Gå til innhold

Nå skal lillebror få briller også

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begge barna mine har da briller. Yngste får nå. Er så redd for mobbing når liksom "der kommer brødrene med briller"...

Anonymous poster hash: c4cf1...078

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det har mye med holdninger å gjøre, så gjør dem glade i briller om du greier. Kommenter når kjendiser har briller, la det være en litt kul greie. La en eller to kompiser være med når innfatning skal velges osv., slik at de blir flere som har et "eieforhold" til brillene deres.

Kjenner ei jente som bruker briller, der har de jobbet masse med holdninger, har funnet briller hun selv synes er kule og riktige, og alle rundt passer på å fortelle hvor fin hun er i brillene sine, hvor flink hun er som bruker dem slik hun skal, passer på dem osv. (hun slet en stund med å ikke ville bruke brillene uten at det egentlig var mobbing involvert, mer at hun var alene om å bruke briller). Nå har det blitt en mye mer "kul" greie, og jeg ser at hun har endret mye holdning til brillene selv siste året - det er blitt en positiv greie i steden for det motsatte.

Kanskje er det bedre når de er to og ikke en som har briller :)

Anonymous poster hash: ba0aa...85e
Gjest Julia1984
Skrevet

Min gutt fikk briller dom 4.5 åring. Aldri blitt mobbet. Aldri vært noe problem. Nå er det så vanlig å bruke briller.

Skrevet

Ikke tenk på det! Det er så vanlig med briller nå I klassa til sønnen min er de 4 stykker med briller, og i de andre klassene på samme trinn er de ca like mange. Han har aldri blitt mobbet.

Anonymous poster hash: 542c3...6e2
Skrevet

Det går nok superfint :) Særlig hvis du lar dem bruke litt tøffe briller med litt markert innfatning når de er store nok til det. Mine barn er misunnelige på dem som har det. Foreløpig trenger ikke mine barn briller.

Anonymous poster hash: 53b85...9fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...