Gå til innhold

Noen som har erfaring med mobbing på skolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har allerede skrevet litt her inne, om den 8-årige datteren min som er helt fryst ut av jentene i klassen. Dvs, de slo sammen datterens klasse og klassetrinnet over nå i august. Det er helt tydelig at klassetrinnet over allerede hadde et dårlig miljø, og nå vet jeg om hvertfall fem barn av begge kjønn som er utsatt for utestengelse i større eller mindre grad. Men hva jeg vet er det min datter som har det verst. Ingen av jentene snakker til henne eller er greie mot henne. De overser, går fra henne, har hemmelige møter etc. 

Jeg har skrevet til læreren tre ganger fra forrige uke. To ganger skulle hun "snakke med de det gjelder", men det er helt tydelig at det ikke holder med snakk her. Idag ba jeg om enkeltvedtak ut fra opplæringsloven. 

Men hva bør jeg gjøre videre? Jeg har prøvd å be ei jente hit, det virket mot sin hensikt, for hun ville ikke og viste det tydelig. Det er ei jente til som er utsatt, men hun får lov å dilte etter gjengen på visse premisser tror jeg. Hun har vi bedt hjem denne uka og hun vil gjerne komme. Men hva videre? Lene meg tilbake å vente på vedtaket? Sende mail til foreldrene? Jeg føler meg rådvill og hadde aldri trodd at jeg skulle komme i en slik situasjon. Jeg er sint på skolen som slo sammen klassene uten å ta med oss foreldre i råd engang. Jeg er sint fordi de har latt det gå så langt, og ikke får gjort noe med det når det gjelder flere barn til og med. Jeg er sint fordi jeg mistenker at de slo sammen klassene dels fordi den andre klassen var en problemklasse.

Men hvor lang tid gir vi det? Hvor lenge skal datteren min gå med skolevegring og gråte hver dag? 

Anonymous poster hash: 6fcaa...e95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...