Gå til innhold

Jobbintervju

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å forberede meg til jobbintervju og har bl.a lest gjennom spørsmål som ofte stilles. Du har jo den klassiske "nevn tre gode og tre dårlige sider ved deg selv." Så ser jeg det går mye igjen at det spørres om konflikter. Har du vært i en konflikt, hva gjør du om du havner i en konflikt, nevn en konflikt du har vært i, etc. Hva svarer man på sånt? Jeg mener.., jeg har vært i en stor konflikt tidligere, som melder, og det gjør jeg aldri igjen, fordi ledelsen klarte ikke å gjøre noe med saken og jeg måtte slutte (for å bevare helsen!). Dette er jo et ærlig, men dårlig svar, da jeg både snakker en gammel leder ned og viser at jeg ikke klarte å stå i konflikten. Alle som har opplevd store konflikter vet hvor mye det krever, særlig når man var den som sa ifra og dermed blir skviset ut (alle de andre som var enige, men ikke turte å si ifra tør ikke å støtte). Men det en ny arbeidsgiver kanskje ser er en person som skaper konflikt, eller en feig person. Hva svarer jeg på et sånt spørsmål? Å si at man aldri har opplevd en konflikt (jeg har noen år på baken) for senere å bli fersket (lite miljø, ny arbeidsgiver kan kjenne til forholdene uten at jeg vet det og avsløre meg), eller fortelle en mildere versjon..? Jeg liker ikke å lyve, er rett og slett dårlig på det, så det ser jeg ikke på som et alternativ. Hvordan formulere meg på en sånn måte at det viser at jeg har lært noe om meg selv og om arbeidsmiljø generelt?

Og så...,hva med de svake sidene...? 😃

Anonymous poster hash: f588b...465

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...