Fandens Oldemor Skrevet 3. desember 2014 #1 Skrevet 3. desember 2014 Lagde dem aldri, men kunne tenke meg å prøve. Har aldri klart å lage gode boller
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #2 Skrevet 3. desember 2014 Tipper de bare var helt ordnære boller, men at det ble IN å lovprise dem. Og så tipper jeg de færreste her husker dem Anonymous poster hash: b5a1f...670
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #3 Skrevet 3. desember 2014 Husker de og har laget de mange ganger, er vel de beste jeg har klart å lage, fikk lyst til å lage de nå 😉 Anonymous poster hash: 615d1...70b
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #5 Skrevet 3. desember 2014 Nei, synes ikke det. Helt ok. Bruker Åpent Bakeri sin oppskrift. DE bollene er gode de. Må nesten bake i dag, merker jeg Anonymous poster hash: b153d...a0d
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #6 Skrevet 3. desember 2014 Hva er curly boller? Det har jeg aldri hørt om Anonymous poster hash: da90c...537
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #7 Skrevet 3. desember 2014 Vet ikke, prøvde aldri å lage. Husker dem, og at det så ut som en helt vanlig oppskrift på bolledeig. Sikkert gode, men ikke noe spesielt over den. Anonymous poster hash: 2b342...58b
Fandens Oldemor Skrevet 3. desember 2014 Forfatter #8 Skrevet 3. desember 2014 Noen som har oppskrift? 1,5 kg hvetemel 225 gr sukker 3 ts kardemomme 2 pk tørrgjær 225 gr melange 4,5 dl vann 6 dl melk (Dersom du heller vil lage rundstykker, kutter du ut sukkeret og kardemommen, og tilsetter heller 2 ts salt og 2 ts sukker.) Ha alt det tørre i bollen. Smelt smøret, og tilsett vann og melk - la det bli lunkent. Bland det våte godt inn i det tørre. La deigen heve til dobbel størrelse under et klede. Bak ut og sett på brett. La det heve litt under et klede. Pensle, og stek på 225 grader i ca 15 minutter. Kan brukes til boller, skoleboller, kanelboller osv. (Blir mange boller av denne oppskriften, så du kan fint halvere den hvis du vil det) Jeg fant den på en gammel tråd og kopierte.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #9 Skrevet 3. desember 2014 Jeg bruker denne oppskriften både når jeg lager boller, hvetestang, skoleboller, kanelsnurrer. Er du tålmodig og lar det heve skikkelig før og etter utbaking så blir de skikkelig luftige. Skal sies at før jeg fant denne oppskriften så fikk jeg aldri til gjærbakst. Ble tunge og harde uansett hvor lenge jeg lot det heve. Sist fikk jeg 40 skoleboller og 30 kanelsnurrer av denne oppskriften. Anonymous poster hash: 5b4dc...aab
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #10 Skrevet 3. desember 2014 Jeg husker curly-bollene! Jeg prøve oppskrifta, men synes ikke bollene kan måle seg med "verdens beste boller"-oppskrifta. Den har en litt annen fremgangsmåte. Anonymous poster hash: a6c3e...98a
Fandens Oldemor Skrevet 3. desember 2014 Forfatter #11 Skrevet 3. desember 2014 Jeg bruker denne oppskriften både når jeg lager boller, hvetestang, skoleboller, kanelsnurrer. Er du tålmodig og lar det heve skikkelig før og etter utbaking så blir de skikkelig luftige. Skal sies at før jeg fant denne oppskriften så fikk jeg aldri til gjærbakst. Ble tunge og harde uansett hvor lenge jeg lot det heve. Sist fikk jeg 40 skoleboller og 30 kanelsnurrer av denne oppskriften. Anonymous poster hash: 5b4dc...aab Så bra, da er det jo vits i å prøve Har aldri fått til annen gjærbakst enn fylte horn (oppskriften på matprat er idiotsikker). Ellers har alt blitt tørt og steinhardt :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå