Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #1 Skrevet 2. desember 2014 Hei Jeg søker hjelp her da jeg synes det er lite informasjon på NAV sine sider (evt så er den vanskelig å finne), samt at arbeidsgiver ikke er den største hjelpen.. Hvilke skjemaer skal sendes til diverse instanser i forbindelse med foreldrepenger og permisjon? Jeg har funnet ut av disse: - Søknad om foreldrepenger, med terminbekreftelse etter uke 26 - Skjema som arbeidsgiver må fylle ut om inntekt - Permisjonssøknad til jobb (regner med dette er internt i bedriften, ikke noe igjennom NAV? Arb.giver mente det lå skjema på NAV, men synes det høres veldig merkelig ut.) Er det noe mer man må sende inn? Og er det frister for innsendelse? Tusen takk for eventuelle svar! Det vil hjelpe en grønn førstegangs Hilsen meg Anonymous poster hash: 4a32f...2ba Anonymous poster hash: 4a32f...2ba
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #2 Skrevet 2. desember 2014 Hva du skal sende inn, er individuelt. Spør nav. Bare de kan fortelle hva som gjelder for deg. Anonymous poster hash: 88990...f64
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #3 Skrevet 2. desember 2014 " Hvordan søker du om foreldrepenger?Du må søke skriftlig om foreldrepenger, mødrekvote og fedrekvote. Du finner skjemaene under "Skjema". Arbeidsgiveren din kan søke om refusjon fra folketrygden dersom han eller hun utbetaler full lønn til deg i permisjonstiden. Dette gjøres ved at arbeidsgiver på skjema for inntektsopplysninger krysser av for at han eller hun krever foreldrepengene utbetalt til seg. Du som arbeidstaker må likevel sende egen søknad om foreldrepenger for at arbeidsgiveren din skal få refusjon. Du får ikke foreldrepenger for lengre tid tilbake enn tre måneder før det tidspunktet NAV mottok søknaden. NAV kan bare behandle søknadene hvis du har dokumentert arbeidsforhold og inntekt tett opp til stønadsperioden. Hvis du søker for tidlig, må du dokumentere dette en gang til. For tiden er saksbehandlingstiden omtrent seks uker. Når vi har mottatt søknaden din, vil vi sende deg et brev som orienterer om når du kan vente at søknaden er ferdigbehandlet. Det er viktig å være oppmerksom på at stønadsperioden til mor ved fødsel starter senest tre uker før termindatoen." Anonymous poster hash: 0cdde...793
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #4 Skrevet 2. desember 2014 Hva du skal sende inn, er individuelt. Spør nav. Bare de kan fortelle hva som gjelder for deg. Anonymous poster hash: 88990...f64 Å, det var jeg ikke klar over. Trodde at som fast ansatt var det en "standardpakke" som skulle sendes inn. Men skal høre med de. Takk! Og til #3: Takk, der fikk jeg litt mer klarhet i fristene. Anonymous poster hash: 4a32f...2ba
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #5 Skrevet 2. desember 2014 Er det noen som har opplevd og måtte sende inn flere skjemaer enn de jeg nevnte i HI? Av dere som er faste ansatte, bor med barnefar, og ikke er syk på noe vis eller annet? Anonymous poster hash: 4a32f...2ba
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #6 Skrevet 2. desember 2014 Er det noen som har opplevd og måtte sende inn flere skjemaer enn de jeg nevnte i HI? Av dere som er faste ansatte, bor med barnefar, og ikke er syk på noe vis eller annet? Anonymous poster hash: 4a32f...2ba Ja, og jeg kjenner flere. Spør nav. Anonymous poster hash: 88990...f64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå