Gå til innhold

Når far ikke betaker bidraget mer, HVA DA? :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han skal betale nesten 3000 kr, og det har de siste årene gått via NAV da han hadde bidragsgjeld det første året etter vi gikk fra hverandre. Nylig slutta de og tvangstrekke han og gikk over til giro, og guess what: Har ikke fått inn pengene enda, bruker normalt sett å få de i slutten av hver mnd! De skulle altså vært inne i slutten av november.. 

Anonymous poster hash: f1630...9e3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fristen er den 10. den mnd du skal ha bidraget. Altså 10. desember for desember mnd. Går det over det, så ville jeg tatt en telefon til NAV. Jeg har heller ikke fått mine penger enda, jeg mistenker han holder tilbake fordi han har kalt inn til møte på familievernkontoret for å få ungene 50 %. Han kan jo drømme :) Gøy at han driter seg sånn ut ved å vise han gjør det pga pengene...

HI

Anonymous poster hash: 2097f...4a1
Skrevet

Det skulle vel egentlig ikke stå HI på min, er litt surrete idag ;)

Anonymous poster hash: 2097f...4a1
Skrevet

Da tar du en telefon til NAV innkreving og ber om at de setter inn "tvang" igjen, er ikke så dramatisk som det kan høres ut som :)

Har vært gjennom det samme noen runder, han blir ikke kvitt gjelda si uansett. 

Anonymous poster hash: 26c1e...b44
Skrevet

Ok, takk for svar :-)

Anonymous poster hash: f1630...9e3
Skrevet

Du må ta det på inkreving, da får du ca 1000-1400 i mnd av nav om far ikke betaler. Her har ikke far betalt på 5 år, så det er det jeg får. Men gjelda hans vokser og når barnet blir 18 år kan hun hente ut alt han skylder :) Så det er en fin sparekonto for ungen :)

Anonymous poster hash: b45ed...dfa
Skrevet

Du må ta det på inkreving, da får du ca 1000-1400 i mnd av nav om far ikke betaler. Her har ikke far betalt på 5 år, så det er det jeg får. Men gjelda hans vokser og når barnet blir 18 år kan hun hente ut alt han skylder :) Så det er en fin sparekonto for ungen :)

Hente ut fra hvor da, om han ikke betaler får jo ikke hun pengene sine heller.... Det er ikke mange barn på 18 år som er villige til å gå på faren sin og kreve penger på denne måten heller altså, da risikerer de jo hele forholdet til pappaen sin.

Det beste er om du kan få det på innkreving (tvangstrekk fra lønnen hans) og selv spare noen av pengene. 

Anonymous poster hash: f2324...b63

Skrevet

Hente ut fra hvor da, om han ikke betaler får jo ikke hun pengene sine heller.... Det er ikke mange barn på 18 år som er villige til å gå på faren sin og kreve penger på denne måten heller altså, da risikerer de jo hele forholdet til pappaen sin.

Det beste er om du kan få det på innkreving (tvangstrekk fra lønnen hans) og selv spare noen av pengene. 

De får man fra staten. Regner med man sender inn en søknad et eller annet sted om det. Så får barnet utbetalt all gjeld, og far skylder hele beløpet til staten i stedet.

Dette fikk jeg beskjed om av både NAV og advokat.

Skrevet

De får man fra staten. Regner med man sender inn en søknad et eller annet sted om det. Så får barnet utbetalt all gjeld, og far skylder hele beløpet til staten i stedet.

Dette fikk jeg beskjed om av både NAV og advokat.

Dette ville jeg ikke stolt på. Min venninne fikk ingenting når hun var 18. Hun fikk beskjed om at far ikke hadde betalt og at nå som hun var over at var det stopp på innkreving. Da skulle bare staten ha det som de hadde lagt ut. Det han skyldte barnet/mor ble slettet.

Så pass på å få ut pengene Før barnet fyller 18. Har selv en eks som sjeldent betaler og som ikke kan tvangstrekkes da han er selvstendig næringsdrivende. Merkelig at nav innkreving ikke har avtale med inkassobyråer. Tenker pengene hadde kommet fort om namsmannen hadde stått på døra etterhvert.

Anonymous poster hash: 70da5...4a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...