Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #1 Skrevet 1. desember 2014 Med mitt første barn fungerte ikke ammingen. Vesla sugde som bare dèt, men det kom ingen melk. Jeg pumpet, brukte nesespray, ammete, you name it, I tried it! Jeg pumpet og styrte med sonde og etter to måneder var jeg utslitt og i ferd med å bli deprimert (og klarte ikke å få ut mer enn tilsammen 20 ml på begge bryst). Nå venter jeg mitt andre barn, og håper virkelig at det skal skje ett mirakel og at melken skal flomme denne gangen.. Jeg skal i alle fall gjøre en like stor innsats denne gangen også. Spørsmålet mitt er om dere har noen gode råd på hvordan jeg kan forberede meg best mulig. Er det bøker jeg bør lese? Mat jeg bør spise etc. Takker for alle innspill. Anonymous poster hash: 141d8...031
januarsurprise Skrevet 1. desember 2014 #2 Skrevet 1. desember 2014 Jeg har ikke peiling. Ville bare si at dersom det ikke går seg til i løpet av de første 14 dager/tre uker - dropp det! Det er mange babyer som kun får mme av ulike grunner, og du er ikke noen dårlig mor om du prioriterer å ikke slite deg ut og miste de herlige flotte førtse ukene pga stress pga amming. Masse lykke til :-) klem
sug lut Skrevet 1. desember 2014 #3 Skrevet 1. desember 2014 Du har sikkert prøvd det meste med førstemann - gi det et ærlig forsøk denne gangen også, det er supergreit å slippe flasker om du får det til, men går det ikke så går det ikke. Lykke til.
januarsurprise Skrevet 1. desember 2014 #4 Skrevet 1. desember 2014 Du har sikkert prøvd det meste med førstemann - gi det et ærlig forsøk denne gangen også, det er supergreit å slippe flasker om du får det til, men går det ikke så går det ikke. Lykke til. Du liker å holde deg på ytterkantene, sug lut.. profilbildet
sug lut Skrevet 1. desember 2014 #5 Skrevet 1. desember 2014 Du har sikkert prøvd det meste med førstemann - gi det et ærlig forsøk denne gangen også, det er supergreit å slippe flasker om du får det til, men går det ikke så går det ikke. Lykke til. Du liker å holde deg på ytterkantene, sug lut.. profilbildet Buttpluggengelen? Det er jo desember!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #6 Skrevet 1. desember 2014 Takk for støtten, det varmer! Jeg syntes at jeg gjorde en god innsats forrige gang, men Gud så vanskelig det var å si stopp. Følte meg helt mislykket..,. Fallhøyden er mindre denne gangen da.. Anonymous poster hash: 141d8...031
januarsurprise Skrevet 1. desember 2014 #7 Skrevet 1. desember 2014 Du har sikkert prøvd det meste med førstemann - gi det et ærlig forsøk denne gangen også, det er supergreit å slippe flasker om du får det til, men går det ikke så går det ikke. Lykke til. Du liker å holde deg på ytterkantene, sug lut.. profilbildet Buttpluggengelen? Det er jo desember! Ha ha Sorry HI, ikke meningen å kuppe tråden - skal gi meg nå
januarsurprise Skrevet 1. desember 2014 #8 Skrevet 1. desember 2014 Du har sikkert prøvd det meste med førstemann - gi det et ærlig forsøk denne gangen også, det er supergreit å slippe flasker om du får det til, men går det ikke så går det ikke. Lykke til. Du liker å holde deg på ytterkantene, sug lut.. profilbildet Buttpluggengelen? Det er jo desember! Ha ha Sorry HI, ikke meningen å kuppe tråden - skal gi meg nå Jeg pumpet i 5 mnd med første fordi han ikke klarte suge - ALDRI MER! Blødde ut av puppene med andre, men ammet til 7 mnd. Har bestemt meg for at om det samme skjer igjen skal jeg gå over til flaskemat. Var ikke verdt tårene og frustrasjonen, for ikke snakke om smerten... Skjønner deg godt! Ta det som en god bonus om det funker :-) Kan jo hende kroppen din er mer interessert denne gangen!
januarsurprise Skrevet 1. desember 2014 #9 Skrevet 1. desember 2014 Du har sikkert prøvd det meste med førstemann - gi det et ærlig forsøk denne gangen også, det er supergreit å slippe flasker om du får det til, men går det ikke så går det ikke. Lykke til. Du liker å holde deg på ytterkantene, sug lut.. profilbildet Buttpluggengelen? Det er jo desember! Ha ha Sorry HI, ikke meningen å kuppe tråden - skal gi meg nå Jeg pumpet i 5 mnd med første fordi han ikke klarte suge - ALDRI MER! Blødde ut av puppene med andre, men ammet til 7 mnd. Har bestemt meg for at om det samme skjer igjen skal jeg gå over til flaskemat. Var ikke verdt tårene og frustrasjonen, for ikke snakke om smerten... Skjønner deg godt! Ta det som en god bonus om det funker :-) Kan jo hende kroppen din er mer interessert denne gangen! Den var ment til deg, HI, men det skjønte du vel :-)
Gjest Antarctica Skrevet 1. desember 2014 #10 Skrevet 1. desember 2014 Be om ekstra tid på føden/barsel. Ligg der til du kjenner at det går seg til. Ingen har melk på dag 2, kanskje ikke en gang på dag 4. Feilen er jo at man blir sendt hjem før ammingen er i gang.
minimii Skrevet 1. desember 2014 #11 Skrevet 1. desember 2014 Jeg har hørt at man får fler melkekjertler etter hver fødsel så det kan godt hende at det går fint denne gangen!
Sanchin Skrevet 1. desember 2014 #12 Skrevet 1. desember 2014 Be om ekstra tid på føden/barsel. Ligg der til du kjenner at det går seg til. Ingen har melk på dag 2, kanskje ikke en gang på dag 4. Feilen er jo at man blir sendt hjem før ammingen er i gang. Støtter denne, be om å få bli lenge (og gjerne kommuniser dette på forhånd til lege, jordmor eller hvem som er hovedkontakten din i svangerskapet). Med førstemann så lå jeg fire dager på barsel, fikk akupunktur siste dagen og tror jo selvsagt dette er årsaken til at jeg fikk masse melk akkurat da. Kan jo være helt tilfeldig. Med nr 2 var jeg ute 2.døgnet og fikk masse melk omtrent samme tida (dvs fjerde dagen) uten akupunktur. Da ville de ikke gi akupunktur før melka var igang av seg sjøl. Eneste tipset jeg har er å ta tiden til hjelp og stole på seg sjøl
Gjest Antarctica Skrevet 1. desember 2014 #13 Skrevet 1. desember 2014 Fjerde dagen er som regel den dagen da mye endrer seg... 3.dag er forferdelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå