Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #1 Skrevet 2. desember 2014 Har en baby på 5 mnd, og et større barn på 9 år. Synes det er vemodig å akseptere at dette blir siste, så vi har hele tiden tenkt at det skulle komme en til. Kjenner jo at jeg ikke er i begynnelsen av 20-årene lenger. Nattevåk gjør meg sliten, og nå før jul er det en zillion ting som skal passes på (spesielt mtp 9-åringen). Er det idiotisk å tenke på en til? Er det for seint, liksom? Skal jo følge opp barna også. Eller er det bare slitsomt med babyer, punktum? At det ikke er min alder som er utslagsgivende? Anonymous poster hash: 9970f...d6c
Corneliuss Skrevet 2. desember 2014 #2 Skrevet 2. desember 2014 Dette er det nok bare du selv som kan ta stilling til så har ikke noe klart råd til deg. Selv har jeg valgt å få barn nr 3 i en alder av 37 år. De to første fikk jeg som 30 og 33. Men når barnet er 5 mnd så er det vel uansett for tidlig? Du får ta litt betenkningstid. Og det kommer jo an på hva annet du fyller livet med. Altså hva annet skal du ha overskudd til å gjøre. Men ja, det er slitsomt å ha småbarn i hus. Og så er det herlig samtidig... 😊
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #3 Skrevet 2. desember 2014 Babyer er slitsomt, punktum. Har en på 1,5 år og en på 4 uker. Blir helt ødelagt av manglende nattesøvn. Det klikker snart for meg. Og jeg er "bare" 25. Anonymous poster hash: 2fc45...fbb
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #4 Skrevet 3. desember 2014 Selvfølgelig er det idiotisk med en til. Du er for gammel. Og det merker du tydeligvis selv også Anonymous poster hash: 07bd9...5e3
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #5 Skrevet 3. desember 2014 Jeg tror ikke alder i seg selv har så mye å si. Men ting som dårlig physisk form, feil kosthold, feil søvnvaner og ikke minst feil prioriteringer av tiden. Du må bare finne ut av det selv, men alle synest vel det er til tider slitsomt med baby. En anna viktig faktor er jo hvor mye mannen bidrar. Jeg selv har feks. aldri stått opp en helg. Min mann elsker å stå opp tidlig i helgene å kose seg sammen med barna og som han sier, da slipper han å bryte søvnryttmen han har pga jobb. Så jeg "lader" hver helg Anonymous poster hash: 6c0f9...203
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #6 Skrevet 3. desember 2014 Selvfølgelig er det idiotisk med en til. Du er for gammel. Og det merker du tydeligvis selv også Anonymous poster hash: 07bd9...5e3 Jeg er 42 år. Har barn på 5, 3 og en baby på 10 mnd. Jeg er ikke sliten. Greit for deg? Anonymous poster hash: 1b24d...23e
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #7 Skrevet 3. desember 2014 En på 35 år kan være i mye bedre form enn en på 20 år. Så alderen her har ikke så mye å si! Trening, fysisk og psykisk helse, kosthold, prioriteringer, samarbeid med partneren mm er derimot viktige faktorer. Anonymous poster hash: 77c39...17f
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #8 Skrevet 3. desember 2014 33 år er da ingen alder. Baby er slitsomt uansett, og om noen år er det glemt på nytt. Anonymous poster hash: 8dc68...1a5
Gjest Skrevet 3. desember 2014 #9 Skrevet 3. desember 2014 ER absolutt ikke gammel du da. Og baby er slitsomt uansett alder på oss mødre. Selv syntes jeg det var mest slitsomt med nummer 1 og 4. Da nummer 2 og 3 kom, så gikk alt som en lek Men du kan jo la babytiden bli ferdig først, føre du tenker på nummer 3?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #10 Skrevet 3. desember 2014 Oj...satt akkurat å tenkte på dette selv. Er 35 år og, har en liten på snart 2 + to eldre barn. Merket at jeg ble supersliten av å få den minste, mye mer enn da jeg fikk de to eldste. Har fått mye mer hjelp av mannen denne gangen, men det hjelper liksom ikke. Vi hadde planlagt et barn til, men jeg orker rett og slett ikke. To år av livet mitt går bort i graviditet og barseltid. Misforstå meg rett, jeg elsker barna mine, men graviditet, føding og barseltid tar knekken på meg. Barn skulle ha kommet ferdig 1 år gamle Anonymous poster hash: cd3d6...5d6
Mandala Skrevet 3. desember 2014 #11 Skrevet 3. desember 2014 For meg er babytiden slitsom, punktum. Det samme for ei venninne av meg.
*Miss Marple* Skrevet 3. desember 2014 #12 Skrevet 3. desember 2014 33 år gammelt? Å du kjære tid, hva er jeg da? Fossil? Jeg fikk siste som førtiåring og er mye mindre sliten denne gang enn da jeg var i tyveårene. Jeg vet ikke hva det skyldes, kanskje det har med senker skuldre og kunnskapen om hvor travelt det er med barn? Som 20 åring var det et sjokk at jeg hadde ansvar for et annet liv - hele tiden og for alltid 😜 Nå vet jeg at alt går over og en natt eller fem med dårlig søvn kan man ta igjen siden. Men mini har alltid sovet godt, spist godt og generelt vært ganske eksemplarisk og det hjelper selvsagt på. Men at 33 år skal være for gammelt til å få barn - for noe vås! Babytiden er slitsom for alle, men vips så er den over og man tar seg i å savne den.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #13 Skrevet 3. desember 2014 Har en baby på 5 mnd, og et større barn på 9 år. Synes det er vemodig å akseptere at dette blir siste, så vi har hele tiden tenkt at det skulle komme en til. Kjenner jo at jeg ikke er i begynnelsen av 20-årene lenger. Nattevåk gjør meg sliten, og nå før jul er det en zillion ting som skal passes på (spesielt mtp 9-åringen). Er det idiotisk å tenke på en til? Er det for seint, liksom? Skal jo følge opp barna også. Eller er det bare slitsomt med babyer, punktum? At det ikke er min alder som er utslagsgivende? Anonymous poster hash: 9970f...d6c Jeg fikk barn som 24 og 25-åring. Under babytiden var jeg utslitt. Anonymous poster hash: 7f05c...636
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #14 Skrevet 3. desember 2014 Babybtiden har for meg vært utmattende, har 3, alle hatt div plager. Ingen søvn natta gjennom før de har bikka 1,5 år.. Så jeg har ikke sovet en hel natt nå på mange år! Begynner å blir umenneskelig sliten! Har innfunnet meg med at slik er det for oss, tiden flyr og det går seg til! Vent å se an litt til du! 33' er ikke for gammelt!!!:-)) Anonymous poster hash: 80649...447
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #15 Skrevet 3. desember 2014 Jeg er 26 og utrolig sliten av babylivet. Du er ikke for gammel... Anonymous poster hash: 65608...359
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #16 Skrevet 3. desember 2014 33 år gammelt? Å du kjære tid, hva er jeg da? Fossil? Jeg fikk siste som førtiåring og er mye mindre sliten denne gang enn da jeg var i tyveårene. Jeg vet ikke hva det skyldes, kanskje det har med senker skuldre og kunnskapen om hvor travelt det er med barn? Som 20 åring var det et sjokk at jeg hadde ansvar for et annet liv - hele tiden og for alltid Nå vet jeg at alt går over og en natt eller fem med dårlig søvn kan man ta igjen siden. Men mini har alltid sovet godt, spist godt og generelt vært ganske eksemplarisk og det hjelper selvsagt på. Men at 33 år skal være for gammelt til å få barn - for noe vås! Babytiden er slitsom for alle, men vips så er den over og man tar seg i å savne den. Jeg må innrømme, Miss Marple, at du på profilbildet ditt faktisk nesten ser ut som en fossil ....... Anonymous poster hash: df1b0...4d3
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #17 Skrevet 3. desember 2014 Jeg er også 33 år. Fikk trillinger i fjor og en liten gutt for fem mnd siden. Ja, jeg er sliten av babylivet! Du må selv kjenne etter hva du føler. Anonymous poster hash: d8a37...3da
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #18 Skrevet 3. desember 2014 Selvfølgelig er det idiotisk med en til. Du er for gammel. Og det merker du tydeligvis selv også Anonymous poster hash: 07bd9...5e3 Jeg er 42 år. Har barn på 5, 3 og en baby på 10 mnd. Jeg er ikke sliten. Greit for deg? Anonymous poster hash: 1b24d...23e Nei. Stakkars barn med så gammel mor Anonymous poster hash: 07bd9...5e3
Hjertefru Skrevet 3. desember 2014 #19 Skrevet 3. desember 2014 Selvfølgelig er det idiotisk med en til. Du er for gammel. Og det merker du tydeligvis selv ogsåAnonymous poster hash: 07bd9...5e3 Jeg er 42 år. Har barn på 5, 3 og en baby på 10 mnd. Jeg er ikke sliten. Greit for deg?Anonymous poster hash: 1b24d...23e Nei. Stakkars barn med så gammel morAnonymous poster hash: 07bd9...5e3 Jeg fikk sistemann som 45, så du får gråte enda mer for min.Som har tre søsken til å passe på seg, den eldste er voksen Og som har en stolt oldemor som er snart nitti og som var 40+ da hun fikk meg.Når det gjelder slitenhet var jeg mye mer sliten og stressa som ny mor i tyveåra. Da følte jeg frihet og nattesøvn var tapt for alltid. Nå er jeg gammel nok til å vite at det har en overgang.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #20 Skrevet 3. desember 2014 Jeg planlegger å få sistemann da jeg er ca 40 år, kan jo fort bli 41-42 og. Synes og babytiden er veldig slitsom, så her så skal mannen ha mesteparten av permisjonen. For jeg blir litt sprø av å gå hjemme. Jeg har ikke hatt melk med de 2 første, så det er uansett ikke et problem. Så får siste barnet 2 store søsken som kan hjelpe til. Min søster var 13 år eldre enn meg, og vi har alltid hatt et veldig godt forhold. Jeg var alltid på ferier hos min søster fra jeg var 9 år, og jeg har passet hennes barn mye, og har et veldig nært forhold til de. Anonymous poster hash: d9329...25f
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #21 Skrevet 3. desember 2014 Fikk første da jeg var 27, andre da jeg var 33 og siste kommer nå når jeg har fylt 36. Babytid er slitsomt for de aller fleste - nr 1 var ikke en veldig krevende baby, men det var nr 2! Håper på en som ikke er like "high maintenance" denne gangen Dette bir HELT KLART siste! Følte meg ikke ferdig med to, det er så står aldersforskjell mellom dem også så veldig ulike interesser selvsagt. Anonymous poster hash: 47da9...bb1
Chl85 Skrevet 3. desember 2014 #22 Skrevet 3. desember 2014 Tja kanskje det heller går på at du sammenligner fra 9 år tilbake og nå? Følte du at du hadde mer energi da? Moren min fikk meg når hun var 19 , og 2 brødre i en alder av 25 og 33. Hun mener at hun var aaaalt for gammel når hun var 33, for hun syntes det var mye mer slitsomt som 33 åring enn når hun var 19 og hadde kolikk baby. I tillegg mente hun at det var for store hopp imellom oss og at hun skulle fått oss mye tettere Men jeg tror ikke det var alderen serru.... Må ikke glemme at hun da hadde 2 andre barn fra før, med vidt forskjellige behov(i forhold til alderen) i tillegg til babyen Du må huske at babytid er slitsomt uansett. Nettopp fordi det er behov som skal dekkes hele tiden. Samtidig har du nå et barn til som også krever sitt og da blir man jo også sliten, kontra for 9 år siden da du hadde kun 1 barns behov å dekke. Tror ikke det har så mye med alder å gjøre(skal ikke være bastant her altså), men man pålegger seg mer og mer ansvar jo flere barn man får. Og det kan gjøre hvem som helst sliten tror jeg
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #23 Skrevet 3. desember 2014 Sånn følte jeg også da jeg fikk storebror, enda hadde vi bare en unge i huset. Jeg var konstant sliten pga ungen sovet ikke godt om natta og våknet i ett. Plutselig en dag etter at han fylte litt over 1,5 år sov han hele natta gjennom fra kl.19, og endelig fikk jeg energi tilbake. Lillesøster kom til verden da gutten vår var 2 år og 9 måneder, og heldigvis hadde hun bedre sovehjertet enn storebror, og siden den tid har det gått kjempe bra :) Du får ta tida til hjelp og ikke tenk så mye på nr3 før du har fått roet deg ned. Anonymous poster hash: 5d806...3c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå