Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #1 Skrevet 2. desember 2014 Sluttet du før du ble gravid? Hvordan gikk det? Noen som har stått på ad gjennom hele graviditeten? Anonymous poster hash: bd247...4b9
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #2 Skrevet 2. desember 2014 Det går som regel bra noen medisiner er mer foretrukne enn andre, og lavest mulig dose er ofte målet. Det viktigste for barnet er at mor har det så bra som hun kan ha det. Hvilke medisiner er det snakk om, hva bruker du det for og hvilken dose? Hilsen psykiatrisk sykepleier Anonymous poster hash: a8eac...0a7
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #3 Skrevet 2. desember 2014 Jeg måtte slutte på dagen da jeg var 10 uker på vei, brukte cipralex. husker ikke om det var 5 eller 10 mg. Det var tungt å kutte tvert, men det gikk bra Anonymous poster hash: 2abcf...619
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #4 Skrevet 2. desember 2014 Zoloft 100 mg, mot depresjon/angst. Brukte det i en periode for to år siden, seponerte før jeg ble gravid med førstemann. Etter en vanskelig graviditet og sykdom hos barnet sa det pang i hodet mitt igjen, og jeg endte opp med en megadepresjon. Nå ønsker jeg meg nr to, men er så redd for å seponere! Anonymous poster hash: bd247...4b9
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #5 Skrevet 2. desember 2014 Jeg måtte slutte på dagen da jeg var 10 uker på vei, brukte cipralex. husker ikke om det var 5 eller 10 mg. Det var tungt å kutte tvert, men det gikk bra Anonymous poster hash: 2abcf...619 Hva mener du med at du måtte? Anonymous poster hash: bd247...4b9
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #6 Skrevet 2. desember 2014 Jeg måtte slutte på dagen da jeg var 10 uker på vei, brukte cipralex. husker ikke om det var 5 eller 10 mg. Det var tungt å kutte tvert, men det gikk bra Anonymous poster hash: 2abcf...619 Hva mener du med at du måtte? Anonymous poster hash: bd247...4b9 Legen min sa jeg måtte det pga graviditeten Anonymous poster hash: 2abcf...619
trekkoppfugl Skrevet 3. desember 2014 #7 Skrevet 3. desember 2014 Jeg BEGYNTE på cipralex i 7.mnd, jeg fikk en tung svangerskapsdepresjon, og legene vurderte det som mer skadelig at jeg skulle være veldig deprimert etter fødsel, enn å ta medisiner.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #8 Skrevet 3. desember 2014 Jeg gikk sluttet da jeg prøvde å bli gravid.jeg gikk på en lav dose men fikk likevel en reaksjon, følte meg ustabil. Men det stabiliserte seg -før jeg gikk langt ned i kjellern av å spy som en gris i månedsvis da jeg ble gravid. Greide med tett oppfølging fralege å ikke begynne på pillene i graviditeten. Anonymous poster hash: cc989...ab8
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #9 Skrevet 3. desember 2014 Eg gjekk på fluoxetin 40 mg, fekk beskjed av lege å slutte på den, då det kunne gjere skade på hjartet til barnet. Anonymous poster hash: 2879a...372
Issy Skrevet 3. desember 2014 #10 Skrevet 3. desember 2014 Går på zoloft 25 mg. Fikk beskjed fra legen når jeg ble gravid at mer enn 1 av 10 gravide i USA tar antidepressiva i en eller annen form. De har dermed et godt grunnlag for å kunne si noe om eventuelle farer selv om det ikke drives direkte forskning. For en god andel av medisinene har de derfor kommet fram til at dersom den gravide har god effekt av medisinen, er risikoen ved å kutte dem ut større enn risikoen for fosterskade som følge av medisinene.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #11 Skrevet 3. desember 2014 Gikk på 60 mg Fontex begge svangerskapene. Det eldste barnet fikk en veldig tøff start med gjenopplivning, pusteproblemer og problemer med å spise. Han kom 3 uker før tiden. Det yngste barnet kom 5 uker før tiden, men hadde ingen problemer ved fødsel. Begge to er helt friske i dag. Anonymous poster hash: d0eed...f2d
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #12 Skrevet 3. desember 2014 Det går som regel bra noen medisiner er mer foretrukne enn andre, og lavest mulig dose er ofte målet. Det viktigste for barnet er at mor har det så bra som hun kan ha det. Hvilke medisiner er det snakk om, hva bruker du det for og hvilken dose? Hilsen psykiatrisk sykepleier Anonymous poster hash: a8eac...0a7 Dersom du virkelig er psykiatrisk sykepleier burde svaret ditt være: 'Dette må du ta opp med legen din og ikke med anonyme mennesker på internett' Uforsvarlig av deg å råde noen på nett eller juge på deg en tittel. Anonymous poster hash: 9c749...968
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #13 Skrevet 3. desember 2014 Jeg gikk på 150 mg zoloft da jeg ble gravid. Trappet gradvis ned gjennom svangerskapet; 3 trimester var jeg nede i 25 mg før jeg sluttet helt ca en mnd før termin. Fikk ei frisk og fin jente to dager etter termin 😊 Anonymous poster hash: 6b40f...5d8
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #14 Skrevet 4. desember 2014 Brukte cipralex gjennom hele svangerskapet. Det er brukt i såpass mange år nå, så det er ganske sikkert. Anonymous poster hash: 6247e...73f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå