Gå til innhold

Noen som har eller har hatt kreft selv her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan merket du det?

Og hvordan var prognosene?

Anonymous poster hash: 9ed7b...8d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter...

Anonymous poster hash: e06dd...6eb
Skrevet

Jeg var kjempe sliten , så ble jeg syk med veldig høy feber , og høye infeksjonsprøver. Havnet på sykehuset der de testet mer og fant ut .

Anonymous poster hash: cbb7a...ba6

Skrevet

Hva slags kreft er det du er bekymret for? Det er veldig forskjellige symptomer på de forskjellige krefttypene.

Jeg har brystkreft. Ingen smerter, ingen tretthet. Kjente en liten kul i brystet. I tillegg pekte brystvorten en annen retning enn den normalt gjorde, det kom blod fra brystet og når jeg rettet armen opp over hodet, hang deler av huden på brystet fast i underhuden. Alle de klassiske symptomene på brystkreft, altså..

Anonymous poster hash: 30083...740

Skrevet

Hva slags kreft er det du er bekymret for? Det er veldig forskjellige symptomer på de forskjellige krefttypene.

Jeg har brystkreft. Ingen smerter, ingen tretthet. Kjente en liten kul i brystet. I tillegg pekte brystvorten en annen retning enn den normalt gjorde, det kom blod fra brystet og når jeg rettet armen opp over hodet, hang deler av huden på brystet fast i underhuden. Alle de klassiske symptomene på brystkreft, altså..

Håper det går bra med deg.

Lurer fordi jeg ønsker å være obs på symptomer, og pga nær relasjon som har det.

Håper det går bra med deg. Lykke til i kampen.

Mvh HI

Skrevet

Hi: Man kan aldri få garantier for at man skal oppdage kreft tidlig nok. Jeg tror det forsterker kreftangst å ha for stort fokus på symptomer.

Anonymous poster hash: 1ef4c...f8a

Skrevet

Håper det går bra med deg.

Lurer fordi jeg ønsker å være obs på symptomer, og pga nær relasjon som har det.

Håper det går bra med deg. Lykke til i kampen.

Mvh HI

Tusen takk! Har uhelbredelig kreft, men jeg håper jo at the cure for cancer kommer snart :)

Om det er brystkreft du er redd for, og det du beskriver som "nær relasjon", er slekt, kan den kreftsyke ta gentest. Om vedkommende viser seg å ha brystkreftgenet, kan de i nær slekt få testet seg, også.

Jeg er for øvrig enig med Anonym over: Ikke let for mye etter symptomer - man blir bare redd. Men, faktum er at 1 av 10 får brystkreft, så det rammer mange av oss.

Sjekk bryster og armhuler med jevne mellomrom:

http://brystkreftforeningen.no/om-brystkreft/selvundersokelse

Skrevet

Jeg selv merket at magen vokste som om man er gravid. Vondt når jeg skulle tisse og smerter lik eggløsningssmerter. Ingen andre symptomer. Ble etter tilbakefall anbefalt lindrende behandling, men et team av dyktige og modige leger klarte det umulige, og jeg er frisk i dag. Man skal følge med egen kropp i forhold til endringer, men husk at de aller fleste får ikke kreft, ihvertfall ikke i ung alder. Så lev nå og ikke bruk tid på å bekymre seg for ting som kanskje aldri skjer.

Anonymous poster hash: c2a11...f46

Skrevet

Ikke jeg, men datteren min har hatt leukemi. Hun var mye syk, feber, småhanglet i månedsvis. Tok masse tester og det viste seg å være kreft. Fikk det konstatert da hun var 4år. Nå er hun 12år og helt frisk.

Anonymous poster hash: 4c51d...3a7

Skrevet

Jeg selv merket at magen vokste som om man er gravid. Vondt når jeg skulle tisse og smerter lik eggløsningssmerter. Ingen andre symptomer. Ble etter tilbakefall anbefalt lindrende behandling, men et team av dyktige og modige leger klarte det umulige, og jeg er frisk i dag. Man skal følge med egen kropp i forhold til endringer, men husk at de aller fleste får ikke kreft, ihvertfall ikke i ung alder. Så lev nå og ikke bruk tid på å bekymre seg for ting som kanskje aldri skjer.

Så fantastisk at du ble frisk!

Hva slags krefttype var det? :)

Skrevet

Ikke jeg, men datteren min har hatt leukemi. Hun var mye syk, feber, småhanglet i månedsvis. Tok masse tester og det viste seg å være kreft. Fikk det konstatert da hun var 4år. Nå er hun 12år og helt frisk.

Anonymous poster hash: 4c51d...3a7

Så fantastisk at hun ble frisk!

Skrevet

Så utrolig bra at de klarte å gjøre deg frisk! Hvilken krefttype hadde du? Jeg har tarmkreft, har dessverre fått residiv nå. Krysser fingre og tær (og alt annet) for at jeg også kan bli frisk.

Anonymous poster hash: fd5ee...ed6

Skrevet

Jeg hadde eggstokkreft med residiv. Når jeg kommer til nye leger på kontroll blir de alltid veldig overrasket over at jeg har overlevd. Føler meg utrolig heldig, men noen må lage statistikken 😊Håper virkelig du blir frisk! Er tøffe tak mens det står på...

Meg med voksende mage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...