Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #1 Skrevet 1. desember 2014 Tenker da først og fremst på Angelsounds der hjertelyden til fosteret fanges opp. Funker det? Og hvor tidlig hørte du hjertelyden? Anonymous poster hash: 84252...228
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #2 Skrevet 1. desember 2014 Brukte med eldste og han ble helt krakilsk inni magen av den. Gjorde det aldri mer, stakkars liten. Anonymous poster hash: fe77b...40c
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #3 Skrevet 1. desember 2014 Funket godt, brukte fra 14 uker. Brukte den veldig lite etter jeg kjente spark, men var fint å kunne dele livstegn med barnefar <3 Anonymous poster hash: 558ce...f1d
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 1. desember 2014 #4 Skrevet 1. desember 2014 Jeg gjorde det med førstemann, men ikke med andre. Fant hjertelyd allerede ved 10-11 uker.. Men det var visst tidlig Men må advare mot at det kan være vanskelig å finne koen gangee og man kan lett bli nervøs om man ikke finner hjertelyden.. Så om der er så lurt vet jeg ikke..
Tillekrokodille Skrevet 1. desember 2014 #5 Skrevet 1. desember 2014 For meg var Angelsoundsen genial i begge svangerskap. Var over gjennomsnittet bekymret og det var faktisk den som fikk meg til å virkelig innse at jeg skulle bli Mamma. Brukte den fra uke 10 med førstemann og uke 9 med andremann. Tok den fram de gangene jeg trengte en bekreftelse, spesielt i tiden rundt overgangen til andre trimester da de typiske graviditetssymptomene forsvant. Enormt mye glede for 350 kr var det for meg og mannen. Venninnen min kjøpte forresten en fake Angelsounds-kopi på Ebay, som hun endte opp med å ikke tørre å bruke. Så lurt å være obs på at man får ekte vare. Ikke akkurat sånne produkter man går for en piratkopi på.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #6 Skrevet 2. desember 2014 Funket ja, men det var ikke alltid jeg fant hjertelyden, og da ble jeg superstressa. Kjøpte den for å berolige meg selv, men virket motsatt. Anonymous poster hash: 706b2...38e
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #7 Skrevet 2. desember 2014 Etter å ha lest litt om det ville jeg ALDRI satt en slik doppler på magen min! Alt for lite forskning på det, men noe av forskningen tyder på at det blir stor varmeutvikling og det kan faktisk være mye mer skadelig enn ordinær ultralyd. Og alle vet jo at ultralyd ikke skal brukes mer enn det må nettopp fordi de ikke vet om det kan være skadelig i det lange løp. Hvem tar slike sjanser på sitt eget, ufødte barn bare for å bli tilfredsstillt selv? Ikke jeg ihvertfall! Anonymous poster hash: 59226...470
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #8 Skrevet 2. desember 2014 jordmor og lege sa til meg at det er IKKE farlig. helt trygt..bare man ikke gjør det ofte. begrens bruken..jeg prøvde den kanskje en gang i uken.fra ca uke 11-12 hørte jeg hjertelyden veldig langt ned.mit på magen rett over skambeinet. Anonymous poster hash: e3cd4...33c
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #9 Skrevet 2. desember 2014 Etter å ha lest litt om det ville jeg ALDRI satt en slik doppler på magen min! Alt for lite forskning på det, men noe av forskningen tyder på at det blir stor varmeutvikling og det kan faktisk være mye mer skadelig enn ordinær ultralyd. Og alle vet jo at ultralyd ikke skal brukes mer enn det må nettopp fordi de ikke vet om det kan være skadelig i det lange løp.Hvem tar slike sjanser på sitt eget, ufødte barn bare for å bli tilfredsstillt selv? Ikke jeg ihvertfall! Anonymous poster hash: 59226...470 Dette stemmer ikke, det finnes avsolutt ingen dokumentasjon på at disse er skadelige på noen som helst måte ( og teknologien har vært brukt i over 40 år). Hjemmedopperne er akkurat den samme teknologien som jordmødre og leger bruker og jeg vet at iallefall Angelsounds kan dokumentere trygghet både ved at de er CE godkjente, FDA godkjente i tillegg til annen trygghetsdokumentasjon. Men det som selges på Ebay og er piratkopier hadde jeg aldri i verden turt å bruke, og det er kanskje de jalladopplerne som har blitt forsket på som du nevner over.Den fremste grunnen til at noen få jordmødre og leger er skeptiske er at de ikke liker at man kan bli unødvendig redd samt at man på en måte tar fra de jobben. Min jordmor syntes det var helt topp at jeg brukte doppler hjemme de gangene jeg hadde behov for det. Det samme sa han som undersøkte meg på ultralydklinikken, noe jeg tviler på at en som har mange års utdannelse innenfor området ville sagt dersom det var tvil om sikkerheten. Anonymous poster hash: 1cc02...2a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå