Gå til innhold

Datteren min er så tøff og kul!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er den jeg alltid har sett for meg at kunne støtte andre. Hun velger å gå kledd som hun selv ønsker, og bryr seg ikke noe om hva andre går kledd i. Hun er veldig empatisk og snill. Veldig mye glad og morsom. Kanskje litt for snill noen ganger. Får seg lett venner. Over alt hvor vi er klarer hun å bli kjent med noen, så fremt hun slippes løs blant andre barn noen minutter. 

Nå har hun havnet i en klasse der hun blir holdt helt utenfor. Hun har heldigvis venner i de andre klassetrinnene. Og hun er så tøff. Hun hilser høyt og med litt sarkastisk tone til de jentene som overser henne. "Hei, Danieeeella". På en måte tvinger dem til å si hei. Hun sa selv stolt til meg at hun ikke skal vise dem at hun er lei seg eller bryr seg. Igår satt jeg og så på dem da jeg skulle hente henne på skolekoret. De to verste jentene satt på raden bak datteren, og var helt oppi henne. Datteren vendte seg mot dem, og det virket som en av dem prøvde å psyke ut datteren med en slags stirrekonkurranse. Datteren min stirret tilbake og smilte litt hånlig. Hun skulle ikke være den som endte med å kikke ned. Hun har også fortalt hjemme at hun sa rett ut til en jente i klassen "det virker som du ikke vil leke med meg". Bare det å spørre om noe sånt rett ut.. Hun er helten min. 

Jeg syns selvsagt det er veldig vondt, det smerter i hele kroppen min når jeg tenker på hvordan hun har det. Jeg syns ikke det er bra at hun blir tvunget til å oppføre seg på en sarkastisk eller hånlig måte, men samtidig er jeg veldig glad for at hun er tøff nok til å gjøre det! Hun er tusen ganger tøffere enn jeg noen gang har vært. Og hun viser følelsene sine hjemme. Her er hun lei seg, glad, vi snakker om det og jeg støtter henne. Men det finnes ikke hennes tanker at hun skal endre seg, begynne med andre klær eller jekke seg ned pga jentene. Jeg krysser fingrene mine for at datteren klarer å beholde denne attituden til situasjonen har løst seg. At hun ikke blir for knekt, og at skolen klarer å ordne opp. Gode, lille jenta som alltid bare har fått lovord fra alle. 

Anonymous poster hash: 7ae99...1e7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun høres jo helt fantastisk ut! Bare hun ikke gir inntrykk av å være sterkere enn hun egentlig føler inni seg😕virker som du er en god og støttende mor☺og godt å høre at hun har venner på andre trinn.Jenter kan være så infame i mobbingen sin. Sjelden skoler virkelig får bukt med sånne typer,men det er jo lov å håpe. Lykke til og fortsett med den gode jobben du gjør så kommer hun seg nok gjennom det med hevet hode.

Skrevet

Hun kommer til å nå langt livet! Vil gå sine evne veier, og være tydelig i egne grenser. Si nei for seg selv istedefor å gi etter for presset :-)

Anonymous poster hash: 7ab1e...e8d

Skrevet

D blir noe av hun der!! <3

Til trøst for deg, så er dette helt sikkert en forbigående periode :) Er ikke gøy å mobbe en som driter i d ;)

Anonymous poster hash: 6aa58...d53

Skrevet

Å, takk, så snille ord :) Hun er virkelig noe spesielt. Hun har alltid virket så moden for alderen, på en reflekterende måte. Ikke slik at hun syns ting er barnslig, og hun elsker å leke. 

Hvis hun har en tøff dag, skal jeg jammen meg vise henne denne her tror jeg. 

Skrevet

For en tøff liten frøken med bein i nesa! Fantastisk at hun ikke gjør seg svak og lar seg bli hakket på. Enig med hun over, det vil nok gi seg snart. Mobbere liker enkle offere som ikke sier noe tilbake så de kan herje som de vil! Fortsett å støtt henne og få henne til å svare tilbake. Kommer til å bli noe av hun der :) håper situasjonen bedrer seg snart!!

Anonymous poster hash: d0a5a...fee

Skrevet

Støtt henne! Ei jente som ikke lar seg plukke på nesa kommer langt i livet! De frøknene som forsøker å "stirre" henne ut, de får det derimot tøft etter hvert. Jeg digger jenter, og gutter, forøvrig, som går sine egne veier!

Anonymous poster hash: 3b137...b26

Skrevet

Støtt henne! Ei jente som ikke lar seg plukke på nesa kommer langt i livet! De frøknene som forsøker å "stirre" henne ut, de får det derimot tøft etter hvert. Jeg digger jenter, og gutter, forøvrig, som går sine egne veier!

Anonymous poster hash: 3b137...b26

Det gjør jeg - nå! :-) da hun var yngre prøvde jeg å få henne til være mer som andre jenter, spesielt i klærne. Men så har jeg tenkt meg grundig om et antall ganger opp gjennom årene og endt opp med å heller fortelle henne viktigheten av å trives i egne klær og rose henne for å ta så selvstendige valg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...