Gå til innhold

2-åring straffer meg..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var nettopp bortreist en helg (fredag - søndag).. og siden jeg kom tilbake så er det akkurat som han 'straffer meg'. Han vil ikke at jeg skal gjøre noe.. pappa skal gjøre alt!

Han har forsåvidt alltid vært en pappa-gutt, så det er ikke noe nytt, men aldri vært så tydelig på det.. 

Men er dette vanlig at de gjør? Har noen opplevd noe lignende?

Anonymous poster hash: 65cb3...c81
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er vanlug vet jeg ikke, men det er ikke uvanlig.

Opplevd det selv da eldste var på den alderen. Varben periode som gikk over av seg selv.

Anonymous poster hash: c20f8...cce

Skrevet

Om det er vanlug vet jeg ikke, men det er ikke uvanlig.

Opplevd det selv da eldste var på den alderen. Varben periode som gikk over av seg selv.

Anonymous poster hash: c20f8...cce

hva gjorde du?

oppførte deg som vanlig?

er jo veldig fristende å legge inn et ekstra gir for 'å vinne han tilbake'

Anonymous poster hash: 65cb3...c81

Skrevet

Jeg har ei veldig mammajente på 21 mndr, men jeg var innlagt på sykehuset noen dager forrige uke, og skikkelig syk ei uke før der igjen. Pappaen måtte gjøre alt med barnet, da jeg rett og slett var sengeliggende/innlagt på sykehuset. Da jeg kom hjem, var det bare pappa som gjaldt, pappa, pappa... 

Jeg tenker at det er pappa som er tryggest akkurat nå, ikke at hun straffer meg. Jeg var syk og så borte i flere dager, og da er det pappaen som har vært der for henne.
Nå er det ei uke siden jeg kom hjem fra sykehuset, fremdeles tildels klein i formen, men bedre. Hun blir mer og mer mammajente igjen, men virker som hun fremdeles er noe utrygg på situasjonen jeg satt henne i da jeg var syk og borte.

Anonymous poster hash: c878c...c80
Skrevet

Barnet straffer deg ikke. Det enkelte barn gjør, er at de avviser den som er blitt borte i etterkant. Det ses på som en forsvarsmekanisme, de avviser fordi de selv er redd for å bli avvist, dvs at du skal bli borte igjen. Det beste du kan gjøre når enslik reaksjon kommer, er å være tilgjengelig, vær gjerne på tilbudsiden, men ikke treng deg på. Har barnet en trygg tilknytning i bunn, så retter det seg snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...