Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #1 Skrevet 3. desember 2014 Stilig partytriks egentlig, men skal ikke på party på en stund... Ble syk torsdag kveld, type forkjøla, sausa, tett i huet og hele pakka. På søndag fikk jeg en skikkelig dott i høyre øret, hørte ingenting og det bare susa når jeg la meg (og det ble stille) Den dotten gikk heldigvis bort igår, og når jeg prøvde å utligne trykket (pga susinga) så ble høyre øre kaldt og det blåste helt alvorlig luft ut av det. Jeg prøvde så mannen hørte, og jeg har dratt trikset på jobb... (haha!)Men er det helt normalt?? Når øret har vært tett? Anonymous poster hash: fde49...ade
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #2 Skrevet 3. desember 2014 Jeg vet ikke om det er normalt, men ble de imponert på jobb? :-) Anonymous poster hash: 72750...925
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #3 Skrevet 3. desember 2014 Jeg vet ikke om det er normalt, men ble de imponert på jobb? :-) Anonymous poster hash: 72750...925 Veldig! Anonymous poster hash: fde49...ade
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #4 Skrevet 3. desember 2014 Høres ikke helt bra ut. Kan trommehinnen ha sprukket? Anonymous poster hash: b4e05...cd3
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #5 Skrevet 3. desember 2014 Høres ikke helt bra ut. Kan trommehinnen ha sprukket? Anonymous poster hash: b4e05...cd3 Ja, det var det jeg og googlet meg frem til, men jeg har ikke hatt smerter i det øret (bare det andre, men der er ingen luft...) Men nå er det "tett" da...? Eller, jeg får utligna på vanlig måte, men om jeg tar i skikkelig gjør det ordentlig vondt... Anonymous poster hash: fde49...ade
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #6 Skrevet 3. desember 2014 Høres ikke helt bra ut. Kan trommehinnen ha sprukket? Anonymous poster hash: b4e05...cd3 Ja, det var det jeg og googlet meg frem til, men jeg har ikke hatt smerter i det øret (bare det andre, men der er ingen luft...) Men nå er det "tett" da...? Eller, jeg får utligna på vanlig måte, men om jeg tar i skikkelig gjør det ordentlig vondt... Anonymous poster hash: fde49...ade Ville ikke gjort det mer. La det gro i fred. Vet ikke hvordan det er med voksne, men fireåringer her måtte til kontroller hos ønh-lege etter at han fikk hull på trommehinnen. Ta en tlf til legen? Anonymous poster hash: b4e05...cd3
Bustetroll Skrevet 3. desember 2014 #7 Skrevet 3. desember 2014 Jeg kan blåse luft ut av øyet! (Og nei, det er ikke tull)
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #8 Skrevet 3. desember 2014 Jeg kan blåse luft ut av øyet! (Og nei, det er ikke tull) Det kan mannen min og (og væske...) nå som han er forkjøla HI Anonymous poster hash: fde49...ade
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #9 Skrevet 3. desember 2014 Høres ikke helt bra ut. Kan trommehinnen ha sprukket? Anonymous poster hash: b4e05...cd3 Ja, det var det jeg og googlet meg frem til, men jeg har ikke hatt smerter i det øret (bare det andre, men der er ingen luft...) Men nå er det "tett" da...? Eller, jeg får utligna på vanlig måte, men om jeg tar i skikkelig gjør det ordentlig vondt... Anonymous poster hash: fde49...ade Ville ikke gjort det mer. La det gro i fred. Vet ikke hvordan det er med voksne, men fireåringer her måtte til kontroller hos ønh-lege etter at han fikk hull på trommehinnen. Ta en tlf til legen? Anonymous poster hash: b4e05...cd3 Nei, jeg prøver å la det være, men det er så fryktelig ubehagelig når det er så tett og susete at jeg sliter med å høre hva folk sier Anonymous poster hash: fde49...ade
Bustetroll Skrevet 3. desember 2014 #10 Skrevet 3. desember 2014 Jeg kan blåse luft ut av øyet! (Og nei, det er ikke tull) Det kan mannen min og (og væske...) nå som han er forkjøla HI Anonymous poster hash: fde49...ade Jeg kan det uansett Kiler!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #11 Skrevet 3. desember 2014 Ville tatt turen til lege. Om trommehinnen har sprekt og det ikke gror pent kan arrvev gi varig nedsatt hørsel. Jeg hadde det sånn for et par år siden, det var ørebetennelse og trommehinnen sprakk, det suste og var ekkelt i øret i sikkert 3 mnd etterpå. Måtte til etterkontroll hos legen for å sjekke hvordan trommehinnen grodde. Anonymous poster hash: 31a49...940
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #12 Skrevet 3. desember 2014 Jeg blåste luft ut av tannkjøttet etter tanntrekking, var hull helt til bihulene. Anonymous poster hash: 02db1...42a
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #13 Skrevet 3. desember 2014 Øyet (tårekanalen) er normalt, øret skal være tett. Anonymous poster hash: b4e05...cd3
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #14 Skrevet 3. desember 2014 Øyet (tårekanalen) er normalt, øret skal være tett. Anonymous poster hash: b4e05...cd3 Ja var litt det jeg tenkte og. Men bør det sjekkes selvom det bare varte en halv dag? Anonymous poster hash: fde49...ade
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #15 Skrevet 3. desember 2014 Øyet (tårekanalen) er normalt, øret skal være tett. Anonymous poster hash: b4e05...cd3 Ja var litt det jeg tenkte og. Men bør det sjekkes selvom det bare varte en halv dag? Anonymous poster hash: fde49...ade Jeg er bare tannlege, så vil ikke gi øreråd Ring legesenteret ditt og hør med dem. God bedring! Håper du gror sammen fint, selv om det er kjipt å miste partytriks midt i julebordsesongen Anonymous poster hash: b4e05...cd3
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #16 Skrevet 3. desember 2014 Øyet (tårekanalen) er normalt, øret skal være tett. Anonymous poster hash: b4e05...cd3 Ja var litt det jeg tenkte og. Men bør det sjekkes selvom det bare varte en halv dag? Anonymous poster hash: fde49...ade Jeg er bare tannlege, så vil ikke gi øreråd Ring legesenteret ditt og hør med dem. God bedring! Håper du gror sammen fint, selv om det er kjipt å miste partytriks midt i julebordsesongen Anonymous poster hash: b4e05...cd3 Det er ikke bare-bare ;-) skal ringe de å høre, takk! Ja veldig kjipt altså ;-) Anonymous poster hash: fde49...ade
Roheryn Skrevet 3. desember 2014 #17 Skrevet 3. desember 2014 Jeg kan blåse luft ut av øyet! (Og nei, det er ikke tull) Jeg kan tømme saltvann inn i nesa og få det ut igjennom øyet! Og så kan jeg slå drikke opp i bihulene når jeg svelger, sånn at det renner ut igjennom nesa. Til HI: som mor til ørebarn har jeg lært at hull i trommehinna ikke er farlig, men at det skal kontrolleres. Som noen nevnte kan du få arrvev osv. Mulig du også bør ha en antibiotikakur hvis det er fare for at betennelsen blusser opp, så det ikke sprekker igjen. Det er forøvrig vanlig å ha væske i mellomøret ("dott" i øret) i flere uker etterpå, fordi kanalen ned mot svelget går tett når slimhinnene hovner opp under/etter infeksjon. Nesespray kan funke :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå