Gå til innhold

Er det noen som vet i forhold til omsorgsovertakelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis barnevernet går for omsorgsovertakelse og de får medhold i fylkesnemda (Ikke akutt sak), hvor lang tid tar det før barn blir hentet ut av hjemmet og plassert i fosterhjem el.? Noen som vet noe om dette?

Anonymous poster hash: fa86a...be0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går ganske radig, og kommer ann på barnets alder og forholdene i hjemmet og om det er fare for at foreldrene vil forsøke å rømme med barnet. I mange saker blir barnet overgitt til barnevernet rett etter rettsaken, men det kan også bli avtalt en dato for eksempel en uke frem i tid. 

Anonymous poster hash: f684c...8b0
Skrevet

Det går ganske radig, og kommer ann på barnets alder og forholdene i hjemmet og om det er fare for at foreldrene vil forsøke å rømme med barnet. I mange saker blir barnet overgitt til barnevernet rett etter rettsaken, men det kan også bli avtalt en dato for eksempel en uke frem i tid. 

Anonymous poster hash: f684c...8b0

Ok, takk for svar :)

Anonymous poster hash: fa86a...be0

Skrevet

Det varierer, men nemndas vedtak må iverksettes innen seks (muligens åtte) uker, ellers bortfaller det.

Anonymous poster hash: c174c...3cd

Skrevet

I de fleste saker forsøker man få til en god overføring mellom hjemmet og fosterhjemmet. Barnet blir ikke levert på trammen rett etter rettssaken. Er det fare for at foreldrene rømmer med barnet blir barnet akuttplassert. De fleste tenker ikke å rømme. Man planlegger flyttedato, og foreldrene oppfordres til å være med på flyttingen for at det skal være best mulig for barnet. Flere saker jeg vet om har barnet vært flere ganger på besøk i fosterhjemmet før det flytter.

Anonymous poster hash: 8f439...ac8
Skrevet

ca 6 uker tok det med mitt tantebarn

Anonymous poster hash: 8f47c...6db
Skrevet

4 dager tok det med mitt tantebarn.

Anonymous poster hash: b6d5b...d32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...