men skjønner at det er flaut! HI...Kan du ikke bare forklare barnet ditt, som er nesten 3 år, at dette ikke er en apekatt, men en mann med mørkere hud enn oss?

Anonymous poster hash: 993bf...d7c
Skrevet

Ja, hvor har ungen lært det tro? ?

Anonymous poster hash: 89668...499

Tull, trenger ikke å være sånn at Hi lærer dette til barnet på noe slags vis.

Hi burde derimot være meget tydelig på å lære barnet at man ikke sier sånt, og ikke bagatellisere det. Selv om barnet bare er snart 3 og ikke mener noe vondt, går det an å få vite at det ikke er greit å si sånt.

Skrevet

Oppførte han seg som en apekatt, da? Du skriver at han laget "ablegøyer", kanskje hun syntes det var apekattlignende, helt uten at det hadde med hudfarge å gjøre.

Jeg har mange elever som oppfører seg som apekatter..

Anonymous poster hash: d5405...f98

Skrevet

Når barnet mitt var rundt 3 år ropte hun høyt og pekte når vi satt på togstasjonen : "Se mamma der er julenissen"!!!!

Det var ingen julenisse men en mørkhudet gammel,tykk mann med masse skjegg.

Unger sier mye rart,men sjeldent noe vondt bak det.

Anonymous poster hash: 66879...317

Skrevet

Oppførte han seg som en apekatt, da? Du skriver at han laget "ablegøyer", kanskje hun syntes det var apekattlignende, helt uten at det hadde med hudfarge å gjøre.

Jeg har mange elever som oppfører seg som apekatter..

Anonymous poster hash: d5405...f98

Det tenkte jeg også. Trenger ikke ha noe med hudfargen å gjøre. Kanskje barnet syntes ablegøyene var apeaktige?

Skrevet

Hjelpes!

Skjønningen på 2 år og 9 mnd bruker å komme og vil prate med min søster og kjæresten hennes når vi er på Skype. Kjæresten er nordafrikaner.

Kjæresten hennes lager ablegøyer til stor glede for barnet. Og barnet roper Se apekatta!

Forferdelig flaut :/Anonymous poster hash: abeb4...a94

hahaha hysterisk morsomt synes no jeg :)

Anonymous poster hash: f78d6...986

Skrevet

Min jente, da 2 år, ropte ut på en kafe engang: "Se apekatten". Dette var til en kjent skikkelse i bygda, dog ikke mørkhudet. Det er vel like flaut uansett hvem det er rettet mot...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...