Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #1 Skrevet 3. desember 2014 Sønnen min fyller straks ti år. Han er mye sammen med både jenter og gutter i klassen. Han er en veldig sosial fyr, men har høysensitivebtendenser og blir raskt sliten. Siden han har så mange venner foreslo jeg å invitere hele klassen denne gangen, men det ønsker han ikke selv. Han sier han ikke orker alt maset og bråket. Klassen er virkelig fin. Jeg kjenner ikke til verken mobbing eller "bøller" der, men det er klart det blir livlig med over 20 feststemte tiåringer. Problemet er at det er vanskelig å velge ut hvem han bør be, da de ikke er en naturlig gjeng, men han leker litt med alle. For ham er det veldig viktig at en kompis fra et annet sted (en time unna, annnen skolekrets) kommer. Dette er hans eldste venn, og de har det veldig fint sammen. Jeg foreslo også to gutter fra klassen samt broren til den ene gutten, da disse også er "gamle" venner og venner av familien. Jeg er redd for at uansett hvordan vi gjør dette blir det galt for noen. Festen er jo først og fremst for bursdagsbarnet, så vil ikke påtvinge ham en stor fest. Samtidig vet jeg at noen vil bli såret over ikke å bli bedt. Kan det være en løsning å legge feiringen til juleferien? Siden det er så få og så lang ferie burde det ikke være noe problem å avtale en dag som passer alle. Eller burde vi kutte ut alle fra klassen og kun bedt gutten fra det andre stedet til en koselig feiring. Hva tenker dere? Flere med liknende problem som har funnet en fin løsning? Anonymous poster hash: 495a6...a69
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #2 Skrevet 3. desember 2014 Jeg syns det er helt ok. Bursdagsbarnet skal få ha en feiring han selv har glede av, ikke føle han måtte be alle når det blir for mye for han. Og så lenge dere ber 2 fra skolen så er det ingen utestenging Anonymous poster hash: d294d...1c6
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #3 Skrevet 3. desember 2014 Det er helt ok å be så få av så mange, da er det ingen som har noen grunn til å lure på hvorfor ikke akkurat han/hun er bedt. Med mindre de er f.eks. en veldig sammensveiset gjeng på 4 stykker og kun den ene ikke blir bedt. Men det høres jo ikke sånn ut her. Anonymous poster hash: b0e35...dc6
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #4 Skrevet 3. desember 2014 Nei, det er ikke slik at én i en gjeng blir utestengt, men siden han er sammen med de fleste i klassen er jeg redd for at noen allikevel vil føle seg utestengt. Han har omtrent daglig med seg venner hjem, og hvem det er varierer veldig. Ikke lett, dette. Hvis vi holder selskapet i romjulen tenkte jeg i alle fall de unngår prat om det på skolen. Jeg vil si at det naturlige ville vært å invitere hele klassen, men vil ikke påtvinge ham en fest han ikke ønsker. Takk for svar! HI Anonymous poster hash: 495a6...a69
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #5 Skrevet 3. desember 2014 Syns det er helt ok. Min 9 åring feiret bursdagen sin for litt siden hvor hele klassen var invitert. Temaet var discobursdag og dessverre kunne jeg se at de to barna i klassen som er høysensitive ikke trivdes i det hele tatt. Var altfor mye for de og jeg var overrasket over at de dukket opp og at de klarte å gjennomføre kvelden. Men hadde ingen god følelse etterpå. De var stort sett i bena på meg hele tiden. Jeg ville gitt barnet den bursdagen som er best for han/henne. Ikke hva resten av klassen ønsker. Anonymous poster hash: e896d...5e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå