Gå til innhold

Lege eller jordmor?


pæreblomst

Anbefalte innlegg

Hei jenter! Har dere tenkt på om dere skal ha kontrollene hos lege eller jordmor? Eller begge deler? Selv er jeg veldig usikker, spesielt siden jeg har hørt at jordmordekningen i kommunen er veldig dårlig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på første snakk med legen forrige uke og følte at han ikke var så intr ei heller så kunnskapsrik, har bestilt time til jordmor neste uke og skal snakke litt med henne så velger jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha mine kontroller hos legen og på kvinneklinikken. Bærer et barn med 50% sjanse for marfans syndrom, så jeg skal ha litt tettere oppfølging.

Hadde kontrollene mine hos jordmor med de to første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært en gang hos legen allerede og skal tilbake om et par uker. Er foreløpig veldig frisk og rask, og har lite plager. Veldig usikker på om det er noe poeng å prøve å få time hos jordmor når det er så vanskelig å få time hos henne. Er jo egentlig ganske fornøyd med legen min og må jo uansett gå dit for å ta endel prøver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha mine kontroller hos legen og på kvinneklinikken. Bærer et barn med 50% sjanse for marfans syndrom, så jeg skal ha litt tettere oppfølging.

Hadde kontrollene mine hos jordmor med de to første.

Er det veldig annerledes/bedre å gå til jordmor enn lege, eller er det hipp som happ synes du? Vet ikke helt hva marfans syndrom går ut på, men håper uansett at alt går bra med babyen din. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid hatt annenhver time hos jordmor/lege.

Jordmoren har bedre tid, og vet mer om svangerskap enn de fleste fastleger. Hun er også mer 'våken' for følelser o.l.

Rent praktisk så sjekker de nøyaktig samme tingene ;)

 

Hadde valgt jordmor dersom jeg måtte velge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg skal ha mine kontroller hos legen og på kvinneklinikken. Bærer et barn med 50% sjanse for marfans syndrom, så jeg skal ha litt tettere oppfølging.

Hadde kontrollene mine hos jordmor med de to første.

Er det veldig annerledes/bedre å gå til jordmor enn lege, eller er det hipp som happ synes du? Vet ikke helt hva marfans syndrom går ut på, men håper uansett at alt går bra med babyen din. :)

 

 

Jordmor er absolutt å anbefale for førstegangsfødende syns jeg. Hun har litt bedre tid, har mye kunnskap og er flink til å forberede deg både på fødsel, hva du kan forvente i svangerskapet og har en del gode råd ang. den første tiden med ny baby i huset :)

Denne gangen var det litt hipp om happ for meg. Skal jo uansett inn på kk for en del kontroller, så der får jeg svar på det jeg måtte ha av spesielle spørsmål.

Marfans syndrom er en bindevev sykdom som b.l.a. ofte rammer hjerte og blodårer, så de vil følge litt ekstra med. Far til barnet mitt har denne sykdommen, så dermed er det 50% sjangse for at babyen har arvet det. Far er ikke så veldig hardt rammet, så det går nok bra med knøttet vårt uansett hvilket av de 50% prosentene som vinner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk bare til lege forrige gang, regner med at jeg gjør det nå også. Hun jeg går til er veldig grei, og har dessuten jobbet på gyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...