Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #1 Skrevet 2. desember 2014 Dyr blir slaktet på samlebånd hver eneste dag.Blir behandlet som dritt. Forsøkslaboratorier tester ut på hunder ,aper,rotter ,kaniner osv.Hva slags verden er det vi lever i .Mennesker ødelgger jorda å hersker over planeten.Hvilken rett har vi til å påføre andre så mye smerte.? Leste at i forsøkslaboratorier i Kina bruker de Aper som de har endret gener på til å bli enda mer like oss.Så de blir lettere å forske på fordi da er de enda mer like oss.Fy faen for en syk verden.Ja vi skulle bare vist hvordan det er å være et forsøksdyr. Anonymous poster hash: 90334...181
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #2 Skrevet 2. desember 2014 Enig, det er helt sykt at det fortsatt finnes noen som ikke vet forskjellen mellom et og ett! Anonymous poster hash: 40128...7af
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #3 Skrevet 2. desember 2014 Du må være avstumpet i følelsene når det, er det eneste svaret du har på innlegget.Hva faen feiler det folk?? Anonymous poster hash: 90334...181
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #4 Skrevet 2. desember 2014 Jeg regner med at dersom du får feks kreft, vil du motsette deg behandling? Anonymous poster hash: 40128...7af
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #5 Skrevet 2. desember 2014 Vi har ingen rett til å unytte dyrene på den måten vi gjør.Vi bruker dyra fordi de ikke klarer å forsvare seg .Ondskap er det. Anonymous poster hash: 90334...181
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #6 Skrevet 2. desember 2014 Svar på spørsmålet mitt. Anonymous poster hash: 40128...7af
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #7 Skrevet 2. desember 2014 Jeg er enig i at det er i overkant mye dyreplageri her i verden. Men, hvordan skal vi vite om livsnødvendig medisin er trygt før vi gir det til barn og gamle? Ville du gitt kreftmedisin til ditt syke barn hvis det var utestet og kunne kunne gi barnet ditt organsvikt? Det er nå et nødvendig onde at vi tester medisiner, så det må vi bare gjøre. Sminke, unødvendige produkter osv mener jeg ikke burde testes på dyr, men så kommer problematikken med at det mest sannsynlig ville vært de svake i samfunnet (fattige osv) som ville godtatt å være testpersoner i slike forsøk, og er det noe bedre? Vi må finne mer humane metoder til galskapen. Men vi kan ikke sitte og mene at vi ikke skal lage livsviktig medisin fordi rotter lider. Selvom er liv er et liv, så setter jeg barna mine foran livet til en rotte som ellers ville bli tatt i fella. Anonymous poster hash: 2ae61...d59
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #8 Skrevet 2. desember 2014 Medisiner til mennesker bør testes på mennesker. Å teste på dyr blir litt som å teste på babyer/eldre/funksjonshemmede. Anonymous poster hash: 8066c...6f1
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #9 Skrevet 2. desember 2014 Jeg er enig i at det er i overkant mye dyreplageri her i verden. Men, hvordan skal vi vite om livsnødvendig medisin er trygt før vi gir det til barn og gamle? Ville du gitt kreftmedisin til ditt syke barn hvis det var utestet og kunne kunne gi barnet ditt organsvikt? Det er nå et nødvendig onde at vi tester medisiner, så det må vi bare gjøre. Sminke, unødvendige produkter osv mener jeg ikke burde testes på dyr, men så kommer problematikken med at det mest sannsynlig ville vært de svake i samfunnet (fattige osv) som ville godtatt å være testpersoner i slike forsøk, og er det noe bedre? Vi må finne mer humane metoder til galskapen. Men vi kan ikke sitte og mene at vi ikke skal lage livsviktig medisin fordi rotter lider. Selvom er liv er et liv, så setter jeg barna mine foran livet til en rotte som ellers ville bli tatt i fella. Anonymous poster hash: 2ae61...d59 Man HAR humane metoder, men det er dyrere. Det er absolutt ingen grunn til å drive forsøk på dyr. Anonymous poster hash: 8066c...6f1
Gjest Antarctica Skrevet 3. desember 2014 #10 Skrevet 3. desember 2014 Jo, det er det nok dessverre. Kjære HI, jeg kjenner igjen måten du skriver på. Du forfekter at mennesker og dyr har samme verdi. Har en makk samme verdi som datteren din? Ville du sidestille en mus og et familiemedlem? Eller en hamster? Marsvin? Kanin? Når mener du vippepunktet er? Når blir dyret like viktig som mennesket? For tenk på dette: dersom en makk er like verdifull som ei mus, ei mus er like viktig som en kanin og en kanin er jevngod med din bestemor eller onkel - da kan du ikke spise poteter igjen noen sinne. Det drepes makk og mus over en lav sko når man pløyer åkrene. Selv ikke vegetarianere kan være sikre på at det de spiser ikke har påført et dyr lidelse. De som nekter å kjøpe kjøtt, må også slutte å kjøpe skinnsko. Det drepes dyr for å få skinn også. Og dersom du kjøper såkalt "vegan-lær", dvs ulike plastforbindelser som PVC og så videre, da er du jo med på et massemord uten like! PVC lages av olje, og oljeindustrien er den skitneste og minst dyrevennlige på kloden. Jeg kan være enig med deg i at verden er et sykt sted. Men at dyrene dør i antall som er mulige å telle (f eks i medisinsk industri) er blant de ting jeg klarer å leve med. Jeg syns det er mye, mye sykere å se folk oppføre seg som dyr - f eks når de kjemper om å komme seg inn på et kjøpesenter på "Black Friday", for å handle, forbruke og dermed forurense mer ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå