Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #1 Skrevet 3. desember 2014 Jeg har en 50% stilling, jeg er sykemeldt i den, min skade er sannsynligvis ferdig behandlet rundt årsskifte og jeg skal sannsynligvis tilbake på jobb rundt den tid. Skal på en "friskmeldingskontroll" i begynnelsen av januar. Nå er det en annen 50% stilling hos en annen arbeidsgiver jeg kan få fra og med neste år. Dette er en en jobb jeg ønsker, det er et kortvarig prosjekt og det høres veldig spennende ut. Den hadde også tatt seg svært bra ut på min CV for mine fremtidige karriære mål. Jeg kan jo i utgangspunktet jobbe 2 halve stillinger hos 2 ulike arbeidsgivere. Men jeg øsnker egentlig å være sykemeldt lenger fra den jobben jeg har. Jeg jobber jo redusert for å få hverdagen til å gå i hop, og kabalen til å gå opp. Jeg kan ikke ta den andre jobben på toppen av min faste stilling av praktiske årsaker. Jeg er ikke spesielt happy på min nåværende jobb, det er ikke de beste arbeidsoppgaver, det er ikke et godt arbeidsmiljø, det er egentlig et svært lite fruktbart sted å tilbringe tid. Men det er jo bedre enn å ikke ha jobb, dessuten har jo jobben noen positive sider også. Er det mulig (så lenge legen er av samme oppfatning som meg) å være sykemeldt fra min nåværende stilling og jobbe hos en annen arbeidsgiver? Ser jo op sykemeldingsskjemaene at de spør om flere arbeidsgivere og utføre arbeid for andre. Kan min nåværende sjef motsette seg dette, trenger min nåværende arbeidsgiver i det hele tatt vite om at jeg har en annen jobb i tillegg? Anonymous poster hash: 32aaf...036
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #2 Skrevet 3. desember 2014 Hva med å si opp den gamle? Anonymous poster hash: a03ed...1fb
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #3 Skrevet 3. desember 2014 Må få legge til at jeg nok kommer fortere tilbake til min stilling fordi jeg jobber redusert. Hadde jeg vært i en 100% stilling så hadde jeg nok kommet tilbake med en gradert sykemelding for eksempel 50%. Nei jeg vil ikke si opp en fast stilling for et prosjekt på noen måneder. Fordi om jeg da muligens kan få forlenget dette, og gjerne bli tilbydt fast jobb hos den arbeidsgiveren. Vil jo helst ikke sette meg i en posisisjon der jeg kan risikere å stå uten jobb om et halvt år. Anonymous poster hash: 32aaf...036
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #4 Skrevet 3. desember 2014 Du skriver at du er sykemeldt pga en skade, så skriver du at du er sykemeldt for å få hverdagen til å gå opp...? Hva er du egentlig sykemeldt for? Om du ikke er istand til å utføre den jobben du har pga sykdom så kan du selvsagt sykemeldes fra den, men den er rimelig utgjort å være sykemeldt fra en jobb for å få hverdagen til å gå opp, for så å gå henn å skaffe seg en annen jobb.Om den ene er fysisk krevende og det er umulig for deg å være der, så forstår jeg det, men om begge jobbene gir lik belastning så tror jeg ikke det er mulig. Anonymous poster hash: f315e...223
*flux* Skrevet 3. desember 2014 #5 Skrevet 3. desember 2014 Du kan søke om permisjon fra din nåværende jobb for å ta prosjektet
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #6 Skrevet 3. desember 2014 Du skriver at du er sykemeldt pga en skade, så skriver du at du er sykemeldt for å få hverdagen til å gå opp...? Hva er du egentlig sykemeldt for? Om du ikke er istand til å utføre den jobben du har pga sykdom så kan du selvsagt sykemeldes fra den, men den er rimelig utgjort å være sykemeldt fra en jobb for å få hverdagen til å gå opp, for så å gå henn å skaffe seg en annen jobb. Om den ene er fysisk krevende og det er umulig for deg å være der, så forstår jeg det, men om begge jobbene gir lik belastning så tror jeg ikke det er mulig. Anonymous poster hash: f315e...223 Da har jeg uttrykt meg klønete, eller så har du så uansett misforstått. Jeg jobber 50% for å få hverdagen til å gå opp. Jeg er fast ansatt i en 50% stilling. Jeg er sykemeldt fra denne stillingen fordi jeg er skadet. Anonymous poster hash: 32aaf...036
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #7 Skrevet 3. desember 2014 Du kan søke om permisjon fra din nåværende jobb for å ta prosjektet Det får jeg ikke. Det er stopp i permisjoner. Anonymous poster hash: 32aaf...036
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #8 Skrevet 3. desember 2014 dytt Anonymous poster hash: 32aaf...036
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #9 Skrevet 3. desember 2014 Har skaden din noe å si for den nye jobben? Vet legen din at du jobber 50%stilling for å få hverdagen til å gå opp? Hvor lenge varer prosjektet? Jeg tviler på at legen din vil fortsette å sykmeldt deg om det allerede er avtalt en friskmeldingssjekk i januar. Legen ser på skaden du er sykmeldt for og er du frisk så må du tilbake i jobb. Legen kan jo ikke sykmelde deg fordi "det er praktisk" for deg, det er å misbruke systemet. Du må velge om du klarer å jobbe to 50%stillinger samtidig i en periode, eller du må be om permisjon fra den ene en periode. Har det nye prosjektet noe relevans for din nåværende jobb? Altså, kan du bruke det som et virkemiddel til å få permisjon, -at det vil gjøre deg bedre i din nåværende jobb å få denne nye erfaringen? Anonymous poster hash: 11c92...452
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #10 Skrevet 3. desember 2014 Du skriver at du er sykemeldt pga en skade, så skriver du at du er sykemeldt for å få hverdagen til å gå opp...? Hva er du egentlig sykemeldt for? Om du ikke er istand til å utføre den jobben du har pga sykdom så kan du selvsagt sykemeldes fra den, men den er rimelig utgjort å være sykemeldt fra en jobb for å få hverdagen til å gå opp, for så å gå henn å skaffe seg en annen jobb. Om den ene er fysisk krevende og det er umulig for deg å være der, så forstår jeg det, men om begge jobbene gir lik belastning så tror jeg ikke det er mulig. Anonymous poster hash: f315e...223 Da har jeg uttrykt meg klønete, eller så har du så uansett misforstått. Jeg jobber 50% for å få hverdagen til å gå opp. Jeg er fast ansatt i en 50% stilling. Jeg er sykemeldt fra denne stillingen fordi jeg er skadet. Anonymous poster hash: 32aaf...036 Ååå, da er jeg med. Trodde du hadde 2 jobber, og at du var sykemeldt fra den ene Anonymous poster hash: f315e...223
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #11 Skrevet 3. desember 2014 Jeg ønsker to stillinger, og jeg ønsker å være sykemeldt fra den ene En ting var om jeg hadde to stillinger, kan man da velge hvilken man skal være sykemeldt fra, eller må man være sykemeldt litt i den ene og litt i den andre (kontor jobber begge to) Stiller det seg annerledes om jeg ikke har den andre stillingen enda? Om jeg begynner i en ny halv stilling når jeg 100% sykemeldt fra den halve stillingen jeg har? At jobben kommer etter stillingen. Skaden jeg har umuliggjør per i dag begge jobber, forhåpentligvis vil forbedring muliggjøre begge jobber snart, om enn ikke samtidig. Jeg har ikke akkurat lyst å spørre sjefen om dette. Anonymous poster hash: 32aaf...036
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå