Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #1 Skrevet 2. desember 2014 Tenkte jeg skulle bruke hvite penskjorter og en pen dongeribukse på guttene på luciafeiringen. Eller bør jeg kjøpe disse kjolene? Synes det er litt galskap å kjøpe nye kjoler hvert år..:/ Anonymous poster hash: f141c...73b
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #2 Skrevet 2. desember 2014 Min gutt har brukt en hvit bluse etter meg. Har sydd om ermene så de ikke er så lange. Funker helt fint. Til jenta mi har jeg kjøpt en Lucidrakt. Første året hun skal gå Lucia i år. Anonymous poster hash: 2ed6a...c53
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #3 Skrevet 2. desember 2014 Får kanskje låne med meg en liten labfrakk fra jobb. Ellers får han ta storebrors karatedrakt med glitterbelte Penskjorte må da funke fint? Anonymous poster hash: 374ca...eb0
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #4 Skrevet 2. desember 2014 Mine gutter har gått i en hvit langermet genser eller pologenser med en av pappaens hvite t-skjorter utenpå. Pappa sin t-skjorte blir kjolelengde på guttene og med en glitterremse rundt livet er de perfekt kledd for lucia. Må innrømme at jeg har kjøpt en ny i pappaen sin størrelse til lucia da, så er den helt hvit og ny, men han har jo brukt den resten av året så det er ikke bortkastede penger... http://www.hm.com/no/product/92433?article=92433-C#article=92433-C Kjøpekjolene har vi bare hatt siste året i barnehagen fordi førskolegruppa også går lucia på gamlehjemmet. Kjøpte til eldstemann også har den gått i arv til yngre søsken når de har kommet i førskolegruppa. Anonymous poster hash: d325d...b15
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #5 Skrevet 2. desember 2014 Her har barnehagen luciakjoler til alle. Synes det er veldig praktisk. De samme har blitt brukt i mange år av mange barn. Anonymous poster hash: 1d54c...1a4
Gjest Julia1984 Skrevet 2. desember 2014 #6 Skrevet 2. desember 2014 Tenkte jeg skulle bruke hvite penskjorter og en pen dongeribukse på guttene på luciafeiringen. Eller bør jeg kjøpe disse kjolene? Synes det er litt galskap å kjøpe nye kjoler hvert år..:/ Anonymous poster hash: f141c...73b kjøpe ny hvert år???? Min har hatt samme luciakjole 3 året på rad nå.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #7 Skrevet 2. desember 2014 Det blir pappas hvit tskjorte med glitterbelte på både gutten og jenta. Anonymous poster hash: cdbfb...3e4
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #8 Skrevet 2. desember 2014 Lang hvit teskjorte eller et hvitt laken med glitter belter. Holder lenge nok! Anonymous poster hash: 45e4e...824
hilde og gutta Skrevet 2. desember 2014 #9 Skrevet 2. desember 2014 Må man väre hvit da? Her i sverige kan man väre peperkakemann eller en liten nisse. Merkelig at man ikke kan velge.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #10 Skrevet 2. desember 2014 Må man väre hvit da? Her i sverige kan man väre peperkakemann eller en liten nisse. Merkelig at man ikke kan velge. Det er ikke vanlig her i Norge, her er alle barna hvite. Men det spiller ingen rolle hva slags hvite ting man har på seg da, en hvit pologenser er helt greit. De minste barna har gjerne bare på seg en hvit body og en hvit strømpebukse, de går jo ikke i toget i barnehagen, men ser på barna fra de store avdelingene. Anonymous poster hash: d325d...b15
Gjest Julia1984 Skrevet 2. desember 2014 #11 Skrevet 2. desember 2014 Tenkte jeg skulle bruke hvite penskjorter og en pen dongeribukse på guttene på luciafeiringen. Eller bør jeg kjøpe disse kjolene? Synes det er litt galskap å kjøpe nye kjoler hvert år..:/ Anonymous poster hash: f141c...73b kjøpe ny hvert år???? Min har hatt samme luciakjole 3 året på rad nå.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #12 Skrevet 2. desember 2014 Her har ungene brukt både en av mine hvite gensere og en av mannens hvite t-skjorter. Det meste funker bare det er hvitt. Med glitter eller rødt bånd blir det så fint så. Ellers kan disse luciakjolene man får kjøpt som regel brukes i alle fall 2-3 år (om den er litt stor første året), og på flere barn av begge kjønn. Vår skal i bruk for 3.gang i år, og jeg regner med den i alle fall blir brukt 3-4 ganger til bare av mine barn. Så arves den sikkert bort. Tror den kosta 129 på HM. Anonymous poster hash: bda0c...cf0
MrsMilla Skrevet 2. desember 2014 #13 Skrevet 2. desember 2014 Poenget er vel at det skal være hvitt. Hva som er hvitt er vel av mindre betydning. vi bruker whatever vi har liggende, eksempelvis skjorter, gensere etc. De skal jo også ofte ha litt glitterpynt, typisk låne litt fra julepynten :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå