Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #1 Skrevet 1. desember 2014 Jeg er begynt på ppiller for første gang i mitt liv. Begynte første dag i forrige mens. Brettene har 28 piller og tror legen kalte de minipiller. Normalt sett er syklusen min på ca 23-24 dager. Jeg har nå tatt min 29 pille(startet på nytt brett ikveld). Har enda ikke fått mensen, men har hatt mensmurringer i 5 dager(og et par lyse lyse rosa dråper). Er det slik det skal være kanskje?! Er dette normalt? Jeg kan ingenting med dette! skal jeg ha murringer men ingen mensen ? Anonymous poster hash: 7e02a...edc
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #2 Skrevet 1. desember 2014 Glemte å ta 2 piller i starten hvis det har noen betydning. (Men tok 1 på morningen og 1 på kvelden den dagen jeg kom på det.) Hi Anonymous poster hash: 7e02a...edc
Marriet Skrevet 1. desember 2014 #3 Skrevet 1. desember 2014 Det kan godt hende du bare for murringer og ingen mens, kan også godt hende du får mens. Kan hende du ikke får mens denne mnd, men neste. Det kan ofte være litt kluss i starten som du skjønner. De første månedene er ofte litt unntakstilstand.det stabiliserer seg vanligvis etterhvert. Går du på cerazette? Jeg fikk regelmessig mens på cerazette, men mindre enn når jeg ikke bruker prevensjon. Nå bruker jeg hormonspiral og har samme mens som når jeg brukte minipille.
Marriet Skrevet 1. desember 2014 #4 Skrevet 1. desember 2014 siden du har glemt piller og kan det godt hende du er gravid også. Testing testing. Minipille er ikke like sikkert som p piller og jeg ble gravid med min mens jeg brukte cerazette, jeg var åpenbart ikke nøye nok på tidspunkt evt var det en runde med omgangssyke som har skylden.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #5 Skrevet 1. desember 2014 Det kan godt hende du bare for murringer og ingen mens, kan også godt hende du får mens. Kan hende du ikke får mens denne mnd, men neste. Det kan ofte være litt kluss i starten som du skjønner. De første månedene er ofte litt unntakstilstand.det stabiliserer seg vanligvis etterhvert. Går du på cerazette? Jeg fikk regelmessig mens på cerazette, men mindre enn når jeg ikke bruker prevensjon. Nå bruker jeg hormonspiral og har samme mens som når jeg brukte minipille.Ja er den jeg har! Skal jeg ikke ha 'pause'. Normalt å ikke få mens av de? Jeg er skikkelig oppblåst og har smerter, og hvis jeg følger vanlige mnder sku jeg jo ha hatt mens for lengst. Kommer den ikke til noe fast tidspunkt? Kjenner det ikke er noe særlig godt å gå som nå.. En annen ting, jeg har vært veldig plaget med mye blødninger og hormoner opp og ned iforhold med mensen tidligere, vil dette bli bedre eller verre med ppiller? Takk for svar Anonymous poster hash: 7e02a...edc
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #6 Skrevet 1. desember 2014 siden du har glemt piller og kan det godt hende du er gravid også. Testing testing. Minipille er ikke like sikkert som p piller og jeg ble gravid med min mens jeg brukte cerazette, jeg var åpenbart ikke nøye nok på tidspunkt evt var det en runde med omgangssyke som har skylden.Håper for Guds skyld det ikke er det som er tilfellet!! ( kunne IKKE passet verre å bli gravid nå. Åh shit. Når bør jeg teste da? Anonymous poster hash: 7e02a...edc
