Gå til innhold

Hvordan skriver jeg en lederdag plan i praksis i bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har laget en oversikt til avdelingen med hva vi skal gjøre til enhver tid og ansvar for de faste oppgavene slik de praktiserer.

Denne har jeg informert om på forhånd og gitt beskjed til de som skal bake på forhånd.

På veiledning har gått gjennom planen og jeg har svart på hvorfor jeg gjør som jeg gjør. Men ikke skriftelig med det.

Virker dette greit ut?

Litt usikker som førsteårsstudent.

Anonymous poster hash: ff9d7...f04
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har laget en oversikt til avdelingen med hva vi skal gjøre til enhver tid og ansvar for de faste oppgavene slik de praktiserer.

Denne har jeg informert om på forhånd og gitt beskjed til de som skal bake på forhånd.

På veiledning har gått gjennom planen og jeg har svart på hvorfor jeg gjør som jeg gjør. Men ikke skriftelig med det.

Virker dette greit ut?

Litt usikker som førsteårsstudent.

Viktig med skriftlige planer. Skriv en didaktisk plan. Bruk F. Eks den didaktiske relasjonsmodellen.

Anonymous poster hash: 49fac...553

Skrevet

skal jeg lage en didaktisk plan for selve lederdagen?

Skrevet

skal jeg lage en didaktisk plan for selve lederdagen?

Ja

Anonymous poster hash: 30e29...100

Skrevet

Er enig med ho over her:)

Anonymous poster hash: 382e9...f8d

Skrevet

Spør øvningslæreren din du. Siden du er førsteårsstudent, er det ikke sikkert det kreves noen didaktisk plan på hele dagen. Kommer helt ann på hva planen for perioden du er inne i presiserer, hvilke mål du skal nå og hva dere har hatt som pensum så langt.

Og lurer du på noe mer ang praksisen din, så er det også henne/han og evt faglærere fra høyskolen du burde forholde deg til, ikke oss her inne. Lykke til videre :-)

Skrevet

I første praksis så måtte vi bruke den modellen, men bare på de aktivitetene jeg selv skulle utføre, ikke på hele dagen, da trengte jeg bare å lage en vanlig og nøyaktig dagsplan.

Jeg brukte mye den didaktiske relasjonsmodellen, selv når vi egentlig ikke trengte det. Jeg synes den var et veldig enkelt verktøy til å få satt ting i system, og  jeg så fort hvis det var noe jeg manglet, Jeg brukte et sånt skjema som i linken.

http://image.slidesharecdn.com/didaktikkoglereplanutvikling-1222241889066245-9/95/didaktikkoglereplanutvikling-33-728.jpg?cb=1222234627

Men jeg ville hørt med øvingslærer evt veileder om hva du skal gjøre.

Anonymous poster hash: 02a67...847
Skrevet

Ja, jeg som var enig over her var at du må ha en didaktisk plan over aktivitetene, ikke kun selve dagen. Det går jo ikke.

Husk å være tydelig muntlig i hva du ønsker å vil den dagen, fordel arbeidet og vis deg som en leder. Det er utfordrende, og jeg fikk tilbakemelding sv praksislærereren min å bli flinkere til å delegere og lede muntlig. For det var veldig bra på planen, det var det å få det ut gjennom muntlige beskjeder som var mer krevende.

(Og jeg er 33, har jobbet i bhg i 8 år, og har null problemer med det på egen arbeidsplass). Jeg gikk på skole deltid og merket stor forskjell på å lede på praksisplassen og på egen arbeidsplass (jeg var veldig heldig å bli leder samme sted som jeg alltid hadde vært, noe som gjorde alt enklere)

:)

Anonymous poster hash: 382e9...f8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...