Gå til innhold

Tips for og få EN JOBB? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 25, uten høyere utdannelse. Ikke hatt mange faste jobber i mitt liv tragisk nok, mest vikariat. Jobbet i barnehager, SFO, sykehjem, butikk.. Ja, you name it! Til høsten starter jeg på en bachelor, men må ha jobb før dette, omså bare tilkallingsvikar to plasser. Jobber litt på sykehjem, men dette er overhodet ikke nok vakter. Permisjonen min tok slutt for to uker siden, blir gal av og gå hjemme!

Har vært innom 3 sykehjem personlig oppmøte med åpen søknad + cv og snakket med avdelingsledere. Får bare beskjed at det ikke er behov for mer personale :(

Har sendt inn 3-4 søknader som vikar innenfor barnehage. 2 søknader innenfor butikk (har fagbrev innenfor butikk). Nå sendte jeg også inn en søknad innenfor hjemmetjenesten. Og alle disse søknadene har jeg da søkt de siste to ukene! Spesifiserer hvor jeg vil ha disse jobbene, hva jeg er flink til, oppdaterer CV min for hver søknad (luker ut irrelevante ting for hver jobb). Vikarbyrå blir siste løsning, for det har jeg prøvd før. Men må man så må man gitt.. 

Anonymous poster hash: 9f7d1...9f5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før dere halshugger meg: Søkte jobber allerede i permisjonen, altså før den tok slutt. Og beklager for eventuelle skrivefeil.

Skrevet

Vi ansikt og skriv søknader. Stikk innom både her og der og spør. Mange trenger vikarer som kan stille på kort tid og er ikke sikkert du trenger utdanning til dette.

Anonymous poster hash: 22a84...bed
Skrevet

Meld deg inn i vikarbyrå så får du garantert bhg-jobb i disse tider. Alltid mye sykdom nå.
Adecco eller Personalhuset er greit. De to som er størst på barnehage i Oslo i alle fall. Personalhuset størst.

Anonymous poster hash: 01ca2...3c1
Skrevet

Ikke gi deg. Vet det er vanskelig å få jobb for ufaglærte for tiden, men jo mer aktivt du søker, jo større er sjansen.

Skrevet

Meld deg inn i vikarbyrå så får du garantert bhg-jobb i disse tider. Alltid mye sykdom nå.

Adecco eller Personalhuset er greit. De to som er størst på barnehage i Oslo i alle fall. Personalhuset størst.

er allerede ansatt innenfor Adecco, eller har vært da! Det som er litt kjipt er jo at man bytter arbeidsplass hver dag. Men jeg har ikke råd og være kresen! 

Skrevet

er allerede ansatt innenfor Adecco, eller har vært da! Det som er litt kjipt er jo at man bytter arbeidsplass hver dag. Men jeg har ikke råd og være kresen! 

Ja det er ikke noe stas. Jobbet i bhg gjennom adecco selv, og det var nye steder hver dag. Men det er ofte barnehagen forlenger da, og spør om du kan være ut uka f.eks. Mange vikarer som blir i samme barnehage lenge. Det er jo flott for barna om de kan bruke samme vikar over lengre tid, fremfor nye hver dag

Skrevet

Fikk meg jobbintervju i morgen i hjemmetjenesten, jippi :) :) :) (Sendte inn søknad idag)

Skrevet

Reklame er fjernet fra tråden.

Kira

Brukermoderator

Skrevet

Å få en jobb...

Anonymous poster hash: c64e9...d8f

Skrevet

Legg cv'en din ut på finn.no også, der ligger min og jeg får støtt og stadig mailer om bedrifter som ønsker å se hele cv'en min. Og det er ikke mange ledige jobber i mitt yrke for tiden.

Skrevet

Håper du får den jobben der du er innkalt på intervju :) Hvis ikke, så bør du virkelig få noen til å se over søknadene dine. Du har mange skrivefeil og slurvefeil, og/å-feil. Dette ser useriøst ut i en søknad, de fleste arbeidsgivere er skeptiske til å ansette noen som er dårlig til å skrive og uttrykke seg.

Anonymous poster hash: 1c058...9eb
Skrevet

Søk jobb som støttekontakt (ofte NAV eller barn- og familietjenesten som har ansvar for dette). Lett å få jobb, ok lønn (140 kr timen vanligvis), selvstendig og givende jobb). Du kan godt være støttekontakt for flere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...