Marriet Skrevet 2. desember 2014 #7 Skrevet 2. desember 2014 Det kan godt tenkes at det blir bedre og at du får stabilisert mensen med pillene, jeg fikk det og ble mye "enklere" mens, men som sagt jeg ble gravid. Enten pga slurv, eller omgangssyken. Du skal ikke ha pillefri uke, du bare fortsetter på nestebrett og skal vanligvis ha en blødning en gang i mnd, siden du blør litt nå så ville jeg tatt en test nå, bare for å sjekke. Er den negativ ville jeg venta to uker og tatt en ny. Følg med på kroppen din. Jeg skjønte med en gang jeg var gravid pga puppene. Fikk gigantiske og ømme brystvorter. Det er veldig viktig når du går på cerazette at du tar dem hver dag til ca. samme tid. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #8 Skrevet 2. desember 2014 Det kan godt tenkes at det blir bedre og at du får stabilisert mensen med pillene, jeg fikk det og ble mye "enklere" mens, men som sagt jeg ble gravid. Enten pga slurv, eller omgangssyken. Du skal ikke ha pillefri uke, du bare fortsetter på nestebrett og skal vanligvis ha en blødning en gang i mnd, siden du blør litt nå så ville jeg tatt en test nå, bare for å sjekke. Er den negativ ville jeg venta to uker og tatt en ny. Følg med på kroppen din. Jeg skjønte med en gang jeg var gravid pga puppene. Fikk gigantiske og ømme brystvorter. Det er veldig viktig når du går på cerazette at du tar dem hver dag til ca. samme tid. Lykke til! Tusen takk for hjelp! imorgen drar jeg og kjøper en test....! Så får man se hva den viser. Åh, grur meg! Bare hååååååååååper den er negativ så det holder! God jul frøken. Anonymous poster hash: 7e02a...edc
Marriet Skrevet 2. desember 2014 #9 Skrevet 2. desember 2014 (endret) Det kan godt tenkes at det blir bedre og at du får stabilisert mensen med pillene, jeg fikk det og ble mye "enklere" mens, men som sagt jeg ble gravid. Enten pga slurv, eller omgangssyken. Du skal ikke ha pillefri uke, du bare fortsetter på nestebrett og skal vanligvis ha en blødning en gang i mnd, siden du blør litt nå så ville jeg tatt en test nå, bare for å sjekke. Er den negativ ville jeg venta to uker og tatt en ny. Følg med på kroppen din. Jeg skjønte med en gang jeg var gravid pga puppene. Fikk gigantiske og ømme brystvorter. Det er veldig viktig når du går på cerazette at du tar dem hver dag til ca. samme tid. Lykke til! Tusen takk for hjelp! imorgen drar jeg og kjøper en test....! Så får man se hva den viser. Åh, grur meg! Bare hååååååååååper den er negativ så det holder! God jul frøken. Anonymous poster hash: 7e02a...edc Ja, det er ett av to Jeg ligger her med et snorkende minipillebarn ved siden av meg og minnes den dagen jeg testa positiv og tårene spruta. Nå er det andre tider. Er ikke bestandig det passer eller blir som man har tenkt, men det finnes alternativer og det ordner seg stort sett uansett Ha en god jul du og! Du er første som sier det til meg i år. Alltid stas i disse desembertider Endret 2. desember 2014 av Marriet
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #10 Skrevet 2. desember 2014 Hvorfor har du minipiller, og ikke p-piller? Det hadde ikke jeg turd hvis det var krise med en graviditet altså. Anonymous poster hash: dcf36...07b
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #11 Skrevet 2. desember 2014 Hvorfor har du minipiller, og ikke p-piller? Det hadde ikke jeg turd hvis det var krise med en graviditet altså. Anonymous poster hash: dcf36...07b Noen må jo bare. Jeg tåler ikke vanlig p piller. Anonymous poster hash: ad745...6ca
Leirha Skrevet 2. desember 2014 #12 Skrevet 2. desember 2014 En ting er sikkert, du må ikke hoppe over noen piller!Ikke hvis du ønsker dem skal virke som prevensojn.Har selv blitt gravid på p-piller og minipiller, fordi jeg har slurvet.Minipiller må du være mer nøye med enn p-piller.
Mamma_til_2 Skrevet 2. desember 2014 #13 Skrevet 2. desember 2014 Med cerazette kan det være slik, men de er skummel og glemme siden det er minipille så må de tas helt regelmessig!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #14 Skrevet 2. desember 2014 Hvorfor har du minipiller, og ikke p-piller? Det hadde ikke jeg turd hvis det var krise med en graviditet altså. Anonymous poster hash: dcf36...07b Noen må jo bare. Jeg tåler ikke vanlig p piller. Anonymous poster hash: ad745...6ca Tviler på at det gjelder for HI, hun har jo aldri tatt p-piller før. Jeg mistenker nemlig at hun ikke har fått nok informasjon fra legen om forskjellen på de, og at hun heller ville valgt p-piller hvis hun visste forskjellen. Men dette er jo bare magefølelsen min, den trenger slett ikke stemme. Anonymous poster hash: dcf36...07b
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #15 Skrevet 2. desember 2014 Det er veldig viktig å ta minipillen til rett tid, tar du den 4 timer for sent er du ikke sikker lenger altså, at du glemte to stykker betyr at du kan ha hatt en eggeløsning! Sett på timeren så de tar pillen til samme klokkeslett hver dag. Om det er krise å bli gravid hadde jeg aldri turt å stole på minipille, da ville jeg valgt p-piller (om du ikke ammer da, for da kan man ikke ta p-piller) At du er oppblåst og uggen i kroppen kan være en innkjøringsperiode, det tar litt tid å venne seg til å gå på hormoner. På brettet ditt skal det være 21 piller med hormoner i og 7 piller uten hormoner i, de 7 skiller seg gjerne litt ut på utseende eller plassering på brettet. De fleste får en liten blødning i løpet av de 7 dagene man tar juksepillene uten hormoner (men blødningen pleier være betydelig mindre enn når man ikke tar hormoner). Siden du ikke har fått noen blødning i de 7 dagene ville jeg tatt en test. Les pakningsvedlegget nøye, om du glemmer en pille skal du ikke ta den for sent, men bruke annen prevensjon frem til du er sikker igjen. Anonymous poster hash: dae9b...b3b
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #16 Skrevet 2. desember 2014 Det er veldig viktig å ta minipillen til rett tid, tar du den 4 timer for sent er du ikke sikker lenger altså, at du glemte to stykker betyr at du kan ha hatt en eggeløsning! Sett på timeren så de tar pillen til samme klokkeslett hver dag. Om det er krise å bli gravid hadde jeg aldri turt å stole på minipille, da ville jeg valgt p-piller (om du ikke ammer da, for da kan man ikke ta p-piller) At du er oppblåst og uggen i kroppen kan være en innkjøringsperiode, det tar litt tid å venne seg til å gå på hormoner. På brettet ditt skal det være 21 piller med hormoner i og 7 piller uten hormoner i, de 7 skiller seg gjerne litt ut på utseende eller plassering på brettet. De fleste får en liten blødning i løpet av de 7 dagene man tar juksepillene uten hormoner (men blødningen pleier være betydelig mindre enn når man ikke tar hormoner). Siden du ikke har fått noen blødning i de 7 dagene ville jeg tatt en test. Les pakningsvedlegget nøye, om du glemmer en pille skal du ikke ta den for sent, men bruke annen prevensjon frem til du er sikker igjen. Anonymous poster hash: dae9b...b3b Feil. På minipiller er alle pillene like. Ingen sukkerpiller der altså. Anonymous poster hash: ad745...6ca
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #17 Skrevet 2. desember 2014 Det er veldig viktig å ta minipillen til rett tid, tar du den 4 timer for sent er du ikke sikker lenger altså, at du glemte to stykker betyr at du kan ha hatt en eggeløsning! Sett på timeren så de tar pillen til samme klokkeslett hver dag. Om det er krise å bli gravid hadde jeg aldri turt å stole på minipille, da ville jeg valgt p-piller (om du ikke ammer da, for da kan man ikke ta p-piller) At du er oppblåst og uggen i kroppen kan være en innkjøringsperiode, det tar litt tid å venne seg til å gå på hormoner. På brettet ditt skal det være 21 piller med hormoner i og 7 piller uten hormoner i, de 7 skiller seg gjerne litt ut på utseende eller plassering på brettet. De fleste får en liten blødning i løpet av de 7 dagene man tar juksepillene uten hormoner (men blødningen pleier være betydelig mindre enn når man ikke tar hormoner). Siden du ikke har fått noen blødning i de 7 dagene ville jeg tatt en test. Les pakningsvedlegget nøye, om du glemmer en pille skal du ikke ta den for sent, men bruke annen prevensjon frem til du er sikker igjen. Anonymous poster hash: dae9b...b3b Her var det mye feil. Jeg har gått på cerazette i 8 år. Det finnes ingen sukkerpiller på disse brettene. Alle pillene skal taes. De trenger ikke taes til samme klokkeslett hver dag. Glemt pille må taes senest 12 timer fra når du skulle ha tatt den. Anonymous poster hash: 52d71...f2b
Mamma til tre gutter Skrevet 2. desember 2014 #18 Skrevet 2. desember 2014 Eg går på cerazette og med dem.mister eg mensen.. ganske deilig egentlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå