Jakkie Skrevet 2. desember 2014 #1 Skrevet 2. desember 2014 (endret) Hei , jeg er gravid får første gang og tenkte å pakke fødebaggen snart, har termin i midten av Januar men tenker at det er bedre å være tidligt ute med å pakke bagen enn sent ute Jeg lurer på hva som er lurt/viktig å pakke med seg til både mor og barn Var det noe du ikke klarte deg uten? eller noe du savnet i fødebaggen da du var på føden? Hva pakket du med og var det noe du ikke trengte å ha med deg som du hadde med? Og får dere som var på sykehushotellet , hadde dere med egne håndklær, morgenkåpe, bleier, helseteppe etc? Takk får svar på forhånd Endret 2. desember 2014 av Jakkie
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #2 Skrevet 2. desember 2014 Du får håndklær og baby ligger i en egen seng med dyne fra sykehuset. Vi hadde med eget teppe i tillegg. Man trenger overraskende lite. Klær til deg som er myke og litt romslige, og klær til baby. Litt sminke hvis man vil freshe seg litt. Og toalettsaker da. Følte ikke jeg trengte morgenkåpe egentlig. Dessuten kan mannen alltids dra hjem og hente ting hvis dere bor i nærheten:) Anonymous poster hash: 8cb54...016
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #3 Skrevet 2. desember 2014 Bleier og bind får du der også Anonymous poster hash: 8cb54...016
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #4 Skrevet 2. desember 2014 Joggebukse. Litt stor kose genser. Topper. Undertøy som ikke strammer for mye. Toalettsaker. Samboer. Balsam. Såpe til kropp. Noe å lese på. Anonymous poster hash: 52550...e94
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #5 Skrevet 2. desember 2014 Dopapir! Sykehuspapiret er som regel fra Europris og føles som sandpapir - ingenting du vil tørke deg med rett etter fødsel, revning og sying. Mobillader. Romslige klær til etter fødselen. Mat. I tilfelle du blir sulten og de ikke har mat til deg. Anonymous poster hash: 057e8...a25
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #6 Skrevet 2. desember 2014 Joggebukse. Litt stor kose genser. Topper. Undertøy som ikke strammer for mye. Toalettsaker. Samboer. Balsam. Såpe til kropp. Noe å lese på. Anonymous poster hash: 52550...e94 Skal du ha samboer i baggen? :D Anonymous poster hash: 057e8...a25
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #7 Skrevet 2. desember 2014 Gulpekluter angret jeg på at jeg ikke hadde med! Nok undertøy i tilfelle du blør gjennom, digre truser med plass til bind osv. Anonymous poster hash: 07877...811
håperpåvinterbarn Skrevet 2. desember 2014 #8 Skrevet 2. desember 2014 Jeg har termin om en uke og pakket følgende i dag: Store romslige truser (5 stk), blødde MYE sist. Man får også nettungtruser på sykehuset, men foretrekker egne. Romslig joggebukse (2 stk) Romslig behagelig genser Amme bh Toalettsaker Toalettpapir (mykt) Hårføner (greit om du er veldig sår nedentil...lufttørking ) Ammeinnlegg Klær til baby Ett teppe til baby Utedress til baby (regner med vi bruker dyne i bilstolen, men har med likevel) Mobillader Lesestoff Kjeks/sjokkis/drikke (oppbevarer det i kjøpekskapet til jeg drar). Hadde en laaaaaang fødsel sist, og da var det godt med noe å spise på innimellom. Ikke minst drikke. Har igså med store bind, men regner med jeg bruker sykehuset sine, vanlige bind var nemlig ikke store nok sist, men dette er selvsagt individuelt
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #9 Skrevet 2. desember 2014 Hadde med meg to sett klær til baby og de varte totalt 1 time ... Fikk gulpebaby... Og der satt vi uten så mye som en body å oppdrive på HELE sykehuset... Jeg var der mindre enn et døgn så var jo ikke så lenge å vente på at pappaen skulle hente oss, men likevel... Anonymous poster hash: 4152e...f47
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #10 Skrevet 2. desember 2014 Hadde med meg to sett klær til baby og de varte totalt 1 time ... Fikk gulpebaby... Og der satt vi uten så mye som en body å oppdrive på HELE sykehuset... Jeg var der mindre enn et døgn så var jo ikke så lenge å vente på at pappaen skulle hente oss, men likevel... Anonymous poster hash: 4152e...f47 De fleste sykehus har jo babyklær.. Anonymous poster hash: 167a4...fc8
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #11 Skrevet 2. desember 2014 Du trenger veldig lite. -Behagelige klær -lesestoff -mobillader -toalettsaker Sykehuset har det meste du trenger, inkludert truser, bind, og alt babyen trenger før hjemreise. Anonymous poster hash: d8dfa...1ae
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #12 Skrevet 2. desember 2014 Sist pakket jeg to bagger. En til meg og stellebagen som pappaen tok med på sykehuset når han skulle hente oss hjem. I min hadde jeg to gode joggebukser, to gensere, 3 truser med plass til store bind, store bind, toalettsaker, dopapir, lipsyl (luften på sykehus er tørr!!!!), kamera, telefonlader, tøfler, ammebh og ammeinnlegg. I stellebagen hadde jeg body, strømpebukse, hentesett og ett ulteppe. Etter første fødsel har jeg lært å ta med minst mulig! Pappaen kan komme om det er noe som mangler å når man skal hjem igjen så har man enda mer å bære på med alle blomstene som kom ol. De har det meste på sykehuset uansett. Anonymous poster hash: 57e34...e15
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #13 Skrevet 2. desember 2014 Jeg hadde fin tights med og topp. Ellers sminke etc. Var oppe å dusjet/sminket meg 20 min etter ungen var ute. 30 min senere nede i kiosken å handlet hehe. Sprekt;) Anonymous poster hash: 12fbd...46b
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #14 Skrevet 2. desember 2014 Hadde med meg to sett klær til baby og de varte totalt 1 time ... Fikk gulpebaby... Og der satt vi uten så mye som en body å oppdrive på HELE sykehuset... Jeg var der mindre enn et døgn så var jo ikke så lenge å vente på at pappaen skulle hente oss, men likevel... Anonymous poster hash: 4152e...f47 De fleste sykehus har jo babyklær.. Anonymous poster hash: 167a4...fc8 Det er ikke alle som har det lengre.. Jeg spurte til og med på den samtalen og da fikk jeg til svar at det hadde de... Men nei... Jeg hadde med to hentesett i ulik str, så jeg hadde klær men måtte jo ha flere siden han gulpet ut alt.. De har hadde klær på sykehuset da jeg fødte nr 1 og 2 men ikke nå med 3mann.. Anonymous poster hash: 4152e...f47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå