Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #1 Skrevet 2. desember 2014 Ble i natt lagt inn i vente på fødsel. Fikk beskjed når vi kom inn at noe var på gang. Hadde 3 cm åpning og livmortappen var da 2 cm ca. Alt gjorde seg klart. Våknet nå rett etter vakt bytte og prøver å fortelle at vannet er gått. Jordmor ville ikke høre. Hun mener det hele er urinveisinfeksjon. Og tror ikke på meg. Ga meg mat og fikk beskjed om at vi tar ny måling av barnet og riene. Så kunne jeg nok dra hjem etter det. Jeg ble sendt hjem for 4 år siden av samme jordmor og fødte hjemme på bade gulvet alene. Er i uke 37+4 nå. Er så redd for å måtte føde hjemme igjen. Anonymous poster hash: fe5f4...930
Marriet Skrevet 2. desember 2014 #2 Skrevet 2. desember 2014 Selvsagt! Skjønner at ikke det er lett å si ifra, men dette er verdens viktigste sak for deg og det er klart du skal ha en jordmor du er trygg på. Få inn en ny, og IKKE dra hjem! Merkelig dem ikke tar hensyn til opplevelsen du hadde sist. Her må du stå på krava. Masse lykke til idag og dagene fremover klem
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #4 Skrevet 2. desember 2014 Bor du langt unna sykehuset da? Har du rier? Anonymous poster hash: 804c4...63a
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #5 Skrevet 2. desember 2014 Nekt å reise og krev å få snakke med en lege eller en annen jm. Anonymous poster hash: adb9e...57d
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #6 Skrevet 2. desember 2014 Bor du langt unna sykehuset da? Har du rier? Anonymous poster hash: 804c4...63a Bor en time unna. Anonymous poster hash: fe5f4...930
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #7 Skrevet 2. desember 2014 Hvis du er sikker på vannavgang så be dem sjekke det med amnisuretest, da får du vite sikkert. Hvis du ikke har rier og ikke vannavgang så kan du jo risikere å ikke føde på flere uker enda og du kan jo ikke være på sykehuset hele tiden.. Si at du er redd for å dra i tilfelle det blir sånn som sist, så får dem sjekket om det er vannavgang. Anonymous poster hash: 804c4...63a
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #8 Skrevet 2. desember 2014 Hvis du er sikker på vannavgang så be dem sjekke det med amnisuretest, da får du vite sikkert. Hvis du ikke har rier og ikke vannavgang så kan du jo risikere å ikke føde på flere uker enda og du kan jo ikke være på sykehuset hele tiden.. Si at du er redd for å dra i tilfelle det blir sånn som sist, så får dem sjekket om det er vannavgang. Anonymous poster hash: 804c4...63a Har rier. De er så jeg må konsentrere meg om å puste. Noe jordmor i natt så. Men de på ny vakt tror ikke på hva jeg sier. Anonymous poster hash: fe5f4...930
Fandens Oldemor Skrevet 2. desember 2014 #9 Skrevet 2. desember 2014 Hvis du er sikker på vannavgang så be dem sjekke det med amnisuretest, da får du vite sikkert. Hvis du ikke har rier og ikke vannavgang så kan du jo risikere å ikke føde på flere uker enda og du kan jo ikke være på sykehuset hele tiden.. Si at du er redd for å dra i tilfelle det blir sånn som sist, så får dem sjekket om det er vannavgang. Anonymous poster hash: 804c4...63a Har rier. De er så jeg må konsentrere meg om å puste. Noe jordmor i natt så. Men de på ny vakt tror ikke på hva jeg sier. Anonymous poster hash: fe5f4...930 Hvordan gikk det med deg? Stakkars, for en ekkel situasjon.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #10 Skrevet 2. desember 2014 Krev å få ny jordmor og nekt å reise derfra før du har fått sjekka om det er fostervann. Å gå etter vannavgang i mer enn 48 timer kan være livstruende for barnet på grunn av infeksjonsfare, derfor har de retningslinjer i Norge om å sette folk i gang senest 48 timer etter vannavgang. I disse 48 timene skal man også sjekkes for infeksjoner (CRP) flere ganger, for å forsikre seg om at det ikke har oppstått en infeksjon. Anonymous poster hash: b010b...622
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #11 Skrevet 2. desember 2014 Nei, du kan faktisk ikke kreve det. Og kanskje er det heller ikke mulig, fordi det ikke er andre på vakt. Men selvsagt kan du be om det! Anonymous poster hash: 06d77...927
Lobita Skrevet 2. desember 2014 #12 Skrevet 2. desember 2014 Min jordmor syns man oftere bør bytte jordmor hvis man føler seg utrygg. Hun anbefalte å snakke med en annen ansatt på avdelingen og forklare situasjonen. Da slipper du å si det face to face til den det gjelder. De fleste som jobber på en fødeavdeling vil forstå dette og er det mulig, vil du helt sikkert få bytte til en annen eller i hvert fall få en second opinion. De bør jo også ta hensyn til hva som skjedde sist. Lykke til!
gale damen Skrevet 2. desember 2014 #13 Skrevet 2. desember 2014 Selvsagt kan du det. Jeg fikk klar beskjed ved innleggelse om at dersom jeg på noen måte ikke var komfortabel med jordmor måtte jeg si at jeg ville ha en annen. Jordmor kan ikke si at hun vil ha en annen pasient, så det er din jobb å si at det ikke funker for deg, og det gjør dette åpenbart ikke.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #14 Skrevet 2. desember 2014 selvsagt kan du bytte!!. hvem sykehus er dette på? Hehe..opplevde noe lignenede for noen år siden. fikk ei som sa jeg kunne dra hjem.men jeg dro ikke hjem. hu sa jeg hadde tissa på meg, når vannet hadde gått. er det mulig liksom...kjenner vel kroppen sin såpass Anonymous poster hash: 92377...782
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #15 Skrevet 2. desember 2014 Selvsagt kan du det. Jeg fikk klar beskjed ved innleggelse om at dersom jeg på noen måte ikke var komfortabel med jordmor måtte jeg si at jeg ville ha en annen. Jordmor kan ikke si at hun vil ha en annen pasient, så det er din jobb å si at det ikke funker for deg, og det gjør dette åpenbart ikke. Selvsagt kan jordmødre be om at noen andre overtar pasienten dersom de føler det er mest riktig. Det forutsetter selvfølgelig at det er andre på jobb som kan overta. Anonymous poster hash: 62000...426
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #16 Skrevet 2. desember 2014 Selvsagt kan du det. Jeg fikk klar beskjed ved innleggelse om at dersom jeg på noen måte ikke var komfortabel med jordmor måtte jeg si at jeg ville ha en annen. Jordmor kan ikke si at hun vil ha en annen pasient, så det er din jobb å si at det ikke funker for deg, og det gjør dette åpenbart ikke. Selvsagt kan jordmødre be om at noen andre overtar pasienten dersom de føler det er mest riktig. Det forutsetter selvfølgelig at det er andre på jobb som kan overta. Anonymous poster hash: 62000...426 Av og til må også helsepersonell be om å få bytte. Nå er ikke jeg jordmor, men tannlege. Av og til ber min eldre, mannlige og barnløse kollega meg om å ta over en del av de engstelige eller trassige barna, simpelthen fordi jeg har større tålmodighet og mer erfaring med å behandle barn. Til gjengjeld tar han mannsgrisene som kommer med slibrige kommentarer og oppfører seg som nedlatende eller overkåte idioter. HI: Hvordan går det med deg? Håper du fikk byttet, og fikk en jordmor du føler deg komfortabel med. Ellers må du be mannen din gå og sette seg på henne til hun gir seg. Anonymous poster hash: 618af...08b
gale damen Skrevet 2. desember 2014 #17 Skrevet 2. desember 2014 Selvsagt kan du det. Jeg fikk klar beskjed ved innleggelse om at dersom jeg på noen måte ikke var komfortabel med jordmor måtte jeg si at jeg ville ha en annen. Jordmor kan ikke si at hun vil ha en annen pasient, så det er din jobb å si at det ikke funker for deg, og det gjør dette åpenbart ikke. Selvsagt kan jordmødre be om at noen andre overtar pasienten dersom de føler det er mest riktig. Det forutsetter selvfølgelig at det er andre på jobb som kan overta. Anonymous poster hash: 62000...426 Av og til må også helsepersonell be om å få bytte. Nå er ikke jeg jordmor, men tannlege. Av og til ber min eldre, mannlige og barnløse kollega meg om å ta over en del av de engstelige eller trassige barna, simpelthen fordi jeg har større tålmodighet og mer erfaring med å behandle barn. Til gjengjeld tar han mannsgrisene som kommer med slibrige kommentarer og oppfører seg som nedlatende eller overkåte idioter. HI: Hvordan går det med deg? Håper du fikk byttet, og fikk en jordmor du føler deg komfortabel med. Ellers må du be mannen din gå og sette seg på henne til hun gir seg. Anonymous poster hash: 618af...08b Beklager - jeg ser at jeg formulerte meg feil her. Det som ble sagt var naturligvis at jordmor ikke kunne si til deg at hun ikke ville ha deg som pasient, men at du kunne si at du ikke ville ha henne som jordmor. Jordmødre og annet helsepersonell kan jo selvsagt bytte innbyrdes om det er mulig, vil jeg tro..
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #18 Skrevet 2. desember 2014 Fytti!!!! Dra dit nå å klag på denne forferdelige jordmoren og krev ny!!! Er det mulig og samme JM som gjorde at du sist gang fødte på gulvet hjemme?? Anonymous poster hash: e1732...ce8
Julie (: Skrevet 2. desember 2014 #19 Skrevet 2. desember 2014 Hvordan går det med deg? Dette hørtes ut som en kjip situasjon, lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå