Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #1 Skrevet 2. desember 2014 Argh, blir så matt av sånne "dyreforkjempere" med dobbeltmoralen godt plassert i blindsonen. Fikk i dag kjeft for at jeg hadde pelskrage på jakken min. Da jeg påpekte at det hadde hun også proklamerte hun at "nei, min er falsk og da er det greit". Nei, det synes jeg ikke. Det er helt greit å ha et standpunkt mot pels, men da bidrar man heller ikke til at pels skal være en del av motebildet. Synes det blir så latterlig, er så mange som er mot pels bare fordi det er "trendy" men hverken er konsekvent eller har satt seg inn i problemstillingen selv. De har ingen egen ideologi men har fått med seg at "alle" er i mot pels så da er de også det. Samtidig som de sitter der med juksepels på kragen, skinnbukser på beina, spiser kjøtt og drar på sirkus.. ja, helt til de får beskjed om at det er feil da. Men å lese seg opp, ta en selvstendig vurdering og ha en begrunnelse, neida. Flere som er enige i at juksepels også er feil hvis man er pelsmotstander? Anonymous poster hash: 4847e...3a5
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #2 Skrevet 2. desember 2014 Hæ? Så fordi oppegående mennesker bruker fuskpels, så er dette med på å gjøre pels generelt trendy, og derfor er de medskyldige i at noen idioter velger å gå rundt med et pint dyr rundt halsen??? Makes sense Anonymous poster hash: 89e02...63b
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #3 Skrevet 2. desember 2014 Tror du har misforstått litt... Juksepels er laget nettopp for å SLIPPE å bruke ekte pels!! Å ale opp dyr bare for å flå dem, er totalt unødvendig! Skinn ellers kommer stort sett fra dyr som er slaktet for mat, så d er noe annet. Anonymous poster hash: d7a1e...2e4
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #4 Skrevet 2. desember 2014 Tror du har misforstått litt... Juksepels er laget nettopp for å SLIPPE å bruke ekte pels!! Å ale opp dyr bare for å flå dem, er totalt unødvendig! Skinn ellers kommer stort sett fra dyr som er slaktet for mat, så d er noe annet. Anonymous poster hash: d7a1e...2e4 Spiser du kylling? Anonymous poster hash: 73f4e...833
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #5 Skrevet 2. desember 2014 Tror du har misforstått litt... Juksepels er laget nettopp for å SLIPPE å bruke ekte pels!! Å ale opp dyr bare for å flå dem, er totalt unødvendig! Skinn ellers kommer stort sett fra dyr som er slaktet for mat, så d er noe annet.Anonymous poster hash: d7a1e...2e4 Spiser du kylling?Anonymous poster hash: 73f4e...833 Ja, sau, gris og av og til ku også. Dyr folk aler for mat... Endatil oppdrettslaks spiser jeg Anonymous poster hash: d7a1e...2e4
mamma_bergen Skrevet 2. desember 2014 #6 Skrevet 2. desember 2014 Jeg ser poenget ditt og tenker du har helt rett
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #7 Skrevet 2. desember 2014 Jeg mener også det samme. Hvis man virkelig ville pelsnæringen til livs burde man ikke kle seg i pels, ei heller burde pels være en del av motebildet (selv om det er fuskepels) Anonymous poster hash: c70d2...6d7
soleia Skrevet 2. desember 2014 #8 Skrevet 2. desember 2014 Skjønar poenget ditt når det gjeld fuskepels, men er ikkje med på at ein nødvendigvis må vere vegetarianar og ikkje bruke skinn sjølv om ein er i mot pelsdyroppdrett.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #9 Skrevet 2. desember 2014 Jeg synes det groteskt når de flår kosedyr for å få fuskepels! 😱 Anonymous poster hash: 23cfb...ab1
Amalie87 Skrevet 2. desember 2014 #10 Skrevet 2. desember 2014 Dobbeltmoral? Det er overhodet ikke dobbeltmoral, vet du hva det betyr? Det er totalt meningsløst å avle dyr for å bruke pelsen deres og du er et patetisk menneske som bruker pels.. At en annen velger å bruke fuskepelskrage handler ikke om dobbeltmoral, vedkommende har tatt et standpunkt og er i mot pels! En person som er helt i mot å flå dyr. Det er moralen. Ferdig med den saken!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #11 Skrevet 2. desember 2014 Ja, tenk på det stakkars juksedyret! Anonymous poster hash: d0d9d...94d
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #12 Skrevet 2. desember 2014 Jeg synes det groteskt når de flår kosedyr for å få fuskepels! 😱 Anonymous poster hash: 23cfb...ab1 Knis! Anonymous poster hash: ba80f...d6f
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #13 Skrevet 2. desember 2014 Hvilke signaler sender man om man går i fuskepels? Jeg ser ikke forskjell på de,så i mitt hode bruker de da pels. Ikke er det fint,det ser harry ut,for å ikke snakke om hva slags standpunkt man har. Og dere som bruker fuskepels sier jo at det er greit med pels i motebildet. Jeg går forøvrig ikke på sirkus heller Anonymous poster hash: fb201...577
Gjest Antarctica Skrevet 2. desember 2014 #14 Skrevet 2. desember 2014 Man kan ikke se på en pels om den kommer fra et vilt dyr eller fra en burmink heller, så det er meningsløst å begynne å kritisere tilfeldige forbipasserende. Det er mindre miljøvennlig å f eks kaste en arvet pels og kjøpe en ny jakke av fuskpels, eller av et hvilket som helst syntetisk materiale. Og når jeg sier mindre miljøvennlig mener jeg også mindre dyrevennlig - for vårt forbruksmønster er det største dyrepineriet i verden. Moderne forbruk tar fra dyrene deres habitat, og ødelegger for mange flere individer enn de man eventuelt piner i pelsfarmer.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #15 Skrevet 2. desember 2014 Jeg bruker ingen av delene og spiser heller ikke kylling. Gidder derimot ikke kritisere folk for valg de tar som faktisk ikke skader andre. Som fuskepels... Anonymous poster hash: d81df...8b2
Gjest Antarctica Skrevet 3. desember 2014 #16 Skrevet 3. desember 2014 Hmm, fuskepels skader jo, hvis man ser på hva den lages av. Petroleumsprodukter!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #17 Skrevet 3. desember 2014 Fuskepels er laget av petroleumsprodukter, det er ikke nedbrytbart og ikke holder det seg lenge før det blir stygt. Mao andre ord, det er slettes ikke et godt kjøp dersom man er opptatt av miljø. Om jeg arver min mors 39 år gammel vill mink pelskåpe, derimot og får ut 20-30 års ekstra bruk, vil jeg ha 1) bidratt til mindre unødvendig forbruk ved å ikke kjøpe vinterkåpe på flere år, ha en kåpe som er nedbrytbarn den dagen den må kastes, 3) unngått å støtte forurensende polyester produksjon. Hvis alle gikk bort fra animalske stoffer (dun, lær, pels, osv.) og over til syntetiske stoffer, ville dyrevelferden kanskje øke, men miljøet ville lidd skikkelig og til slutt ville dyreriket slite også. Anbefaler å lese om microplast problematikk knyttet til fleece og Gore-Tex, eller undersøke hvordan pylester fremstilles. Hovedproblemet er at vi ikke bruker naturlige ressurser på en bærekreftig måte, ikke at vi bruker de i utgangspunktet. Anonymous poster hash: 0370c...53c
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #18 Skrevet 3. desember 2014 Det hun over sa. Dessuten har pels en funksjon som fuskepels ikke har. Fuskepels er ikke varmt og godt på samme måten, og man bruker det primært for utseendet sin skyld. Jeg fikk kritikk her om dagen fordi jeg hadde pelskrage. Skjønner det ikke, min pelskrage er en 50 år gammel resirkulert en, jeg synes det er helt uproblematisk. Jeg ville ikke kjøpt en ny i dag, men jeg har flere gamle som jeg bruker med glede. Anonymous poster hash: 69f95...1c7
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #19 Skrevet 19. desember 2014 Ekte pels blir faktisk solgt og fremstilt som fuskepels. Det er dobbelmoral å fronte fuskepels. Den eneste måten å bekjempe pelsdyrindustrien er å slutte å bruke pels, både ekte og falsk. http://www.vg.no/forbruker/moter-og-modeller/ekte-pels-solgt-som-fuskepels/a/23360128/ Anonymous poster hash: c70d2...6d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå